شماره ۹۸۰ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

جشنواره بین‌المللی فیلم «اسب طلایی تایوان» مجموعه‌ای از 8 فیلم منتخب عباس کیارستمی را برای ادای احترام به این کارگردان بزرگ به نمایش می‌گذارد و فیلم «مالاریا» پرویز شهبازی در بخش پانورامای این دوره از جشنواره حضور دارد.


«دیوید کامرون» سیاستمدار انگلیسی، خاطرات دوران نخست‌وزیری خود را در کتابی چاپ می‌کند. او علاوه بر خاطرات دوران استقرارش در پلاک ۱۰ خیابان «داونینگ»، مطالبی درباره زندگی خانوادگی و همه‌پرسی پرحاشیه انگلیسی‌ها را هم در کتاب زندگینامه‌اش می‌گنجاند.

فیلمی جدید از مجموعه «رمبو» این‌بار بدون حضور «سیلوستراستالونه» در نقش اصلی ساخته می‌شود. این فیلم که «رمبو: خون جدید» نام دارد را «آریل ورومن» کارگردانی خواهد کرد که درواقع شروع مجددی برای این مجموعه فیلم‌های اکشن و کلاسیک محسوب می‌شود و قرار است یک بازیگر جوان جایگزین «سیلوستر استالونه» شود.

فیلمبرداری «سارا و آیدا» به کارگردانی مازیار میری دوم آبان ماه در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی کلید خورد. به‌تازگی بازی غزل شاکری در این فیلم در نقش سارا، یکی از شخصیت‌های اصلی آغاز شده است و فیلمبرداری هم در همان لوکیشن ادامه دارد.

دو مستند «انجمن آرزوها» و «66 روز آخر بابی ساندز» برای شرکت در جشنواره سینما حقیقت آماده شده‌اند.

فیلم سینمایی «نیم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی بهمن کامیار که پخش بین‌المللی آن را مرجان علیزاده برعهده دارد، در بخش بین‌الملل جشنواره «سنت لوئیس» آمریکا به نمایش درمی‌آید.

فیلم سینمایی «مرگ ماهی» به کارگردانی سید روح‌‌الله حجازی به بیست‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی «مد فیلم رم» راه پیدا کرد.

رابرت ردفورد، بازیگر کهنه‌کار و کیسی افلک در کنار هم در فیلمی با عنوان «پیرمرد و تفنگ» جلوی دوربین می‌روند.

نمایش «هم‌هوایی» به کارگردانی افسانه ماهیان در تئاتر سائولوییز شهر لیسبون در کشور پرتغال روی صحنه می‌رود.

نمایشگاه آثار هنر مدرن ایران و عرب نیمه دوم آبان ‌ماه امسال در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

عکاسی امروز، فرصت‌های جدید به‌عنوان شعار پنجمین دوره «۱۰ روز با عکاسان» انتخاب شد.

نمایش «ماه در آب» به کارگردانی محمد یعقوبی با تغییراتی در متن و گروه بازیگران از ۲۳ آبان‌ ماه در سالن تئاتر باران به صحنه می‌رود.

مرحله انتخاب آثار ۱۸ پژوهشگر ایرانی و غیرایرانی متقاضی نخستين دوره اعطای بورس پژوهشی فستیوال «آینه‌دار» از نوزدهم آبان آغاز می‌شود.


تعداد بازدید :  130