شماره ۹۸۲ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۱ آبان
صفحه را ببند
خبرنامه

رئیس مرکز پزشکی حج‌و‌زیارت هلال‌ خبر داد: بارگیری محموله 60تنی دارو و تجهیزات پزشکی برای ارسال به عراق
شهروند|  رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از بارگیری 60  تن محموله شامل 250 قلم دارو و 80 قلم تجهیزات درمانی برای ارسال به عراق در اربعین حسینی خبر داد. دکتر سیدعلی مرعشی با اشاره به بارگیری محموله دارویی برای اعزام به کشور عراق گفت: محموله تجهیزات دارویی و درمانی برای مراسم اربعین در 6 تریلر بارگیری شده و ازطریق مرز زمینی به عراق ارسال می‌شود. رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر افزود: این داروها به تفکیک برای پشتیبانی چادرهای درمانی مسیر نجف تا کربلا، درمانگاه‌های نجف، کربلا، سامراء، کاظمین، حلّه و کوت و همچنین چادرهای درمانی مستقر در کربلا و نجف به عراق ارسال می‌شود.
به گفته رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر؛ امسال همه چادرهای درمانی هلال‌احمر درعراق به تجهیزات خاص پزشکی ازجمله دستگاه الکتروشوک، نوارقلب، اکسیژن‌ساز و... مجهز شده‌اند. مرعشی با تأکید بر این‌که پیش‌بینی می‌شود میزان زائران ایرانی در اربعین امسال 2 تا 2/5برابر بیشتر شود، افزود: با توجه به این‌که ارایه خدمات دیالیز توسط کشور عراق انجام می‌شود و با توجه به حجم بالای زائران و امکانات محدود، از زائران دارای مشکلات کلیوی تقاضا می‌شود سفر به کشور عراق را به زمان دیگر موکول کنند.
دکتر مرعشی با اشاره به این‌که با توجه به تجربه سال‌های قبل، امسال میزان داروهای تخصصی بیشتر شده است، افزود: توصیه می‌شود زائرانی که بیماری خاص ازجمله فشارخون، دیابت و بیماری قلب دارند، داروهای خود را به مقدار لازم همراه داشته باشند؛ چراکه امکان ارسال همه اقلام دارویی به عراق فراهم نیست.

معاون دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر:  موفقیت هلال‌احمر ایران برای همه اعضا الهام‌بخش است
شهروند|  معاون دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در بخش مشارکت و همکاری‌ها اذعان کرد: تجربه و موفقیت هلال‌احمر ایران در زمینه‌های مختلف برای همه اعضا الهام‌بخش بوده و به دنبال آموختن بهترین اقدامات و تجربیات از هلال‌احمر ایران هستند. جمیله محمود پس از سفر به ایران و بازدید از توانمندی‌های هلال‌احمر کشورمان در پیامی به دکتر ضیایی از میهمان‌نوازی جمعیت هلال‌احمر ایران تقدیر کرد. وی با ابراز خرسندی از بازدید از فعالیت‌ها و توانمندی‌های هلال‌احمر ایران، اظهار کرد: در این بازدید مذاکرات بسیار مفیدی در زمینه موضوعات اساسی از قبیل تقویت همکاری با هلال‌احمر ایران در اقدامات کلیدی ازجمله آموزش بشردوستانه، ترویج فرهنگ پرهیز از خشونت و گسترش صلح، مکانیزم سرمایه‌گذاری جمعیت ملی، جوانان و خدمات داوطلبانه انجام شد.جمیله محمود با اشاره به این‌که پس از بازگشت به ژنو با انگیزه و به شکل فعال درحال پیگیری مجموعه نتایج حاصل از این بازدید هستیم، گفت: بر این اساس با همکاری تیم خود و دفتر منطقه‌ای منا درحال تهیه پیشنهاد جامعی پیرامون موضوعات همکاری دوجانبه هستیم تا با مشارکت هلال‌احمر ایران در ماه‌های آینده و قبل از ملاقات مجدد، آماده شود. وی همچنین از دکتر ضیایی درخواست کرده است تا به منظور ایفای هر چه بهتر نقش رهبری در سطح نهضت، به قید فوریت کارشناس هلال‌احمر ایران را برای حمایت از برنامه‌های مشارکتی و تهیه طرح جامع همکاری، به فدراسیون معرفی کند. معاون دبیرکل فدراسیون بین‌المللی در بخش مشارکت و همکاری‌ها از ارایه خدمات به آسیب‌پذیرترین گروه‌های جامعه قدردانی و ابراز امیدواری کرد تا با همکاری مستمر دوجانبه، در راه ایجاد دنیایی بهتر گام برداشته شود.


تعداد بازدید :  109