شماره ۹۸۲ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۱ آبان
صفحه را ببند
ویترین ایران

یکسان‌سازی نرخ ارز امسال اجرایی می‌شود
محمدباقر نوبخت، سخنگوی هیأت دولت با بیان این‌که آیین‌نامه بخشش جرایم دیرکرد بانکی تا یک ماه آینده ابلاغ می‌شود، گفت:   یکسان‌سازی نرخ ارز تا پایان‌ سال‌جاری اجرایی خواهد شد. او درباره نامه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهوری برای بخشش جریمه دیرکرد بدهکاران بانکی زیر 100‌میلیون تومان گفت: در اصلاح قانون بودجه 95 برای اجرای تبصره 35 آیین‌نامه اجرایی تعریف شده است که این آیین‌نامه به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مرحله نهایی تدوین است.

پورشه‌های قاچاق امحا نمی‌شود
مهر| امین دلیری، رئیس سازمان فروش اموال تملیکی با اشاره به ضرورت کسب اجازه سازمان ملی استاندارد برای برگزاری مزایده خودروهای لوکس با رأی دیوان عدالت اداری، گفت: پورشه‌های قاچاق، امحا نشده و صادر می‌شوند.
او از ابلاغ مصوبه دیوان عدالت اداری برای واردات خودروهای لوکس با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی خبرداد و گفت: رأی دیوان عدالت اداری برای برگزاری مزایده خودروهایی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی را دریافت کردیم و هم اکنون درحال فراهم‌سازی مقدمات برگزاری مزایده هستیم؛ اما باید توجه داشت که این خودروها، کالاهای متروکه به شمار می‌روند که مالکان آنها مشخص است و از مبادی ورودی رسمی و با مجوز، وارد کشور شده‌اند. دلیری تصریح کرد: در ابتدا قرار بود که مزایده واگذاری ۱۳۷ خودروی لوکس با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی، تا آخر مهرماه انجام شود، اما برای واردات نیاز به اخذ مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد است، چراکه غیراز مسأله فروش، شماره‌گذاری این خودروها نیز باید صورت بگیرد؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که تا آخر آبان‌ماه، مزایده برگزار شود.

ورودی آب به سدهای کشور منفی شد
ایسنا| پاییز کم‌باران تأثیر خود را در ورودی سدها گذاشته و در پایان هفته پنجم ‌سال آبی، حجم ورودی به سدهای کشور پس از مدت‌ها سیر نزولی گرفته و منفی شد. از ابتدای‌سال آبی جاری تاکنون، حجم آب ورودی به سدها در‌سال گذشته، یک‌میلیارد و ۲۲۰‌میلیون مترمکعب بوده که از ابتدای‌ سال آبی جاری با یک‌درصد کاهش به یک‌میلیارد و ۲۱۰‌میلیون مترمکعب رسیده است. ظرفیت کل مخازن سدها در‌ سال جاری ۴۹‌میلیارد و ۷۰۰‌میلیون مترمکعب ذکر شده که ۵۳‌درصد از ظرفیت این مخازن هم‌اکنون خالی و فقط ۴۷‌درصد ظرفیت پر است.

ترانزیت کالاهای چینی از مسیر ایران
تسنیم|  همکاری‌های گمرکی میان ایران و چین وارد فاز جدیدی شد و در گام اول قرار است چین کالاهایش را از مسیر ایران به اروپا ترانزیت کند. براساس گزارش گمرک، گفت‌وگوهای اجرایی شدن طرح انتقال کالاهای چین به اروپا از طریق ایران با حضور یک هیأت بلندپایه از گمرک چین در تهران نهایی شد و قرار است به‌زودی وارد فاز اجرایی شود.چین قصد دارد تا راه ابریشم را در دو حوزه جاده‌ای و دریایی احیا کند که با توجه به فازهای متعدد این طرح و مشکلات موجود در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای، مذاکرات راه ابریشم دریایی با محوریت گمرکات ایران و چین نهایی شده و به‌زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.


تعداد بازدید :  138