شماره ۳۹۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۷ مهر
صفحه را ببند
خبر

به دلیل عضویت همزمان در شورای شهر تهران و فدراسیون وزنه‌برداری
غیبت متوالی حسین رضازاده در جلسات شورای شهر تهران ادامه دارد
شهروند| غیبت حسین رضازاده در جلسات متوالی شورای شهر تهران دیروز هم تکرار شد و او با غیبت در نودوهفتمین جلسه شورای شهر تهران سومین غیبت متوالی را به نام خود ثبت کرد.  صندلی خالی رضازاده در شورا حالا آن‌قدر سوال‌برانگیز شده که انتقاد بعضی اعضای شورا نسبت به این حضور همزمان را به دنبال داشته است.  
غیبت «رضازاده» برای چند جلسه متوالی در شورای شهر تهران انتقاداتی را متوجه او کرده است. او که همزمان با عضویت در شورای پایتخت رئیس فدراسیون وزنه‌برداری هم هست، پیشتر پس از اعلام نتایج انتخابات شوراها و ورود 4 تن از ورزشکاران به شورای شهر تهران سازمان بازرسی همزمان با برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها اعلام کرد اگر ورزشکارانی که عضو شورا هستند بخواهند در انتخابات روسای فدراسیون‌های ورزشی شرکت کنند باید از حضور در شوراها انصراف بدهند. به این ترتیب عباس جدیدی و‌ هادی ساعی و احمد دنیامالی عملا از شرکت در انتخابات فدراسیون‌ها بازماندند و تلاش برخی اعضای شورا برای دریافت استفساریه از مجلس و حضور همزمان در شورا و فدراسیون‌ها بی‌نتیجه ماند. در این میان اما وضع یکی از اعضای شورا با دیگران متفاوت است؛ حسین رضازاده که همزمان هم عضو شورای شهر تهران است و هم رئیس فدراسیون وزنه‌برداری.  حالا سه هفته است که او در جلسات شورای شهر تهران شرکت نکرده؛ غیبتی که برای خیلی‌ها سوال‌برانگیز شده است. «پرویز سروری»، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا دیروز به «ایسنا» گفته: «رضازاده برای بازی‌های آسیایی به اینچئون اعزام شده است.» غیبت‌های رضازاده درحالی سوال‌برانگیز شده که یک ماه پیش محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در یکی از نشست‌های خبری‌اش نسبت به ادامه حضور همزمان او در شورا و فدراسیون وزنه‌برداری واکنش نشان داد و گفت: «حسین رضازاده قبل از حضور در شورای اسلامی شهر تهران به عضویت فدراسیون وزنه‌برداری درآمده بود و به همین خاطر تاکنون توانسته همزمان در شورای شهر و فدراسیون وزنه‌برداری به فعالیت خود ادامه دهد.  من تاکنون دو بار به رضازاده تذکر داده‌ام که هرچه سریع‌تر یکی از سمت‌های خود را رها کند، اما تاکنون جوابی از سوی ایشان دریافت نکرده‌ام.» اگرچه همزمان با برگزاری انتخابات شوراها عده‌ای و ازجمله خود رضازاده می‌گفتند این حرف‌های وزیر وزرش به دلیل برگزاری انتخابات هیأت‌رئیسه شوراست و حتی این حرف‌ها را به‌عنوان ابزاری برای فشار اصلاح‌طلبان به رضازاده تعبیر کردند و گفتند وزیر ورزش این حرف‌ها را زده که دیروز «علی صابری» عضو حقوقدان شورای شهر تهران نسبت به حضور همزمان رضازاده در شورا و فدراسیون وزنه‌برداری انتقاد کرد و گفت: «این سازمان در مورد عضویت آقای رضازاده در شورای شهر و ریاست همزمان ایشان بر ریاست فدراسیون وزنه‌برداری هم باید واکنش نشان دهد.» به گفته او  براساس قانون، عضویت در شورای شهر شغل محسوب نمی‌شود اما برخی از مشاغل طبق قانون با عضویت در شورای شهر مانعه ‌الجمع است. برخی از مشاغل مانند معاونت شهرداری، مشاغل دولتی یا نمایندگی مجلس مانع عضویت در شورای شهر است به این معنی که صاحبان این سمت‌ها قبل از نامزدی در انتخابات شورا باید از سمت خود استعفا دهند. او  گفت: ریاست فدراسیون‌های ورزشی شامل ماده ۲۸ قانون شورا‌ها نمی‌شوند، اما واقعیت این است که عملا فدراسیون‌های ورزشی از دولت بودجه دریافت می‌کنند. اگر بخواهیم بر مبنای واقعیت‌ها اظهارنظر کنیم، فرمانداری باید آقای رضازاده را که ریاست فدراسیون وزنه‌برداری را برعهده دارد از شورای شهر اخراج کند چراکه فدراسیون ورزشی جزو فهرست نهادهایی است که از دولت بودجه دریافت می‌کند.
در چنین شرایطی اما عباس جدیدی، عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورا هم در مورد حضور همزمان رضازاده در شورای شهر تهران و فدراسیون وزنه‌برداری گفته است: «سیاست یک بام و دوهوا در این زمینه جواب نمی‌دهد.»

توضیح معاون وزیر ارشاد درباره پرداخت یارانه بیمه خبرنگاران
شهروند| حسین انتظامی گفت: دولت مصمم است به رسانه‌ها کمک کند تا بیمه خبرنگاران از مجرای درست اجرا شود؛ ضمن آن‌که یارانه مطبوعات نیز هدفمندتر شود.     معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به انتشار لیست حمایت از بیمه خبرنگاران رسانه‌ها در 6 ماه دوم‌ سال 92 گفت: در جهت حمایت از بیمه روزنامه‌نگاران و حمایت از رسانه‌های کارآفرین، کلیه رسانه‌های کشور اعم از مکتوب و مجازی می‌توانند فیش واریزی تیرماه خود به حساب سازمان تأمین‌اجتماعی را به اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی تحویل بدهند تا شش برابر آن مبلغ بابت شش ماهه اول امسال به آنان عودت شود. او تأکید کرد: این نصاب‌ها قبلا در بند 5 بسته حمایتی ‌سال 93 اعلام شده است. انتظامی درخصوص رسانه‌های غیرخصوصی گفت: اگرچه رسانه‌های غیرخصوصی از ابتدای امسال از فهرست یارانه حذف شده‌اند اما با توجه به اهمیت بیمه خبرنگاران، برای این امر و با ضریب خاصی مورد حمایت خواهند بود و آنان نیز می‌توانند فیش واریزی خود را ارسال کنند.


تعداد بازدید :  187