شماره ۹۸۲ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۱ آبان
صفحه را ببند
علیرضا رییس‌دانایی از نخستين نمایشگاه تخصصی پخش و فروش کتاب می‌گوید
فرصتی ویژه برای ناشران کوچک

شهروند| مدیر موسسه انتشارات نگاه معتقد است كه نخستين نمایشگاه تخصصی پخش و فروش کتاب فرصت بسیار مناسبی برای ناشران تازه‌تأسیس و کوچک است تا بتوانند با انجام مذاکرات، سهم بیشتری از بازار نشر را در اختیار بگیرند.
علیرضا رییس‌دانایی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند» عنوان کرد:   برگزاری این نمایشگاه اتفاق بسیار مبارکی است؛ چراکه فرصتی را فراهم می‌کند تا کتابفروشان و توزیع‌کنندگان کتاب در مکانی جمع شوند و به افزایش تبادلات و تعاملات کاری بپردازند.
او ادامه داد: معمولا واحدهای توزیع‏کننده کتاب پخش کتاب‌های پرفروش و مهم را برعهده می‌گیرند؛ اما این نمایشگاه فرصتی است تا کتاب‌هایی که در قفسه کتابفروشی‌ها مانده‌اند و فرصت عرض اندام پیدا نکرده‌اند، در معرض دید علاقه‌مندان کتاب قرار گیرند و نویسندگان و مترجمان جوان نیز فرصت دیده شدن داشته باشند.
رییس‏دانایی در توضیح استقبال انتشارات نگاه از این نمایشگاه اظهار کرد: بدون ‌شک ما نیز مانند همه علاقه‌مندان کتاب  و کتابخوانی از این نمایشگاه استقبال می‌کنیم، اما به نظرم این نمایشگاه بیشتر به درد واحدهای انتشاراتی تازه‌‏تأسیس و کوچک می‌خورد چراکه به واسطه این نمایشگاه می‌توانند همکاری‌های خود را با کتابفروشی‌ها و واحدهای توزیع کتاب افزایش دهند.
او افزود: البته این نمایشگاه برای واحدهای بزرگ نشر نیز می‌تواند مفید باشد؛ اما معمولا انتشارات بزرگ بازار خودشان را دارند و واحدهای پخش و کتابفروشی‌ها به سراغ آنها می‌آیند.
رییس‌دانایی با اشاره به شعری از فردوسی گفت: حکیم ابوالقاسم فردوسی می‌گوید که «همه جای ایران سرای من است» اما من می‌گویم که با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیک و گسترش کتاب و کتابخوانی در جوامع بشری، همه جای جهان سرای من است؛ بنابراین وظیفه همه ماست تا از برنامه‌هایی که به تبلیغ کتاب و کتابخوانی می‌پردازند، حمایت کنیم؛ حال این برنامه می‌خواهد هر کجای این کره خاکی باشد.
نخستين نمایشگاه تخصصی پخش و فروش کتاب، همزمان با هفته کتاب از 24 تا 28 آبان‌ماه در شبستان مصلای امام خمینی(ره) تهران شکل خواهد گرفت.


تعداد بازدید :  114