شماره ۳۹۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۷ مهر
صفحه را ببند
تجلیل از ۱۸ روابط‌عمومی برتر
برگزیده‌های جشنواره گلچین هلال معرفی شدند

برگزیده‌های نخستین جشنواره گلچین هلال (روابط‌عمومی‌های برتر استانی) با محوریت بررسی عملکردها در هفته هلال‌احمر ۹۳، دیروز در بندرانزلی معرفی شدند.
به گزارش روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، براساس رأی هیأت داوران، رتبه‌های اول تا سوم برگزیده در بخش‌های مختلف این جشنواره شامل اطلاع‌رسانی، سمعی و بصری، تبلیغات، فعالیت‌های اقناعی، فعالیت‌های سایبری، فعالیت‌های ویژه و برترین برترین‌ها تجلیل شدند.
در بخش اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی استان خوزستان رتبه نخست، مازندران رتبه دوم و آذربایجان‌شرقی رتبه سوم؛ در بخش سمعی و بصری، استان‌های کرمانشاه رتبه نخست، همدان رتبه دوم و خراسان شمالی رتبه سوم و در بخش تبلیغات نیز استان‌های گلستان رتبه نخست، گیلان رتبه دوم و کهگیلویه و بویراحمد رتبه سوم را کسب کردند.
با رأی هیأت داوران، در بخش فعالیت اقناعی، استان‌های خراسان رضوی، بوشهر و ایلام به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم، در بخش سایبری استان‌های قزوین، تهران و اصفهان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم و در بخش فعالیت‌های ویژه استان‌های فارس، خراسان جنوبی و یزد هم رتبه‌های اول تا سوم جشنواره را از آن خود کردند.
هیات داوران جشنواره در بخش برترین برترین‌ها به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم؛ استان‌های خوزستان، فارس و خراسان‌رضوی را شایسته تقدیر دانست.
به علاوه در این جشنواره از میان خبرنگاران داوطلبی که در استان‌های مختلف همکار هلال‌احمر هستند، ۳خبرنگار از استان‌های همدان، اردبیل و بوشهر شایسته تقدیر دانسته شدند و از معصومه سلیمانی به‌عنوان خبرنگار داوطلب استان همدان، محمد میرزایی‌نیری به‌عنوان خبرنگار داوطلب استان اردبیل و حسین مرادی به‌عنوان خبرنگار داوطلب استان بوشهر قدردانی شد.
مدیرکل روابط‌عمومی هلال‌احمر:  الگوی روابط‌عمومی در بحران ترسیم می‌شود
مدیرکل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر در اختتامیه جشنواره گلچین هلال در جمعیت هلال‌احمر بندرانزلی، با اعلام ترسیم الگوی روابط‌عمومی در بحران در اختتامیه تأکید کرد: « با ترسیم این الگو در کنار سایر نیروهای حاضر در سوانح، حوادث و بلایا، علاوه بر سرعت، دقت و تأمین آرامش مردم، فعالیت روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی را نهادینه خواهیم کرد. »
وحید رحمتی افزود: «روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر با تلاش و همکاری سایر روابط‌عمومی‌های استانی این جمعیت قصد دارد تا با همکاری نزدیک رسانه ملی، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های شاخص کشور الگوی روابط‌عمومی در بحران را ترسیم کند. »
او با اشاره به این‌که هنوز در تولید محتوا اقدام پایه‌ای در جمعیت هلال‌احمر نشده است، تصریح کرد:  بر این اساس قصد داریم تا برای بسترهای مختلف رسانه‌ای تولید محتوای ویژه داشته باشیم.
مدیرکل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ضرورت معرفی افراد و جوانانی که فعالیت‌های برجسته و شاخص در هلال‌احمر داشته‌اند، اظهار کرد: « هم‌اکنون با احساس این ضرورت و در جهت بسط و گسترش فرهنگ داوطلبی، روزنامه« شهروند» به‌عنوان ارگانی که می‌تواند در همه صفحات آن ارزش‌ها و اهداف جمعیت هلال‌احمر را گسترش دهد برنامه‌ریزی بلند مدتی در این زمینه دارد. »
به گفته رحمتی، فلسفه فعالیت‌های آینده روابط‌عمومی‌های استانی جمعیت هلال‌احمر باید بر ترویج و گسترش ارزش‌های سازمانی قرار گیرد تا جایی که اگر از این پس فردی در سراسر کشور وارد جمعیت هلال‌احمر می‌شود به راحتی ارزش‌های سازمانی ما ازجمله نوع‌دوستی، صلح و فرهنگ مشارکت سازمانی را احساس کند.»
