شماره ۳۹۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۷ مهر
صفحه را ببند
روی خط خبر

رئیس‌جمهوری در بدو ورود به آستراخان روسیه
انشاءالله به نتایج قابل قبولی می‌رسیم
رئیس‌جمهوري عصر دیروز وارد آستراخان در روسیه شد تا در چهارمین اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر شرکت کند. به گزارش ایسنا، روحانی در فرودگاه آستراخان مورد استقبال استاندار آستراخان و کارکنان سفارت و کنسولگری ایران در مسکو و آستراخان قرار گرفت. رئیس‌جمهوري در بدو ورود به روسیه گفت: در اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر مباحث متنوعی با سران کشورهای ساحلی دریای خزر خواهیم داشت و انشاءالله به نتایج قابل قبولی خواهیم رسید. سخنرانی در اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر و امضای اسناد، دیدار با رئیس‌جمهوری روسیه، شرکت در مراسم نمادین رهاسازی نوزاد ماهیان خاویاری در ساحل رود ولگا و مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشاتودی ازجمله برنامه‌های این سفر دو روزه است.

هاشمی‌رفسنجانی:  آمریکایی‌ها معترفند بدون کمک ایران نمی‌توانند داعش را از بین ببرند
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که ائتلاف علیه داعش قطعا شکست می‌خورد، گفت:  آمریکایی‌ها اعتراف کرده‌اند اگر ایران کمک نکند، این ائتلاف نمی‌تواند داعش را از بین ببرد.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله «اکبر ‌هاشمی‌رفسنجانی» روز گذشته در اولین همایش ملی «دفاع مقدس و دانشگاه» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (س) و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد:  بمباران هوایی نمی‌تواند یک گروهک تروریستی را از بین ببرد چرا که شاهدیم در چند روز اخیر داعش به سمت کوبانی در مرز ترکیه حمله کرده است.  
وی حوادث اخیر در کشور عراق را یادآور شد و تصریح کرد:  در همین حوادث اخیر فقط اشاره ایران توانست مشکل را حل کند چراکه عراقی‌ها چندین ماه به دنبال تشکیل دولت بودند و آمریکایی‌ها هم هر گونه کمک را به تشکیل دولت فراگیر در عراق مشروط کرده بودند که با اشاره ایران این مشکل رفع شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:  اگر اکنون میدان نبردی شکل می‌گیرد کار اصلی را ایرانی‌ها به عهده دارند البته نمی‌گویم که نیرو اعزام کرده‌ایم اما مشاوره‌های ایران توانست سد موصل و شهر آمرلی را آزاد کند و آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که نمی‌توانند با بمباران هوایی این کار را انجام دهند.

تقدیر 224 نماینده مجلس از مواضع حق‌طلبانه رئیس‌جمهوری در نیویورک
تمامی نمایندگان حاضر در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه‌ای از مواضع متین و حق‌طلبانه رئیس‌جمهوری در دفاع از حقوق ملت ایران به‌ویژه حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تشکر کردند. به گزارش ایرنا، این بیانیه به امضای 224 نماینده حاضر در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس رسیده است. نمایندگان مجلس در این بیانیه همچنین اظهارات زشت، موهن و مداخله‌جویانه دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس را به‌شدت محکوم کردند. در بخشی از بیانیه نمایندگان مجلس آمده است: اکنون که سفر جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری محترم برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به پایان رسیده است، جا دارد از مواضع متین و حق‌طلبانه ایشان در دفاع از حقوق ملت ایران به‌ویژه حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای سپاسگزاری کنیم.

زمین‌خواران و مفاسد اقتصادی چاق‌تر شده‌اند
نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس گفت:  برای اصلاح روند نامطلوب کنونی و در راستای اجرایی کردن بند 5 سیاست‌های کلی قضایی، طرحی را به همراه دوستان کمیسیون قضایی درخصوص افزایش اختیارات وزیر دادگستری ارایه کردیم که تا کنون اعلام وصول نشده است. به گزارش خانه ملت، روز گذشته مصطفی افضلی‌فرد در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود:  انتظار بود در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به کاربردی کردن فعالیت‌های ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شود، اما عملا تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است و شاهد چاق‌تر‌شدن زمین‌خواران و مفسدان اقتصادی و حمایت برخی از افراد متصل به کانون‌های قدرت و ثروت از رانت‌خواران هستیم.

پرونده غنچه قوامی به شعبه اول دادگاه انقلاب ارسال شد
وکیل غنچه قوامی از ارجاع پرونده موکل خود به شعبه اول دادگاه انقلاب خبر داد. به گزارش ایلنا، سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی درباره آخرین وضع پرونده غنچه قوامی گفت: با طی مراحل و صدور کیفرخواست،پرونده خانم قوامی به اتهام فعالیت‌های تبلیغاتی علیه نظام به شبعه یک دادگاه انقلاب ارجاع شده است. وی در پاسخ به این پرسش که ‌آیا زمان رسیدگی به این پرونده مشخص شده است، اظهار کرد: تاکنون شعبه رسیدگی‌کننده زمانی برای رسیدگی به این پرونده تعیین نکرده است.


تعداد بازدید :  154