شماره ۳۳۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲ مرداد
صفحه را ببند
شبکه سرقت در عملیات 7ماهه پلیسی کیش و مات شدند
گروگانگیری خانواده مرد طلافروش در ازای 5 کیلو طلا

گروه حوادث| سارقانی که اعضای خانواده مرد طلافروش را به خاطر رسیدن به 5 کیلو طلا ربوده بودند، پس از 7 ماه دستگیر شدند. نقشه‌ای را که کشیده بودند بارها با یکدیگر مرور کردند. حتی یک‌درصد هم فکر نمی‌کردند وقتی 5 کیلو طلاهای مرد طلافروش را به سرقت برده‌اند ماموران پلیس در یک عملیات ویژه نقشه‌شان را نقش بر آب کند.
شروع ماجرا آذرماه ‌سال 92 بود که مردی هراسان با پلیس سمیرم تماس گرفت و درخواست کمک کرد. مرد تماس‌گیرنده که یکی از طلافروشان سمیرمی بود به ماموران گفت: چند مرد نقابدار با گروگان گرفتن اعضای خانواده‌ام 5 کیلو طلا را به سرقت برده‌اند. با دریافت خبر ماموران پلیس بنا بر حساسیت موضوع بلافاصله دست‌به‌کار شدند و تحقیقات برای رهایی افراد گروگان آغاز شد.
در همان تحقیقات ابتدایی ماموران متوجه شدند روز حادثه سه نفر سارق نقابدار درحالي‌که سر و صورت خود را با پارچه پوشانده بودند با حمله به خانه مرد طلافروش در شهرستان سميرم اعضای خانواده‌اش را محاصره کرده و با بستن دست و پايشان آنها را با خود به نقطه‌اي در خارج از شهر منتقل كرده‌اند. چند ساعت پس از حادثه، گروگانگیران با مرد طلافروش تماس گرفته و با تهدید کردن وی 5 کیلو طلا را در ازای آزاد کردن خانواده‌اش از او خواستند. مرد طلافروش نیز با پرداخت 5 کیلو طلا خانواده‌اش را از دست گروگانگیران آزاد کرد و سپس ماجرا را به پلیس اطلاع داد.
پایان خط تبهکاران
سردار آقاخاني فرمانده انتظامی اصفهان دراین‌باره می‌گوید: با اقدامات ويژه پليسي كه با عمليات منسجم و مشترك ماموران پليس آگاهي استان و فرماندهي انتظامي شهرستان سميرم انجام شد نهايتا اين افراد شناسايي و دستگير شدند.
وی با اشاره به كشف پول‌های حاصل از فروش طلا و مقاديري از طلاجات به‌سرقت‌رفته، بيان داشت: سردسته اين باند که از مجرمان فراري و تحت تعقيب پليس و مقامات قضايي است، با همدستي دو نفر ديگر اين سرقت را طراحي و به اجرا گذاشته بود كه همگي آنها نيز دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.
دستگیری آخرین بازمانده باند سرقت
اما این تنها سرقتی نبود که جنجال‌ساز شد. در این حادثه نیز یک باند سارق پایشان در میان بود. در سرقت مسلحانه‌اي که فروردین‌ماه در آشخانه روي داد چهار سارق که سه نفر از آنها به سلاح گرم و سرد مجهز بودند پس از شکستن در طلافروشي اقدام به سرقت 5 کيلوگرم طلا کردند و با استفاده از خودرو سرقتي، از صحنه متواري شدند.
در پي وقوع اين سرقت عمليات گسترده‌اي با همکاري نيروهاي انتظامي، قضايي و امنيتي شهرستان مانه و سملقان و استان خراسان‌شمالي براي دستگيري سارقان آغاز شد. پس از گذشت پنج روز سارقان در شهرستان گاليکش استان گلستان دستگير شدند. در بازرسي محل اختفاي سارقان 5 کيلوگرم طلاي سرقتی و اسلحه و فشنگ پیدا شد. در اين سرقت تجهيزات حفاظتي طلافروشي به درستي عمل نکرده بودند. در طلافروشي داراي ريموت بود و زنگ اعلام خطر متصل به مرکز کلانتري نيز در جواهرفروشي تعبيه شده بود اما در این سرقت، تجهیزات حفاظتي به درستي عمل نکرد.
محمد اسپیدکار دادستان عمومی و انقلاب مانه و سملقان با اشاره به این‌که این سارقان که در سایر استانها ازجمله تهران نیز اقدام به اعمال مجرمانه کرده‌اند رسیدگی به این پرونده سنگین بوده و به همین خاطر مستلزم زمان بود. درحالی‌که 3 مرد سارق دستگیر شده بودند یکی از این گروه فراری بود. 3 ماه از این سرقت طلافروشی می‌گذشت که ماموران توانستند تنها بازمانده این باند تبهکاری را دستگیر کنند. دادستان عمومی و انقلاب مانه و سملقان می‌گوید: به‌طور دقیق به این پرونده رسیدگی خواهد شد و حکم قانونی درباره این سارقان مسلح صادر می‌شود. برخورد قانون با سارقان مسلح سخت خواهد بود تا درسی برای سایر افرادی باشد که در فکر انجام اعمال مجرمانه هستند.


تعداد بازدید :  128