شماره ۹۸۰ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان
صفحه را ببند
سنگ‌تمام «هفت» برای «یتیم‌خانه ایران»
کسی جرأت بایکوت ندارد...

شهروند| «یتیم‌خانه ایران» درحالی دارد وارد چهارمین روز اکران خود میشود که در روزهای قبلی با وجود انتظار کارگردان و پخش تیزرهای این فیلم سینمایی از تلویزیون، آغازی تقریبا ناامیدکننده برای این فیلم رقم خورد. در چنین شرایطی بود که بهروز افخمی، کارگردان و بازیگران این فیلم را به برنامه‌اش دعوت کرد تا در فرصتی تقریبا یک‌ساعته از حضورشان در «یتیم‌خانه ایران» بگویند.
آنها که برنامه «هفت» جمعه‌شب را دیده‌اند احتمالا بر این نکته صحه می‌گذارند که چالشبرانگیزترین بحث مطرح شده در این برنامه به موضوع بایکوت شدن بازیگران سینما بعد از همکاری با ابوالقاسم طالبی بازمی‌گردد. پیش از این گفته‌هایی در مورد بایکوت شدن بازیگران «قلاده‌های طلا» توسط سینماگران شنیده شده بود. امین حیایی یکی از همین بازیگران بود که چندی پیش در گفت‌وگویی که با یکی از رسانه‌ها داشت در این‌باره توضیح داده بود.
 ابوالقاسم طالبی با اشاره به رضایت امین حیایی از بازی در فیلم «قلاده‌های طلا» درباره بایکوت شدن بازیگران فیلم قبلی خود در سینما گفت: «یکی از معضلات و مشکلات سینمای ما توهم برخی از دوستان است. امین حیایی هیچ‌گاه بعد از «قلاده‌های طلا» بایکوت نشد و کسی اصلا نمی‌تواند کسی را بایکوت کند. در آن زمان سعی کردند این جو را ایجاد کنند که وای بایکوت می‌شوید، اما هیچ‌کدام از بازیگران آن فیلم بایکوت نشدند! به‌طور مثال آقای برایان طرفه اهل انگلیس است و خانواده‌اش در انگلیس زندگی می‌کنند، اما در فیلمی علیه کشورش بازی کرده است. اصلا سینما واقعی نیست، مجازی است. برخی خیلی واقعی آن را نگاه می‌کنند و بچه‌بازی درمی‌آورند و باید این طرز نگاه را کنار بگذارند. کسانی که چنین تصورات و چنین خیالی در سر دارند، باید به روانپزشک مراجعه کنند.

 


تعداد بازدید :  137