شماره ۹۸۰ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان
صفحه را ببند
آژير

سقوط مرگبار کارگر در ساری
کارگر میانسال از بالای داربست ساختمان 7 طبقه سقوط کرد. این حادثه در کوچه متقین خیابان جام‌جم اتفاق افتاد و کارگر حدودا 50ساله که مشغول کار روی ساختمان بود به پایین سقوط کرد و به علت آسیب شدید از ناحیه سر جان خود را از دست داد. زکریا اشکپور، سخنگوی اورژانس 115 مازندران گفت: در ساعت 13:47 روز شنبه بعد از تماس مردمی با مرکز ارتباطات اورژانس مازندران درخصوص سقوط یک نفر از ارتفاع در خیابان جام‌جم ساری، بلافاصله همکاران پایگاه اورژانس فرهنگ به محل حادثه اعزام شدند. مأموران اورژانس پس از بررسی وضع متوجه شدند که مردي حدودا 50 ساله به دلیل سقوط از داربست از ارتفاع زیاد، از ناحیه سر به‌شدت آسیب دیده و در دم فوت کرده است.

مرگ مرد تهرانی حین فوتبال در زمین چمن
مرد چهل‌و‌یک ساله‌ای حین بازی فوتبال در زمین چمن دچار وخامت حال شد و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. ساعت 14 ششم آبان‌ امسال خبر مرگ مرد چهل‌و‌یک ساله‌ای از سوی مسئولان بیمارستان فیاض‌بخش به مأموران کلانتری 154 چیتگر اعلام شد. تحقیقات ابتدایی مأموران و اظهارات برادر متوفی نشان داد که متوفی حین بازی فوتبال در زمین چمنی در غرب تهران دچار وخامت حال شده و پس از انتقال به بیمارستان فیاض‌بخش جان خود را از دست داده است.دقایقی بعد مراتب این اتفاق به محسن مدیرروستا، بازپرس ویژه قتل پایتخت اعلام شد که وی دستور انتقال جسد متوفی را به پزشکی قانونی برای تعیین علت دقیق مرگ صادر کرد و تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه دارد.

هشدار پلیس فتا در پی ساخت اپل آی‌دی‌های رایگان
سرپرست اداره جرم‌یابی مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: شهروندان به هیچ عنوان در خرید IOSها اقدام به خرید یا دریافت رایگان اپل آی‌دی از فروشندگان نکنند.سرگرد حمید کیانی با بیان این‌که بسیاری از دارندگان گوشی هوشمند اطلاعات چندانی درباره نحوه کارکرد آن ندارند، افزود: افراد در پی خریدن یک گوشی هوشمند که سیستم‌عامل IOS دارد از فروشنده تقاضای دریافت یا خرید اپل آی‌دی « APPEL ID » می‌کنند و با این کار خود را در معرض تهدیدهای فراوان قرار می‌دهند.وی گفت: متأسفانه علاوه بر ایجاد یک بازار کاذب درخصوص فروش اپل‌ آی‌دی از سوی برخی دفاتر خدماتی و تعمیراتی گوشی یا فروشندگان گوشی‌های آیفون، شاهد آن هستیم که برخی از این افراد در گام بعدی اقدام به جاسوسی یا باج‌خواهی از خریداران می‌کنند.سرگرد کیانی با اشاره به این‌که برای استفاده از نرم‌افزارها و امکانات آی‌پد، آی‌مک، مک‌بوک، ‌آی پاد و آیفون که سیستم عامل IOS دارند، نیازمند داشتن اپل آی‌دی هستیم، افزود: این امر باعث شده تا برخی فروشندگان و ارایه‌دهندگان خدمات IOS  از نداشتن آگاهی و اطلاعات خریداران سوءاستفاده کرده و برای ساخت یک اپل آی‌دی رایگان رقم‌های چند ده‌هزار تا صد‌هزار تومان از خریداران دریافت کنند.وی یادآورشد: با توجه به این‌که کارکرد اپل آی‌دی باعث می‌شود تا کسی که این اپل آی‌دی را با توجه به سوالات امنیتی ساخته است به تمامی اطلاعات IOS از طریق شبکه ابری (ICLOUD) دسترسی داشته باشد، از شهروندان خواست به هیچ عنوان در خرید IOSها اقدام به خرید یا دریافت رایگان اپل آی‌دی از فروشندگان نکنند.


تعداد بازدید :  202