شماره ۹۸۲ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۱ آبان
صفحه را ببند
ویترین خانواده

آغاز طرح برچسب‌گذاری کیفی گوشت قرمز
علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از  آغاز طرح برچسب‌گذاری کیفی گوشت قرمز از ابتدای هفته آینده خبر داد و  گفت:   هرچند برخی‌ گمان می‌کنند که قیمت‌گذاری گوشت قرمز براساس کیفیت، ترفندی برای افزایش نرخ این محصول است، اما باید گفت که این طرح، جزو خواسته‌های سازمان تعزیرات بوده و بیش از یک‌سال است که آن را پیگیری می‌کند. او با اشاره به این‌که تاکنون هر گوشتی اعم از بره، میش و... به‌عنوان گوشت گوسفندی و با یک قیمت به فروش می‌رسید، افزود: این موضوع به نفع مصرف‌کننده نیست؛ زیرا بیشتر مشتریان توانایی تشخیص کیفیت گوشت را ندارند و به همین دلیل طرح دونرخی شدن گوشت، مبحثی است که قصاب‌ها را موظف به قیمت‌گذاری روی محصول بر مبنای کیفیت   می‌کند.

افزایش قیمت بدون مجوز چند برند آبلیمو
ایسنا| رویا جعفری‌ شاهی، دبیر انجمن صنفی صنعت آبلیمو از افزایش قیمت چند برند آبلیمو بدون هماهنگی با سازمان حمایت خبر داد و گفت: این واحدها توضیحات لازم را درباره دلایل خود به سازمان حمایت ارایه کرده‌اند. او  با بیان این‌که سازمان حمایت مجوز افزایش ۱۵‌درصدی قیمت را برای ما صادر کرده است، تصریح کرد: قیمت آبلیمو وابسته به لیموترش است که قیمت آن دایما درحال تغییر است و بهتر است بگوییم که قیمت لیموترش عموما درحال افزایش است و این موضوع سبب شده تا برخی از تولیدکنندگان آبلیمو بدون هماهنگی و مجوز سازمان حمایت قیمت‌های خود را بسته به افزایش هزینه‌های تولید افزایش دهند.

ماهی چینی ماهی باکیفیت ایرانی را ضربه فنی کرد!
ایلنا|  ارسلان قاسمی، مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران با انتقاد از واردات ماهی تیلاپیا گفت: ماهی کم‌کیفیت تیلاپیا با واردات بی‌رویه جای ماهی ارزشمند و باکیفیت قزل‌آلا را در سبد خانوار گرفته است، این درحالی است که ایران جزو 3 کشور برتر دنیا در زمینه تولید قزل‌آلاست؛ اما درحال حاضر در تولید آن با مشکلاتی مواجه هستیم که این مسأله تولیدکنندگان را دلسرد کرده است. او  با تأکید بر این‌که شرایط تولید ماهیان خاویاری و قزل‌آلا در کشور چندان مناسب نیست، بیان داشت: تولید و پرورش ماهیان خاویار علاوه بر کمک به توسعه اقتصادی زمینه را برای اشتغالزایی فراهم می‌کند. در زمینه تولید ماهیان خاویاری حتی از کشور اسپانیا نیز عقب افتاده‌ایم.


تعداد بازدید :  102