شماره ۹۸۵ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
خبرنامه

324 نجاتگر به کربلا می‌روند
شهروند| معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از برگزاری دوره بازآموزی و همچنین آزمون تئوری و عملی برای امدادگران و نجاتگرانی که جهت ارایه خدمات در اربعین حسینی به عراق اعزام می‌شوند، خبر داد. دکتر سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح برگزاری دوره توان‌افزایی و آزمون آموزشی متمرکز و سراسری برای امدادگران و نجاتگرانی که در اربعین حسینی به عراق اعزام می‌شوند، گفت: هر ‌سال جمعیت هلال‌احمر جهت ارایه خدمات امدادی و درمانی در تجمع عظیم اربعین در داخل و خارج کشور ورود می‌کند.
وی افزود: امسال در برنامه‌ای ویژه ضمن افزایش تعداد نیروهای اعزامی به عراق جهت ارایه خدمات امدادی، دوره بازآموزی نیز برای امدادگران و نجاتگرانی که در خاک عراق و در کربلا و نجف مستقر می‌شوند، در نظر گرفته شد.
معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات، ادامه داد: مراسم اربعین یکی از بزرگترین تجمع‌های انسانی کره زمین است و همچنین با ذهنیت و تجربه تأسف‌بار فاجعه منا، این برنامه آموزشی و بازآموزی بر سه محور کمک‌های اولیه، مدیریت بحران در تجمعات انبوه و همچنین آشنایی با خطرات مین و چگونگی امدادرسانی در آن، تمرکز ویژه دارد؛ چرا که عراق کشوری جنگ‌زده است و بنابراین آلودگی به تسلیحات نظامی و منفجره ممکن است خطرآفرین باشد.
سلطانی در این‌باره اظهار کرد: بر همین اساس این دوره بازآموزی و توان‌افزایی در قالب برنامه آموزشی نیمه‌حضوری تدارک دیده شد و امدادگران و نجاتگران جهت مرور این مطالب آموزشی یک هفته فرصت داشتند. امروز نیز از ساعت 8 تا 8:30 صبح، آزمون آموزشی متمرکز و سراسری این مبحث برگزار شد. وی افزود: پس از برگزاری آزمون تئوری، امدادگران و نجاتگران اعزامی به عراق، وارد کلاس 8 ساعته عملی می‌شوند که تا عصر امروز ادامه می‌یابد. به این ترتیب تکنیک‌های مربوطه به صورت عملی نیز آموزش داده و مرور می‌شوند.
به گفته معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، امسال 324 امدادگر و نجاتگر جهت ارایه خدمات امدادی در مراسم اربعین، به خاک عراق اعزام می‌شوند و در مرزهای کشور نیز بر ظرفیت پایگاه‌های امداد و نجات افزوده می‌شود و تمام این پایگاه‌ها فعال خواهند بود.

امدادرسانی به خانوارهای آسیب‌دیده از طوفان در گلستان
شهروند| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: تاکنون به ۳۱ خانوار آسیب‌دیده از طوفان در مناطق مختلف استان گلستان امدادرسانی شده و عملیات امدادرسانی همچنان ادامه دارد. دکتر حسین احمدی درباره خسارت‌های طوفان و بارندگی شدید اظهار داشت: در پی وقوع حادثه طوفان و بارندگی و اعلام گزارش حادثه از شهرستان‌های گرگان و علی‌آباد کتول بلافاصله تیم‌های عملیاتی وارد منطقه شدند.
وی افزود: نجاتگران جمعیت هلال‌احمر استان گلستان در شهرستان گرگان در مناطق شهرک فردوسی، کوی بازرگانی، کوی جوادیه، کمربندی فردوسی، قلعه خندان، گرگان جدید، چاله باغ، شهرک حافظ، خیابان کاشانی، کاوش، جانبازان و خیابان شهید رجایی عملیات امدادرسانی را اجرا کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان تصریح کرد: در این عملیات‌ 6 تیم متشکل از 20 نجاتگر و 5 پرسنل با بکارگیری 6 دستگاه خودرو به 29 خانوار با 116 نفر جمعیت امدادرسانی کردند.
دکتر احمدی گفت: در شهرستان علی‌آباد کتول نیز نیروهای امدادی با یک تیم متشکل از 5 نجاتگر و یک پرسنل به 2 خانوار آسیب‌دیده از طوفان امدادرسانی کردند.
وی با اشاره به این‌که اقلامی مانند نایلون و پتو نیز بین آسیب‌دیدگان توزیع شده است، افزود: امدادرسانی در برخی مناطق استان همچنان ادامه دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان اظهار کرد: همچنین همه پرسنل و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر در سراسر استان گلستان آماده‌باش کامل هستند که در صورت وقوع حادثه، پاسخگویی سریع داشته باشند.
طوفانی با سرعت 115 کیلومتر بر ساعت و بارش شدید باران دیشب بیشتر مناطق استان گلستان را درنوردید و بارش باران همچنان در استان ادامه دارد.

دانش‌آموزان هلال‌احمری آق قلا ایستگاه سلامت برپا کردند
شهروند| دانش‌آموزان هلال‌احمری شهرستان آق‌قلا با نصب چادر امدادی و برپایی نمایشگاه اقدام به معرفی تجهیزات و کتب امدادی و برگزاری ایستگاه سلامت کردند. آگاهی دانش‌آموزان با اهداف و ماموریت‌های جمعیت هلال‌احمر به واسطه آشنایی با کتب و تجهیزات آموزشی می‌تواند نخستین قدم در تحقق شعار هر خانواده، یک امدادگر باشد.
در این نمایشگاه اعضای کانون با توزیع بروشور و کتابچه آمادگی در برابر حوادث، تلاش کردند مفاهیم اولیه مقابله با حوادث را به مخاطبان منتقل کنند. در پایان اعضای مشارکت‌کننده در این طرح به ارایه خدمات تست فشار و قند خون پرداختند.

 


تعداد بازدید :  109