شماره ۹۸۰ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان
صفحه را ببند
کوچ قهرمانان ژیمناستیک
نایب‌رئیس فدراسیون: عدم توجه باعث مهاجرت ورزشکاران به کشورهای خارجی شد

شهروند| در ادامه مهاجرت قهرمانان ورزش ایران به کشورهای اروپایی و آمریکایی این‌بار نوبت به ملی‌پوشان ژیمناستیک رسیده تا به امید موفقیت بیشتر تصمیم به ادامه این رشته در کشور دیگری بگیرند.
مهاجرت 2 ژیمناست
امین ارباب، قهرمان پرآوازه ایروبیک ایران که مدتی پیش موفق شد 8 حرکت جدید را در فدراسیون جهانی ژیمناستیک به ثبت برساند، به آمریکا مهاجرت کرده تا کار خود را در این کشور ادامه دهد. به گفته اطرافیان ارباب، این ورزشکار قصد دارد در آمریکا بیشتر به مربیگری روی بیاورد و ورزش حرفه‌ای را کنار خواهد گذاشت. از سوی دیگر مژگان تاجیک، قهرمان بانوان ژیمناستیک ایران در رشته ایروبیک به یکی از کشورهای اروپایی مهاجرت کرده و در یکی از باشگاه‌ها به مربیگری مشغول است.
واکنش فدراسیون
جمیله سروری، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون ژیمناستیک درباره مهاجرت مژگان تاجیک می‌گوید: «او سال‌ها قهرمان تیم‌ملی بود و سال‌ها به‌عنوان مربی در این رشته فعالیت می‌کرد و باعث تاسف است که او را از دست دادیم. واقعا نمی‌دانم چرا ورزشکاران ما مهاجرت می‌کنند اما خب، شاید این‌جا نه آینده‌ای در این ورزش دارند و نه پشتوانه.» همچنین اسماعیل ادهمی سرپرست دبیری فدراسیون ژیمناستیک به مهاجرت امین ارباب اینطور واکنش نشان می‌دهد: «روزی که به فدراسیون ژیمناستیک آمدیم، ارباب برای خداحافظی به فدراسیون آمد، حالا نیز شنیده‌ایم که برای مربیگری و ادامه تمرینات راهی کشور آمریکا شده و گویا قرار است در همان کشور زندگی کند. این موضوع به ریاست قبلی مربوط می‌شود.»
اتفاقی که عجیب نیست
مهاجرت ورزشکاران ایرانی به‌ویژه در رشته ژیمناستیک اتفاق عجیبی به نظر نمی‌آید. پیش از این هم نفراتی چون خدادادی به ترکیه، رمضانپور به دانمارک، یادگاری به آمریکا و... به کشورهای دیگر پناهنده شده بودند. به نظر می‌رسد این اتفاق برای رشته‌ای که در تاریخ خود کمتر افتخاری را ثبت کرده،‌ یک امر عادی به نظر می‌رسد. ژیمناستیک ایران بیش از 50‌سال است که به المپیک راه پیدا نکرده و با وجود این‌که جزو رشته‌های پرمدال و مادر محسوب می‌شود اما در ایران کمتر توجهی به آن شده است. باید دید که آیا با مهاجرت قهرمانان بزرگ ژیمناستیک به کشورهای خارجی زنگ خطر برای مسئولان ورزش به صدا
در آمده یا این رشته قرار است همچنان درجا بزند؟


تعداد بازدید :  163