شماره ۹۸۵ | ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان
صفحه را ببند
گزارشی از حضور پرشور جوانان هلال‌احمری در راهپیمایی ۱۳ آبان
حماسه‌سازی آینده‌سازان بشردوست

شهروند| با نواخته‌شدن زنگ مدارس در 13 آبان‌ماه اعضای هلال‌احمر نیز با حضور درتجمع‌های مردمی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای دانش‌آموز، درمسیر راهپیمایی بزرگ مردمی با برپایی ایستگاه‌های دوستدار کودک و سلامت به ارایه خدمات پرداختند. همزمان با گرامیداشت روز 13 آبان برنامه‌های متنوعی با حضور پرشور اعضای کانون‌های هلال‌احمر در استان‌های سراسر کشور اجرا شد. اعضا ضمن حضور درتجمع‌های مردمی و گرامیداشت یاد و نام شهدای دانش‌آموز، درمسیر راهپیمایی بزرگ 13 آبان با برپایی ایستگاه‌های سلامت به ارایه خدمات پرداختند.
اقدامات عام‌المنفعه هلال‌احمر تهران
مدیرعامل هلال‌احمر استان تهران اقدامات امدادی، آموزشی و عام‌المنفعه صورت گرفته توسط جمعیت هلال‌احمر استان تهران در گرامیداشت روز دانش‌آموز را تشریح کرد. او درخصوص اقدامات این جمعیت درمراسم بزرگداشت ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبارجهانی درتهران اعلام داشت: درحوزه دانش‌آموزی و جوانان، 6 ایستگاه‏ سلامت با ارایه خدمات ویزیت رایگان جهت شرکت‌کنندگان درمراسم روز دانش‌آموز، با بهره‌گیری از ظرفیت کانون‏‌های دانشجویی هلال‌احمر استان تهران انجام شد. همچنین طرح اطلاع‌رسانی از آموزش‏‌های مرتبط با مهارت‏‌های امدادی، درطول مسیر راهپیمایی به شرکت‌کنندگان ارایه شد که شامل آموزش‌های پناه‌گیری و کمک‏‌های اولیه بوده است. این آموزش‌ها توسط مربیان با تجربه این جمعیت درطرح دادرس (دانش‌آموزان آماده درشرایط سخت) که از شهرستان‌های تهران و شمیرانات بودند، ارایه شد که با استقبال چشمگیر شرکت‌کنندگان دراین مراسم محقق شد. حسین کتابدار در ادامه افزود: دو تیم دوچرخه‌سوار «سحاب» از هلال‌احمر شهر تهران با تجهیزات امدادی لازم، درطول مسیر راهپیمایی درخیابان طالقانی حضور داشتند و به خدمت‌رسانی به صورت سیار پرداختند. طرح‌‏های ابتکار دیگری نیز همچون همکاری درحفظ محیط‌زیست، کمک به همنوعان نیازمند، آموزش چهره به چهره کمک‏‌های اولیه، معرفی جوانان نمونه هلال‌احمر جهت ترغیب شرکت‌کنندگان درمراسم 13 آبان به عضویت در سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط هلال‌احمر استان تهران در روز بزرگداشت ۱۳ آبان بوده که برنامه‌های مشابه آن نیز درسطح شهرستان‌های استان برگزار شده است.
برپایی ایستگاه سلامت
 در کانون‌های دانش‌آموزی قزوین
دانش‌آموزان بشردوست شهرستان قزوین با حضور درمراسم زنگ انقلاب مدرسه شهید بابایی قزوین، دلاوری‌های دانش‌آموزان را در روز ۱۳ آبان گرامی داشته و همچنین با برپایی ایستگاه سلامت در محوطه آموزشگاه، دانش‌آموزان مدرسه را با فعالیت‌های هلال‌احمر، اصول و اهداف هلال‌احمر آشنا کردند.
شرکت در راهپیمایی روز دانش‌آموز
 در اصفهان
جوانان و اعضای کانون‎های دانش‌آموزی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان همگام با مردم و دانش‌آموزان سراسر کشور در راهپیمایی با شکوه یوم‌الله ۱۳ آبان شرکت کردند. حیدرعلی خانبازی گفت: به مناسبت ۱۳ آبان‌ماه هر‌سال که با روز تبعید امام‌خمینی(ره) به ترکیه، روز تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش‌آموز مصادف است، راهپیمایی عظیمی با حضور با شکوه دانش‌آموزان سراسر کشور برگزار می‎شود. معاون امورجوانان استان اصفهان تصریح کرد: اعضای کانون‎های دانش‌آموزی با حضور درمراسم با شکوه راهپیمایی ۱۳ آبان، حقوق دانش‌آموزان را به همگان یادآور شده و خواستار جهانی سرشار از صلح شدند. وی ادامه داد: با هدف آشنایی عموم مردم با جمعیت هلال‌احمر و اهداف ارزشمند انسانی آن ایستگاه سلامت با مشارکت فعال و پرشور اعضای جوان خواهر و برادر در برخی شعب ازجمله لنجان برپا شد که علاوه بر تست قند خون و فشارخون به صورت مجزا و رایگان نکاتی در مورد تغذیه سالم به مراجعه‌کنندگان ارایه شد. خانبازی ضمن قدردانی از حضور پرشور اعضای سراسر استان به‌ویژه شهرستان‎های دهاقان، لنجان، خوانسار، اردستان، گلپایگان و شاهین شهر در این راهپیمایی افزود: بی‌تردید حضور چشمگیر و پرشور اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان این مرزوبوم دراین مراسم نمایانگر اتحاد ملت شریف ایران اسلامی خواهد بود.
حضور پرشور
 اعضای کانون‌های هلال‌احمر قم
