شماره ۹۸۵ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
ویترین خانواده

کاهش 3 کیلوگرمی سرانه مصرف گوشت قرمز
ایلنا| سرانه مصرف گوشت قرمز 3کیلوگرم کمتر شده است. علی خندان روی جوان رئیس اتحادیه گوشت گوساله ضمن اعلام این خبر گفت: این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که قیمت این کالای خوراکی در این سال‌ها با ثبات نسبی همراه بوده و این یعنی مردم توان خریدشان پایین آمده است. به‌طوری که در سال‌های پیش مصرف سرانه گوشت 12کیلو بود و درحال حاضر 9 تا 9.5کیلو شده است. رئیس اتحادیه گوشت گوساله در ادامه تأکید کرد: عرضه گوشت آن‌قدر زیاد است که دام روی دست دامداران و گوشت روی دست قصاب‌ها مانده است. به گفته رئیس اتحادیه گوشت گوساله بدون مخلوط در دست مشتری کیلویی 35‌هزارتومان است.

افزایش قیمت 5 گروه موادغذایی
روابط ‌عمومی بانک مرکزی| گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد در هفته اخیر، قیمت تخم‌مرغ، حبوبات، گوشت‌قرمز، مرغ و چای با افزایش قیمت مواجه بوده که براین اساس، تخم‌مرغ شانه‌ای 7‌هزارو500 تا ۱۰‌هزارتومان به فروش می‌رسد. درهفته منتهی به هفتم آبان‌ماه، در گروه لبنیات قیمت پنیر غیرپاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل 0.2‌درصد افزایش یافت و در گروه برنج، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی معادل ۰.۱‌درصد کاهش و برنج داخله درجه دو 0.6‌درصد افزایش ولی قیمت برنج داخله درجه یک 0.8‌درصد کاهش یافت. در گروه حبوب بهای تمام اقلام این گروه بین 0.2 تا 1.8‌درصد افزایش داشت. در گروه میوه‌های تازه قیمت خربزه معادل 7.9درصد و هندوانه ۱۶‌درصد افزایش داشت و بهای گوشت گوسفند هم معادل 0.5‌درصد و گوشت تازه گاو و گوساله 0.1‌درصد کاهش ولی قیمت چای خارجی 0.9‌درصد و روغن‌نباتی 0.1‌درصد افزایش یافت.

خداحافظی با کارت تلفن تا پایان امسال
ایسنا|  پایان عمر کارت‌های تلفن 2‌هزارتومانی تا اسفندماه ‌سال‌جاری تمدید شد. داود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران درمقطع کمیاب‌شدن این کارت‌ها و ایجاد بازار سیاه برای آنها گفت: کم‌شدن کارت‌های تلفن عمومی درکشور ریشه در آن دارد که تولیدکننده‌های ما رغبت چندانی برای تولید این کارت‌ها ندارند. به گفته او، مخابرات نتوانسته است با تولیدکنندگان کارت‌های تلفن به نتیجه برسد، چراکه آنها دیگر انگیزه‌ای برای تولید کارت تلفن نداشتند. گفتنی است، یکی از برنامه‌های مخابرات تولید کارت‌های جدید تلفن همگانی است که امکان شارژ مجدد را برای دارندگان این نوع کارت‌ها فراهم می‌کند.

 


تعداد بازدید :  146