شماره ۳۳۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲ مرداد
صفحه را ببند
قتل 30 زن و مرد در قایق مهاجران غیرقانونی

5 مهاجر در یک قایق حامل مهاجران غیرقانونی 29 زن و مرد و یک نوزاد را به قتل رساندند.  این قایق به سمت اروپا در حرکت بود که درگیری میان 2 گروه شروع شد. پلیس 5 مرد متهم را دستگیر کرد.  
بر اساس گزارش رسانه‌های ایتالیا، نیروی دریایی ایتالیا و مالت شنبه این هفته اجساد 29 زن و مرد و یک نوزاد از سرنشینان این قایق را که پس از زندانی شدن در انبار قایق به علت گرمای شدید و نفوذ دود موتور به داخل انبار جان باخته بودند، کشف کرد. پلیس بندر سیسیل که نجات‌یافتگان به آن‌جا منتقل شده‌اند، احتمال می‌دهد 110 تن دیگر از سرنشینان قایق توسط سرنشینان دیگر به داخل اقیانوس پرت شده باشند. این قایق حامل بیش از 560 مهاجر غیرقانونی بود.  
نجات‌یافتگان قایق که شاهد اتفاقاتی بودند که در قایق رخ داده بود، به پلیس گفتند مهاجرانی که در انبار زندانی شده بودند به علت کمبود هوا وحشت‌زده شدند و به سمت در انبار هجوم آوردند و در را شکستند. قایق کم‌کم شروع به تکان خوردن کرد.  سرنشینان قایق 2 گروه شدند؛ گروهی که خواهان ادامه سفر بودند و گروهی که می‌خواستند به تونس بازگردند.  دعوا بالا گرفت.  
به گفته شاهدان، در بحبوحه این هرج و مرج و آشفتگی، بسیاری از سرنشینان چاقو خوردند و شمار دیگری نیز به بیرون از قایق پرتاب شدند تا قایق تعادل خود را حفظ کند و غرق نشود.  بنا بر اعلام رئیس پلیس بندر سیسیل، بالغ بر 50 نفر از مهاجران به بیرون از قایق پرتاب شدند و حدود 60 نفر پس از زخمی شدن به ضرب چاقو به اقیانوس پرتاب شدند.  پنج تن از دستگیرشدگان، یک جوان 21ساله سوری، دو تبعه مغربی 21 و 25ساله، و یک فلسطینی 25ساله و یک عربستانی 32ساله بودند.  به گزارش خبرگزاری از رم، پلیس ایتالیا نیز 3 تن از قاچاقچیان تونسی را که ظاهرا هیچ تلاشی برای جلوگیری از این قتل‌عام نکرده بودند، روز دوشنبه دستگیر کرد.

 


تعداد بازدید :  113