شماره ۹۸۲ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۱ آبان
صفحه را ببند
امیرخوش‌خبر، سرپرست تیم‌ملی در گفت‌وگو با «شهروند» خبر داد:
«آناستازی» و «رزنده»، گزینه‌های سرمربیگری والیبال
ابقای لوزانو هنوز کاملا منتفی نشده است

 شهروند| 10 روز بعد از پایان المپیک بود که محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال اعلام کرد عملکرد کادرفنی رضایت‌بخش نبوده و از احتمال تغییر سرمربی تیم‌ملی والیبال خبر داد. در چند روز اخیر بحث تغییر و تحولات در کادرفنی تیم‌ملی والیبال به سوژه اصلی رسانه‌ها تبدیل شده است. فدراسیون والیبال چندین جلسه با خبرنگاران، بازیکنان، مربیان و کارشناسان این رشته برگزار کرده و به‌زودی درباره سرمربی تیم‌ملی تصمیم خواهد گرفت. امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم‌ملی والیبال معتقد است لوزانو سرمربی خوبی برای والیبال بود ولی فرصت چندانی به او داده نشد.
جلسات متعدد در فدراسیون
خوش‌خبر گفت‌وگوی خود با «شهروند» را این‌طور آغاز می‌کند:   «فدراسیون جلسه‌های متعددی را برگزار کرده و درصدد است که بهترین تصمیم را دراین‌باره بگیرد. نباید در انتخاب سرمربی عجله کرد تا تصمیم درستی گرفته شود. به‌هرحال باید جلسات انجام شود و نظرات کارشناسان و اهالی فن گرفته شود تا بتوان انتخاب درستی انجام داد.» او ادامه می‌دهد: «من نمی‌توانم در این‌باره نظر جامع و کاملی بدهم. به نظر من این موضوع باید علمی‌تر بررسی شود. لوزانو مربی خوبی بود ولی زمان کمی داشت. او سابقه بسیار درخشانی دارد و 3 المپیک را تجربه کرده است. او مربی بسیار بزرگی است ولی این‌که توانست با این تیم نتیجه خوبی بگیرد یا خیر؟ باید بررسی شود. به‌هرحال باید مشخص شود که چرا تیم‌ملی ما در المپیک شاداب و سرحال نبود.»
سیچلو جانشین لوزانو؟
سرپرست تیم‌ملی درباره شایعه جانشینی سیچلو با لوزانو می‌گوید:   «به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد. ایشان به‌عنوان مربی تیم‌ملی، لیگ را بررسی کرده و نکات را یادداشت می‌کنند تا در اختیار سرمربی جدید قرار دهند. بعد از معرفی سرمربی جدید، درباره ادامه همکاری ایشان با تیم‌ملی تصمیم‌گیری خواهد شد. البته برنامه‌های تیم‌ملی و پروسه جوانگرایی هیچ‌گاه متوقف نشده است. به‌هرحال ما باید آماده المپیک 2020 شویم و باید به دنبال بازیکنانی باشیم که در این المپیک بدرخشند ضمن این‌که‌سال آینده هم بازی‌های آسیایی، جهانی و انتخابی المپیک را در پیش داریم، بنابراین نباید تعلل و روند جوانگرایی را متوقف کنیم. ما باید اقتدار و رنکینگ‌مان را حفظ کنیم و در این مسیر از هیچ تلاشی دست نخواهیم کشید.»
گزینه‌های فدراسیون برای سرمربیگری
خوش‌خبر گزینه‌های سرمربی‌گری تیم‌ملی را این‌گونه معرفی می‌کند: «تا جایی که من می‌دانم آناستازی و رزنده جزو گزینه‌های فدراسیون برای سرمربی‌گری هستند و البته مربیان بزرگ دیگری هم می‌توانند در این لیست قرار بگیرند ولی هیچ صحبت و مذاکره‌ای با شخص خاصی انجام نشده است. حتی ممکن است لوزانو هم قراردادش را تمدید کند.»


تعداد بازدید :  131