معاون امورجوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم اظهار کرد: جمعی از اعضای کانون‌های دانش‌آموزی و غنچه‌های هلال‌احمر استان قم با حضور در راهپیمایی روز ۱۳ آبان، با آرمان‌های انقلاب و امام(ره) و شهدای دانش‌آموز تجدید بیعت کردند. محمد مصباحی بیان کرد: همزمان با روز ۱۳ آبان‌ماه اعضای کانون‌های دانش‌آموزی مدرسه حافظ و خدادادی قم با حضور در مراکز تجمع مردمی شهر قم در گردهمایی ملی ۱۳ آبان‌ماه حضور پرشوری را رقم زدند. وی تصریح کرد: اعضای کانون‌های دانش‌آموزی هلال‌احمر دوشادوش سایر مردم با تجمع درحرم مطهر حضرت معصومه(س) ضمن اعلام انزجار از استکبار جهانی با برافراشتن پرچم پرافتخار ایران، این روز را گرامی داشتند. معاون امورجوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم خاطرنشان کرد: در این روز تعدادی از اعضای کانون غنچه‌های هلال نیز ضمن برگزاری مسابقه نقاشی، با در دست داشتن پرچم‌های سه رنگ ایران درمسیر راهپیمایی 13 آبان و روز دانش‌آموز حضور یافتند.
مشارکت پرشور جوانان هلال‌احمر گلستان
جوانان و اعضای کانون‌های دانش‌آموزی سراسر استان همگام و همصدا با سایر جوانان و نوجوانان با حضور در راهپیمایی یوم‌الله ١٣ آبان؛ فریاد استکبارستیزی سردادند. کریمی با اعلام این خبر گفت: اعضای جوان و نوجوان هلال‌‌احمری سراسر گلستان یکصدا و همدل در روز دانش‌آموز به‌گونه‌ای دیگر نوع‌دوستی و بشردوستی با ملت‌های مستضعف را به نمایش گذاشتند. سرپرست معاونت امورجوانان گلستان در ادامه افزود: حضور تمامی هلال‌احمری‌ها در راهپیمایی یوم‌الله ١٣ آبان همنوا با تمامی ملت شریف سراسر استان و در آستانه اربعین حسینی؛ دفاع از حقانیت و عدالتی است که درجهان مغفول واقع مانده است. کریمی خاطرنشان کرد: همچنین امروز جوانان داوطلب با برپایی ایستگاه‌های سلامت به ارایه خدماتی همچون تست فشار و تست قندخون پرداختند. برخی شعب جمعیت هلال‌احمر استان نیز با برپایی مسابقه نقاشی میان نونهالان و نوجوانان به‌گونه‌ای دیگر در یوم‌الله ١٣ آبان نقش‌آفرینی کرده‌اند. گفتنی است که جوانان داوطلب و اعضای کانون‌های دانش‌آموزی سراسر استان درپایان راهپیمایی با حضور در مصلی‌های محل تجمع و امضای میثاق‌نامه یوم‌الله ١٣ آبان و روز دانش‌آموز؛ با آرمان‌های بلند امام و رهبری و شهدا؛ تجدید میثاق کردند.
همراهی جوانان ملایر با مردم
در راهپیمایی ۱۳ آبان
اعضای امور جوانان هلال‌احمر شهرستان ملایر در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کردند. وحید عرفانی سرپرست هلال‌احمر ملایر بیان داشت: اعضای شرکت‌کننده مسیر راهپیمایی ۱۳ آبان را از میدان امام‌خمینی(ره) تا میدان آزادگان طی کرده و با سایر راهپیمایی‌کنندگان همراه شده و حمایت خود را از آرمان‌های رهبر انقلاب اسلامی اعلام کردند. عرفانی بیان کرد: درپایان راهپیمایی بیانیه‌ای قرائت شد که اعضای شرکت‌کننده همراه با سایر شرکت‌کنندگان در راهپیمایی، مفاد بیانیه قرائت‌شده را با سردادن شعارهایی تأیید کردند.
۳۱ کانون دانش‌آموزی هلال‌احمر خواف
در راهپیمایی
همزمان با ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی اعضای جمعیت هلال‌احمر شهرستان خواف با شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان، این روز را گرامی داشتند. ‌هادی رمضانی رئیس جمعیت هلال‌احمر خواف با اعلام این خبر گفت: اعضای جوان این جمعیت همگام با آحاد مردم مومن و خداجوی استان با شرکت در راهپیمایی گرامیداشت روز ۱۳ آبان بار دیگر با آرمان‌های امام(ره) و رهبری تجدید میثاق کردند. رمضانی ضمن تقدیر از حضور گسترده اعضا در این برنامه گفت: اعضای 31 کانون دانش‌آموزان این جمعیت با حضور در راهپیمایی خشم، نفرت و انزجار خود را علیه استکبار جهانی و دشمنان ایران اسلامی اعلام داشتند.
گرامیداشت روز دانش‌آموز
در شهرستان اسکو
به مناسبت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز اعضای کانون‌های دانش‌آموزی و کارکنان جمعیت هلال‌احمر اسکو با حضور گسترده در راهپیمایی این روز شرکت و خشم و نفرت خود را از استکبار جهانی ابراز داشتند. بنا بر این گزارش، در راهپیمایی مذکور اعضای کانون‌های دانش‌آموزی پیشاپیش امام جمعه و فرماندار شهرستان اسکو درحرکت بودند. همچنین اعضای کانون‌های دانش‌آموزی تصاویر شهدای دانش‌آموزی شهرستان اسکو را نیز در راهپیمایی به همراه داشتند و درپایان راهپیمایی اعضا و شرکت‌کنندگان قطعنامه راهپیمایی، را با تکبیر تأیید کردند.

 


تعداد بازدید :  135