شماره ۹۸۰ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان
صفحه را ببند
اخبار جهان

دولت انگلیس پیشنهاد بلر برای همه‌پرسی دوم درباره بریگزیت را رد کرد
ایسنا|  دفتر نخست‌وزیر انگلیس نسبت به حرف‌های اخیر تونی بلر که خواسته بود مردم این کشور شانس دیگری برای ابراز نظرشان درباره خروج از اتحادیه اروپا پیدا کنند، واکنش نشان داد. دفتر نخست‌وزیر انگلیس تقاضای تونی بلر، نخست‌وزیر اسبق این کشور برای دادن شانس دومی به مردم برای رأی دادن درباره بریگزیت را رد و تأکید کرد: «بلر فقط از جانب خودش می‌تواند حرف بزند.» این واکنش دفتر نخست‌وزیر انگلیس بعد از آن مطرح شد که تونی بلر گفت، مردم انگلیس باید زمانی که مشخص شود بریگزیت چه تبعات و نتایجی خواهد داشت یک فرصت دیگر داشته باشند تا به اعلام رأی خود درباره یک بریگزیت نهایی بپردازند. وی تأکید کرد: این فرصت یا می‌تواند به شکل یک رأی‌گیری در پارلمان یا یک انتخابات یا یک همه‌پرسی دوم باشد. سخنگوی ترزا می، ‌نخست‌وزیر انگلیس گفت: موضع نخست‌وزیر انگلیس کاملا روشن  است. مردم انگلیس حرفشان را زده‌اند و ما هم این حرف را گوش کرده‌ایم و اتحادیه اروپا را ترک می‌کنیم. هیچ‌گونه همه‌پرسی دومی درباره بریگزیت برگزار نخواهد شد و ما قصد داریم اتحادیه اروپا را ترک کنیم.

کاهش حمایت زنان از ترامپ
کلینتون با 42‌درصد پیشتاز است
ایسنا| در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که دونالد ترامپ حمایت هواداران زن خود را از دست داده و هیلاری کلینتون با 6درصد اختلاف پیشتاز است. نظرسنجی خبرگزاری رویترز - ایپوس بین 21 تا 27 اکتبر انجام شد و نشان می‌دهد که 42‌درصد از کسانی که رأی‌ داده‌اند یا قرار است در روز انتخابات هشتم نوامبر رأی بدهند، از هیلاری کلینتون دموکرات حمایت می‌کنند و در مقابل، 36‌درصد حامی ترامپ جمهوریخواه هستند. پیشتازی کلینتون در هفته گذشته چهار‌درصد بود. با این حال حمایت‌های مردمی از هیلاری در میان زنان رأی‌دهنده از چهار‌درصد به 10‌درصد افزایش یافته است. کلینتون در دو ماه گذشته توانسته اختلاف آرای‌ خود را در میان زنان افزایش دهد. با این حال این مزیت در نظرسنجی‌ها دیگر بین یک تا 11‌درصد متغیر است.

روسیه: ائتلاف آمریکا زیرساخت‌های سوریه را هدف گرفته است
ایسنا| نماینده دایم روسیه در سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف تحت امر آمریکا از اکتبر ۲۰۱۵ حملاتی به زیرساخت‌های مدنی و تأسیسات درمانی در سوریه داشته‌اند که این حملات به کشته‌شدن دسته‌جمعی غیرنظامیان انجامیده است.در این گزارش که با عنوان «فهرست‌ جنایت‌های جنگی ایالات متحده و هم‌پیمانانش در سوریه» تهیه شده، آمده که این ائتلاف در دهم اکتبر ۲۰۱۵ نیروگاه حرارتی را در منطقه حلب هدف قرار داد که این اقدام به قطع برق درتمامی مناطق شهر حلب انجامید.در ششم دسامبر ۲۰۱۵ نیز این ائتلاف انبار مهمات ارتش سوریه را در دیرالزور منهدم کرد که به کشته‌شدن چهار سرباز سوری و زخمی‌شدن ۱۶ تن دیگر انجامید.طبق این گزارش، به بیمارستان‌ها نیز حمله صورت گرفته و ائتلاف در ۱۵ فوریه ۲۰۱۶ حمله‌ای هوایی به بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز در نزدیکی «معره النعمان» داشت که به کشته‌شدن ۹نفر و زخمی‌شدن ۲۶نقر انجامید. درگزارش مذکور به حمله ائتلاف به شهرک «توخار» درحومه حلب در روز ۱۹ جولای که ۱۲۵ کشته برجای گذاشت و به تخریب چندین ساختمان مسکونی انجامید، هم اشاره شده است.براساس این گزارش، در ۲۹ جولای، جنگنده‌های ائتلاف حمله‌ای به منطقه الغندوره در فاصله ۲۳کیلومتری شهر منبج داشتند که چندین غیرنظامی قربانی این حمله شدند. در آن هنگام ۴۱تن کشته و چندین ساختمان منهدم شدند. در این گزارش آمده که درحمله‌ روز پنجم اکتبر به روستای «ثلثانه» درحومه حلب، ۲۰تن کشته شدند که سه تن از آنها کودک بودند و حدود ۴۰تن دیگر زخمی شدند.دربخش دیگر این گزارش، جنایت‌های تعدادی از گروه‌های تروریستی همچون گروه «نورالدین الزنکی» آمده است که از حمایت ایالات متحده و فرانسه برخوردارند و در فهرست مخالفان به اصطلاح «میانه‌روی» آمریکا قرار دارد.

اعدام یک‌صد غیرنظامی در موصل
ایرنا|  کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش یک‌صد غیرنظامی موصلی را اعدام کرد. «عبدالرحیم الشمری» رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق روز شنبه گفت که عناصر گروه ترویستی - تکفیری داعش اقدام به اعدام یک‌صد غیرنظامی ربوده شده به وسیله این گروه کردند. وی افزود: این قربانیان به اتهام ارتباط با نیروهای نظامی عراق اعدام شدند. الشمری تأکید کرد: عناصر گروه تروریستی داعش برای ایجاد رعب و وحشت در میان غیرنظامیان گشت‌های ویژه‌ای را تعیین کردند که در محله‌ها و مسیرها تحرکات اهالی را تحت کنترل دارند.


تعداد بازدید :  130