شماره ۹۸۲ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۱ آبان
صفحه را ببند
میز خبر

نماینده سابق مجلس:  روس‌ها پیغام داده بودند که دیگر نمی‌توانیم از بشار اسد حمایت کنیم
تسنیم|نماینده سابق مجلس با بیان «امروز شاهد آن هستیم که کشور روسیه در جنگ سوریه به‌طور جدی وارد شده است»،  گفت:   در چند ماه گذشته روسها پیامی به ما دادند که دیگر نمی‌توانند از بشار اسد حمایت کنند و درصدد تغییر بشار اسد در سوریه هستند ولی در این برهه با پاسخ رهبر انقلاب مبنی بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از بشار اسد به‌عنوان منتخب مردم سوریه مواجه شدند و در نگاه جدید، کشور روسیه در نقشه راه ایران اسلامی و جبهه مقاومت
 حرکت می‌کند.
علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به حضور جنگنده‌های روسی در پایگاه شهید نوژه همدان اظهار کرد:   وقتی قرار شد جنگنده‌های روسی از آسمان ایران برای حمله به مواضع گروه‌های تروریستی از سوریه استفاده کنند، نظام با حضور جنگنده‌های مسلح روسی در آسمان ایران مخالفت و اعلام کرد که جنگنده‌های روسی باید به صورت غیرمسلح و بدون جنگ‌افزار از آسمان ایران عبور کنند و در پایگاه‌های روسیه در سوریه مسلح شوند. اما در دور جدید حضور هواپیماهای روسی در آسمان ایران با توجه به تغییر رویکرد روسیه و تبعیت از نقشه راه محور مقاومت، اجازه حضور مسلحانه  به این جنگنده‌ها در آسمان ایران صادر شد. او در ادامه گفت: امروز روسیه به‌عنوان هم‌پیمانی که آینده خودش را در پیروی از نقشه راه محور مقاومت می‌داند کاملا هماهنگ با ایران اسلامی عمل می‌کند.
این نماینده سابق مجلس با بیان این‌که در کشورهای روسیه و چین تعداد زیادی از مسلمانان زندگی می‌کنند، اظهار کرد:   اخیراً روس‌ها و چینی‌ها خواستار انتقال فرهنگ اسلامی توسط ایران اسلامی به مسلمانان این کشورها برای جلوگیری از نفوذ اسلام افراطی تولیدی عربستان در این کشورها شده‌اند.
زاکانی با اشاره به شرایط داخلی کشور گفت: بعضی درک درستی از شرایط داخلی و بین‌المللی ندارند و فکر می‌کنند آمریکای امروز همان آمریکای ‌سال 58 است.  درحالی‌که امروز شاهد آن هستیم که چشم مسلمانان در تمام دنیا به جمهوری اسلامی ایران است و آمریکا با کمال خفت و خواری در مقابل ایران ایستاده است.

فراخوان شورای نگهبان برای دریافت نظرات شهروندان درباره رجل سیاسی
ایرنا| شورای نگهبان آمادگی خود را جهت بهره‌مندی از نظرات آحاد ملت به‌ویژه اساتید و نخبگان در راستای جزء (5) بند (10) سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، اعلام کرد.
 
وزیر اطلاعات: مدیر دو تابعیتی نداریم
ایـــرنــــا| حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات گفت: با استعفای دو هفته پیش تنها مدیر دو تابعیتی، اکنون در میان مسئولان کشور در رده‌های مختلف هیچ مدیر دو تابعیتی نداریم.
وزیر اطلاعات همچنین گفته است خبرنگار محترمی در حاشیه همایش وابستگان نظامی درمقام سوال از من پرسید دهها مدیر دوتابعیتی در کشور وجود دارد. چرا به این موضوع رسیدگی نمی شود؟ من در خواست کردم شما که این را می دانید لطفا چهار پنج نفر را معرفی کنید تا بگویم برابر قانون برکنار شوند. ایشان حتی یک مورد هم سراغ نداشت.ملاحظه می فرمایید که این جمله بنده در مقام نفی مطلب خبرنگار مزبور است. نه استمداد از دیگران برای معرفی افراد دو تابعیتی. چراکه وقتی اینجانب می دانم مدیر دو تابعیتی نداریم وجهی ندارد که درخواست معرفی آنها را بنمایم.
علوی خاطرنشان کرد: متاسفانه سناریوهای مختلفی برای تضعیف دولت توسط مخالفین تدارک دیده شده که بحث دو تابعیتی ها یکی از آنهاست. مایه تاسف است به سادگی مطالبی بیان می شود که مابه ازای واقعی ندارد واعتماد مردم را بدون جهت اسیب می زنند . صحبت وزیر اطلاعات را به صورت ناقص و نادرست منعکس می شود که خود موجب ابهام می شود.این که اینجانب در حاشیه جلسات مختلف به سوال خبرنگاران پاسخ نمی‌دهم همین نقل نادرست اظهارات می باشد.
وزیر اطلاعات در توضیح این که به چه کسانی دوتابعیتی گفته می شود، اظهار داشت: در مقوله اقامت یک شخص در کشوری غیر از کشور اصلی خود مفاهیم و اصطلاح های متعددی داریم که تابعیت، گرین کارت ( امریکا)، اقامت دایم، روادید و روادید مکرر از جمله آنها هستند.

 


تعداد بازدید :  130