شماره ۹۸۲ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۱ آبان
صفحه را ببند
روي خط خبر

امروز  در جلسه شورای شهر تهران
قاليباف درباره واگذاري‌های املاک گزارش مي‌دهد
شهروند|  با گذشت دوماه از افشاي ماجراي واگذاري املاك به افراد خاص امروز شهردار تهران درحضور اعضاي شوراي شهر تهران گزارشي در اين‌باره ارایه خواهد كرد. پنجشنبه هفته گذشته حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان كل كشور در گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه دوسيما درباره پرونده واگذاري املاك شهرداري تأييد كرد كه تخلفاتي در فروش املاك و آپارتمان به 29نفر در خارج از شهرداري و 150نفر درمجموعه شهرداري صورت گرفته و پرونده آن به دادسراي تهران ارجاع شده است. به گزارش روابط عمومی شورای شهر تهران، حالا پس از 5روز محمدباقر قاليباف كه تاكنون در اين‌باره سكوت كرده بود، با درخواست 25نفر از اعضاي شوراي شهر تهران به سيصد‌ودومين جلسه پارلمان شهري فراخوانده شده است تا صبح امروز درباره واگذاري‌هاي تخفيف‌دار توضيح دهد. محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در نخستین واكنش‌هاي خود به اخبار پیرامون فروش املاک شهرداری به مدیران با تخفیف ویژه گفته بود: «بعضی از نقل‌ها درباره واگذاری زمین و امتیازات عنوان می‌شود که ما تحت‌تأثیر دروغ‌ها و جوسازی‌ها قرار نمی‌گیریم.» مسأله واگذاري‌هاي املاك شهرداري به افراد خاص درحالي اكنون در  مرحله رسيدگي‌هاي قضائي قرار گرفته كه هنوز ياشار سلطاني، مديرمسئول سايت معماري نيوز به‌عنوان افشاكننده نامه سازمان بازرسي كل كشور هنوز در بازداشت به سر مي‌برد.

هشدار سفیر عراق در ایران به زائران اربعین
از دلالان ویزا نگیرید
ایسنا|  سفیرعراق در ایران نسبت به وجود دلالان صدور ویزا هشدار داد و از زائران اربعین خواست تا حتما با دفاتر سفارت و  سازمان حج و زیارت هماهنگ باشند و از طریق آنها ویزاهای خود را بگیرند. راجح صابرعبود الموسوی، درخصوص برنامه‌ها و اقدامات سفارت عراق درباره تسهیل سفر زائران به کشور عراق گفت: «ما برای تسهیل امور زائرین ایرانی، ۱۲ کنسولگری موقت و اضافه در شهرستان‌های مختلف افتتاح کردیم تا بتوانیم سریع‌تر کارها را انجام دهیم تا به زیارت کربلا مشرف شوند. با تجهیز کنسولگری‌ها، کارهای صدور ویزا آغاز شده و جلسه‌های مختلفی را با نهاهای ایرانی به صورت شبانه‌روزی برای تنظیم مسیر اربعین برگزار می‌کنیم.» او یکی از مشکلات موجود در این روزها را دلال‌های صدور ویزا دانست و گفت: «بسیاری از این افراد دستگیر شده‌اند و به زائرین ایرانی توصیه می‌کنم و هشدار می‌دهم که حتما با دفاتری که کارگزار سفارت و سازمان حج و زیارت هستند، هماهنگ باشند و ازطریق آنها ویزاهای خود را بگیرند تا دچار دلال‌ها نشوند. قیمت رسمی ویزا ۴۰دلار است و غیر از آن جایز نیست.»
راجح صابر عبود الموسوی با اشاره به آمادگی کشورش برای استقبال از میلیون‌ها زائر در اربعین، گفت: «با نهادهای ایرانی هماهنگ کردیم تا زائران هرچه سریع‌تر و آسان‌تر به مرزهای عراق بروند. ما شیعیان با دستان خالی و با پای پیاده به سمت حرم امام حسین (ع) خواهیم رفت و به جهانیان ثابت خواهیم کرد که جز صلح و آرامش چیزی نمی‌خواهیم.»


تعداد بازدید :  118