شماره ۹۸۲ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۱ آبان
صفحه را ببند
همه ستاره‌های بزرگی که به ایران آمدند
ثانیه‌شماری برای ملاقات با ژاوی

شهروند| با قطعی شدن سهمیه ۲+۲ ایران در لیگ قهرمانان آسیا دو تیم استقلال خوزستان و ذوب‌آهن به صورت مستقیم در مرحله گروهی این بازی‌ها حضور خواهند داشت اما پرسپولیس و استقلال برای حضور در این مرحله باید از مراحل پلی آف و مقدماتی عبور کنند. در مرحله پلی‌آف استقلال در صورت عبور از الوحده اردن میهمان الجیش قطر خواهد بود و پرسپولیس هم به مصاف  السد قطر خواهد رفت که رویارویی مرتضی پورعلی گنجی و ژاوی هرناندس ستاره اسپانیایی با شاگردان برانکو می‌تواند جذابیت‌های خاصی رقم بزند. حالا خیلی از هواداران فوتبال در انتظار ملاقات با ژاوی هستند؛ هرچند که کاپیتان سابق لاروخا نخستین ستاره بزرگی نیست که به فوتبال آمده است. قبل از او کم نبودند بازیکنان بزرگی که به ایران سفر  و با هواداران خود دیدار کردند.
پله و اوزه بیو
سال 1351 اتفاق بزرگی در فوتبال ایران رخ داد و پله به همراه تیم سانتوز به کشورمان سفر کرد تا یک بازی دوستانه با تیم‌ملی ایران برگزار کند. البته در آن مسابقه، ملی‌پوشان اصلی ایران درگیرمسابقات مهمی بودند و نتوانستند مقابل تیم پله و یارانش به هنرنمایی بپردازند. در 21 اسفند‌سال 1349 هم تیم بنفیکای پرتغال برای برگزاری یک دیدار تدارکاتی با پرسپولیس به تهران آمد و در دیداری که اوزه بیو اسطوره فوتبال پرتغال و باشگاه بنفیکا در آن حضور داشت توانست با 4 گل پرسپولیس را شکست دهد.
ریوالدو و رائول
سال 2009 پرسپولیس با هدایت وینگادا به واسطه صدرنشینی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، میزبان تک مسابقه مرحله یک شانزدهم شده بود و این مسابقه را باید با بنیادکاری برگزار می‌کرد که سرمربی‌اش اسکولاری بود. در روز ناموفق علی کریمی، ریوالدو توانست برای تیمش پنالتی بگیرد و توپ را به تور دروازه حقیقی برساند و بنیادکار را پیش چشم صدهزار نفر به دور بعد برساند. کریمی بعد از آن بازی گفت که دیگر دوست ندارد هواداران، ریوالدو صدایش کنند.‌سال 1393 نیز دیدار برگشت تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و السد قطر با حضور یک ستاره برگزار شد. رائول گونزالس به اهواز سفر کرد تا استقبال مردم از او تبدیل به سوژه رسانه‎ها شود. رائول البته به دلایلی که هیچگاه اعلام نشد از برخی اتفاقات دلخور شد و به درخواست‌ها برای عکس یادگاری و امضا کردن پیراهن‌ها توجهی نکرد.
آلمان و ستاره‌های پیشکسوت
در18 مهر‌سال 1383 تیم‌ملی آلمان با تمام ستارگانش برای انجام بازی دوستانه به تهران آمد و موفق شد در حضور 100‌هزار نفر تماشاگر با نتیجه دو بر صفر در مقابل ایران پیروز شود. دیدن چهره‌هایی مثل بالاک، لام، لمن، کلوزه، شواین اشتایگر، دایسلر، اشنایدر و پودولسکی در ورزشگاه آزادی برای بسیاری از هواداران خاطره جذابی بود. همچنین هفتم آذرماه 1392 تیم پیشکسوتان میلان با انبوهی از ستارگانش به ایران سفر کرد و در یک بازی دوستانه موفق شد پرسپولیس را شکست بدهد. ستاره‌های فوتبال جهان مانند روبرتو کارلوس، سالگادو، سیدورف، فیگو و... هم‌سال گذشته برای دیدار با پیشکسوتان ایران آخرین خاطره ما از حضور بزرگان فوتبال در کشورمان را رقم زدند.

 


تعداد بازدید :  104