شماره ۳۳۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲ مرداد
صفحه را ببند
ذره بین

آتش‌سوزی کادوس 4 عمدی نبود
گروه حوادث| آتش‌سوزی مجتمع تجاری کادوس 4 درحالی مورد بررسی تیم تحقیق قرار گرفته است که پاساژ دانشجوی آبادان نیز در محاصره آتش قرار گرفت.  با گذشت 4 روز از حادثه آتشین کادوس 4 هیچ شاهد یا مدرکی دال بر عمدی بودن آتش‌سوزی وجود ندارد.  
بررسی سانحه  کادوس 4
از سوی دادستان آبادان
مسئولان آتش‌نشانی شهرستان آبادان در شرایطی از مهار چندساعته آتش در مرکز تجاری دانشجو در این شهر سخن می‌گویند که علت این آتش‌سوزی اتصال برق فيوز مينياتوري كولر بوده که خسارت مالي وارده در اثر این آتش‌سوزی در حد پنل كولر و دكوراس بوده است. حادثه خسارت جانی نداشت و آتش‌نشانان به سرعت شعله‌های آتش را خاموش کردند. این درحالی است که فرماندار ویژه آبادان کمبود وسایل آتش‌نشانی را باعث گسترش آتش و خسارت بیشتر در بازار ته لنجی‌های آبادان عنوان کرد.   
دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب آبادان نیز با اشاره به تشکیل چهار جلسه پیرامون آتش‌سوزی بازار ته لنجی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در محل فرمانداری ویژه آبادان به منظور بررسی مسائل مدیریتی، می‌گوید:  پرونده‌ای درخصوص این آتش‌سوزی تشکیل و دستورات لازم صادر شده است.  
احمد شیرعلیزاده گفت: با وجود تشکیل پرونده در این‌خصوص اما از آنجایی که حادثه رخ‌داده تلفات جانی در بر نداشته، موضوع جنبه کیفری ندارد. تاکنون جنبه عمدی بودن آتش‌سوزی برای ما محرز نشده است و شاهدی نیز بر این مدعا وجود ندارد.  دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب آبادان یادآور می‌شود: در زمان حاضر پرونده به لحاظ پیگیری مسأله برای مشخص شدن علل بروز آتش‌سوزی به لحاظ تعلل، رعایت نکردن موارد ایمنی و غیره تحت بررسی است. دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب آبادان می‌گوید: وظیفه ما نظارت بر حسن اجرای قوانین توسط مسئولان اجرایی است و در صورت تخطی از قوانین با آنان برخورد خواهد شد.  
وی با اشاره به این‌که نیروهای انتظامی همچنان در محل حادثه مستقر هستند، افزود:  استمرار استقرار نیروهای انتظامی در محل امکان‌پذیر نیست از این رو از شهرداری آبادان خواسته‌ایم تا وضع موجود در محل را به وضع سفید برساند. شیرعلیزاده اظهار می‌کند:  برداشت نخاله‌ها و جمع‌آوری آثار و بقایای آتش‌سوزی ازجمله کارهایی است که از شهرداری آبادان خواسته شده تا به انجام برساند. دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب آبادان  با تأکید بر جبران خسارت واردآمده به صاحبان مغازه‌ها و فروشندگان کالا در این مجتمع تجاری  به مهر گفت:  افراد زیان‌دیده می‌توانند شکایت خود را در این زمینه با ارایه مدارک  کافی برای اثبات ادعای خود مبنی بر اهمال یا تعلل از سوی فرد  یا گروهی در جریان آتش‌سوزی به دادستانی ارایه دهند. وی بار دیگر با تأکید بر این‌که در زمان حاضر هیچ شاهد یا مدرکی دال بر عمدی بودن آتش‌سوزی وجود ندارد، یادآور می‌شود: این موضوع هنوز برای ما محرز نشده است و چنانچه فردی مدارک  خود را به ما ارایه دهد موارد قابل پیگیری و بررسی خواهد بود.  

زلزله 5 ریشتری در هرمزگان
زلزله‌ای به بزرگی 5ریشتر ساعت 19:52 مرز استان هرمزگان و کرمان را لرزاند. مرکز این زمین‌لرزه در عمق  8کیلومتری ثبت شده است. مدیر مرکز کنترل و هماهنگی سازمان امدادونجات به ایسنا گفت:  ۲تیم ارزیاب از استان هرمزگان به منطقه زلزله‌زده اعزام شد.
مرادی‌پور خاطرنشان کرد: با پایان ارزیابی مناطق زلزله‌زده، گزارش‌ها حاکی است این زمین‌لرزه خسارتی نداشته است.


تعداد بازدید :  98