شماره ۹۸۰ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان
صفحه را ببند
ذره‌بين

حادثه چاه در میدان هفت‌تیر
یک کارگر در عمق چاهی در میدان هفت‌تیر سقوط کرد. در ساعت 15:35 روز شنبه یک مورد حادثه سقوط در چاه به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان را به محل حادثه واقع در ضلع جنوب‌شرقی میدان هفت تیر اعزام کرد. در محل یک چاه سیستم فاضلاب شهری بود که توسط پیمانکار اداره می‌شد و به ظاهر هم کارگری مشغول کار در این محل بوده که ناگهان آوار اطراف چاه در سرش ریخته است. درباره زنده بودن این کارگر به‌طور قطعی نمی‌توان اظهارنظر کرد؛ اما به نظر می‌رسد که وی جان خود را از دست داده باشد.

30 سرقت در کارنامه یک سارق
سارقي با بيش از 30 سرقت در آستانه اشرفیه دستگیر شد. در پي وقوع 33 سرقت كش روزني در اين شهرستان توسط افراد غيربومي، موضوع در دستوركار پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.
فرمانده انتظامي شهرستان آستانه اشرفيه با تأكيد براينكه با بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد كه دو مرد و يك زن با يك دستگاه خودرو پرايد اقدام به سرقت از شهروندان مي كنند، گفت: ماموران پليس آگاهي با انجام بررسي و تحقيقات اوليه در محل وقوع جرايم به هويت راننده خودرو پي بردند. وي با تأكيد براينكه ماموران پليس آگاهي شهرستان پس از شناسايي متهم در عمليات غافلگيرانه، وي را دستگير كردند، ادامه داد: متهم پس از دستگيري و ديدن شواهد موجود، به 33 فقره سرقت كش روزني در آستانه اشرفيه، رشت، لاهيجان و سياهكل به ارزش 27 ميليون ريال اعتراف كرد. سرهنگ محبوبي ابراهيمي با اشاره به اين‌كه سارق به همراه همسر و پسرعموي همسرش باند سرقت كش روزني و كيف قاپي را تشكيل داده بودند، اضافه كرد: سارقان طعمه‌هاي خود را از بين شهروندان انتخاب كرده و با غريب جلوه دادن خودشان و سوءاستفاده از حس انسان‌دوستانه و جلب اعتماد آنها، اقدام به كش روزني مي كردند. فرمانده انتظامي شهرستان آستانه اشرفيه با اشاره به اين‌كه در ادامه با دستور قضائي متهم 28 ساله با توجه به سرقت‌هاي متعدد در اختيار پليس آگاهي قرار گرفت، خاطرنشان كرد: تلاش براي شناسايي و دستگيري دو همدست اين سارق همچنان ادامه دارد. سرهنگ منوچهر محبوبي ابراهيمي در پايان از شهروندان و كسبه خواست، در برخورد با افراد ناشناس و انجام هرگونه معامله با آنان هوشياري لازم را داشته تا مورد فريب و كلاهبرداري قرار نگيرند.

دستگيري دو زن جيب‌بر با 29 فقره سرقت

با تلاش پليس آگاهي عاملان 29 جيب‌بري از مسافران اتوبوس‌هاي شهر مشهد ‌شناسايي و دستگير شدند. در پي چند فقره جيب‌بري از خانم‌ها در داخل اتوبوس‌هاي شهر مشهد، موضوع به صورت ويژه در دستوركار تيمي از پليس آگاهي قرار گرفت. ‌با توجه به اهميت موضوع تيمي زبده از كارآگاهان پايگاه شمال شهر مشهد، مامور رسيدگي به اين پرونده شده و با کمک تعدادي از مالباختگان چهره فرضي متهمان که دو زن جوان هستند را شناسايي کردند. کارآگاهان زبده اداره مبارزه با سرقت پايگاه شمال پس از چندين روز کنترل نامحسوس اتوبوس‌ها سرانجام روز گذشته متهمان را درحال جيب‌بري از خانمي ميانسال دستگير کردند. متهمان 37 و 42ساله که هر دو سابقه دار و به تازگي از زندان آزاد شده‌اند در بازجويي‌هاي اوليه منکر هرگونه جرمي بودند که در ادامه تحقيقات در مواجهه با تعدادي از مالباختگان و ادله و مستندات کشف شده به 29 فقره جيب‌بري از خانم‌ها در داخل اتوبوس‌هاي درون‌شهري اعتراف کردند.
متهمان پس از سير مراحل قانوني بنا به احكام صادره قضائي مجدداً روانه زندان شدند.


تعداد بازدید :  205