او با تأکید بر گسترش فرهنگ گفت‌و‌گو و مشارکت در روابط‌عمومی‌های هلال‌احمر، اظهار کرد: « با توجه به تشکیل شورای اطلاع‌رسانی در جمعیت هلال‌احمر از همه استان‌ها می‌خواهیم تا از این پس موضوعاتی که قرار است در استان‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات اجرایی شود را با محتوایی عمقی و کیفی تنظیم کرده و برای برنامه‌ریزی منسجم‌تر به این شورا ارسال کنند. »
مدیرعامل هلال‌احمر گیلان:  روابط عمومی رابط میان هلال‌احمر و مردم است
دکتر علیرضا خصوصی‌ثانی، مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان نیز در این جشنواره گفت: «حضور یک روابط‌عمومی پرقدرت نیاز هر دستگاه است و این انگیزه بیش از پیش در جمعیت هلال‌احمر ‌استان با وجود روابط‌عمومی آن ایجاد شده است. »
او تبادل افکار را از ویژگی‌های بخش روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر در انتقال اخبار درست و شایسته دانست و گفت: «روابط‌عمومی وظیفه ارتباط دو‌جانبه بین جمعیت هلال‌احمر و مردم را دارد که می‌تواند به نحو مطلوب آن را انجام دهد.»
خصوصی، روابط عمومی را آینه تمام‌نمای دستگاه و یک سازمان دانست و یادآور شد: « می‌توانیم با کمک روابط‌عمومی مسائل را با مردم در ارتباط بگذاریم.»
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر گیلان:  روابط عمومی‌ها در توسعه موقوفات نقش ایفا کنند
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر گیلان گفت: «روابط عمومی‌ها باید در توسعه موقوفات و برداشتن موانع در این زمینه نقش مؤثری ایفا کنند. »
حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌هادی موسوی در نخستین جشنواره گلچین هلال گفت: « باید تلاش کرد تا سیر موقوفات در جمعیت هلال‌احمر سرعت بیشتری پیدا کند.»
او با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در توسعه، افزود: «روابط‌عمومی‌ها همواره نقش مهمی را در تغییر، تحول و گسترش روابط اجتماعی و دستیابی به استانداردهای بالای زندگی ایفا می‌کنند.»
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال‌احمر گیلان اظهار کرد: « امروزه روابط‌عمومی‌ها به مغز سازمان‌ها تبدیل شده‌اند و با مدیریت افکارعمومی می‌توانند جوامع و از همه مهم‌تر سازمان را به توسعه نزدیک‌تر کنند.»
مدیرمسئول روزنامه «شهروند»: دنیای امروز عصر انفجار اطلاعات است
مدیر مسئول روزنامه «شهروند» در اختتامیه جشنواره گلچین هلال به تشکیل نهاد روابط‌عمومی در دولت‌های جدید اشاره کرد و گفت: «دولت‌ها امروزه خود را موظف می‌دانند تصمیم‌ها را به اطلاع شهروندان برسانند.»
عبدالرسول وصال، جلب رضایت شهروندان در دنیای امروز را مهم دانست و افزود: « جلب همکاری شهروندان در موضوعات مختلف حائز اهمیت است.»
او با اشاره به تشکیل رسانه‌های بزرگ در دنیا خاطرنشان کرد: «بنگاه‌های بزرگ خبر پراکنی به منظور شکل‌گیری افکارعمومی به وجود آمدند.»
وصال، دنیای امروز را عصر انفجار اطلاعات خواند و بیان کرد: «در عصر جدید آینه بزرگ رسانه‌ها شکسته شده و در این دوره مخاطب منفعل نداریم بلکه تعامل با مخاطب موردنظر است.»
وصال با بیان این‌که امروز با «خبرنگار- شهروند» مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: « در دنیای امروز پیام‌ها و نوشته‌های بلند و یک‌طرفه پاسخگو نیست و باید به صورت اغنایی با مخاطب مواجه شد.»
او با تصریح این‌که امروز با انبوهی از انسان‌های متنوع از نظر فکری مواجه هستیم، یادآور شد: «در عصر حاضر به صورت روش‌های گذشته قادر نیستیم به اهداف برسیم و باید به دنبال ایجاد زیرساخت رسانه‌ای جدید باشم و این امر در هلال‌احمر وجود دارد.»

 


تعداد بازدید :  167