شماره ۹۸۰ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان
صفحه را ببند
در جلسه شورای معاونین هلال‌احمر چه گذشت؟
ضرورت تقویت حوزه‌هاي آموزش و روابط‌عمومي

شهروند| در جلسه شورای معاونین جمعیت که شب گذشته در استان زنجان برگزار شد، مدیرعامل استان و جمعی از معاونین نظرات خود را در خصوص مشکلات استانی و نحوه مدیریت و برطرف‌کردن آنها مطرح کردند. علی طاهری، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در جلسه شورای معاونین جمعیت با قدردانی از دکتر ضیايی براي بازدید از پایگاه‌های امداد‌و‌نجات و حضور در جمع امدادگران و نجاتگران، این سفر را موجب قوت قلب همه هلال‌احمری‌های استان دانست و افزود: این حضور موجب افزایش انگیزه و توان مجموعه برای ادامه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر استان خواهد بود. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با تشریح ساختار و ارایه گزارش عملکرد از فعالیت‌های استان اظهار امیدواری کرد: با انجام آمایش سرزمین، افزایش پایگاه‌ها و تخصیص اعتبار بیشتر به استان را در سال‌های آتی شاهد باشیم.
توسعه فعالیت‌های استان زنجان در حوزه آموزش
دکتر سیدحمید جمال‌الدینی، معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر هم در این جلسه درباره ساختار این معاونت در استان زنجان اظهار کرد: هنوز معاونت آموزش به شکل رسمی در استان شکل نگرفته است؛ اما به‌زودی با ارایه تسهیلات و توسعه این بخش به‌دنبال تقویت افزایش فعالیت‌های استان زنجان در حوزه آموزش خواهیم بود.
جایگاه مناسب استان زنجان در زمینه پاسخگویی
آموزش‌های تخصصی و آمادگی
همچنین مرتضی سلیمی، سرپرست سازمان امداد‌و‌نجات جمعیت هلال‌احمر در این جلسه با اشاره به این‌که جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در زمینه پاسخگویی، آموزش‌های تخصصی، آمادگی و ارتباطات در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد كه این استان در مأموریت‌های امداد‌و‌نجات، سیل و کوهستان در مدیریت این بحران‌ها به‌خوبی عمل کرده است. دکتر مسعود حبیبی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر هم با اشاره به گسترش مشارکت جوانان در زمینه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی خاطرنشان کرد: اعضای جمعیت هلال‌احمر بسیار ارزشمندند و ما تنها با هویت‌بخشی و مسئولیت‌پذیری می‌توانیم پاسخگوی آسیب‌های اجتماعی بوده و مدیریت منابع انسانی را افزایش دهیم.
طراحی دستورالعمل یکسان به‌منظور یکسان‌سازی
شماره حساب‌ها برای دریافت کمک‌های نقد
در این جلسه فرحناز رافع، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر هم با اشاره به این‌که برای جذب و سازماندهی اعضای داوطلب و یکسان‌سازی شماره حساب‌ها برای دریافت کمک‌های نقدی دستورالعمل‌های یکسان طراحی خواهد شد، عنوان کرد: استان زنجان در زمینه پیشگیری بسیار موفق عمل کرده است. وی افزود: آموزش‌های خوب نیروهای داوطلب در کاروان‌های سلامت برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و گروه‌های آسیب‌پذیر بسیار اثربخش و موفق بوده است.
نیاز به تجهیز استان زنجان به خودروهای مناسب
برای ارایه خدمات RDH
دکتر حسن صفاریه، سرپرست معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر هم با اشاره به این‌که BHCU استان زنجان کامل شده و تنها در RDH نیاز به تجهیز به خودروهای مناسب وجود دارد، اظهار کرد: یکی از مشکلات استان بحث داروخانه شبانه‌روزی است که با توجه به این‌که در این داروخانه داروهای خاص به مردم ارایه نمی‌شود، در تلاشیم فعالیت این داروخانه را به سمت ارایه داروهای خاص ببریم.
نگاه ویژه به روابط‌عمومی و انجام فعاليت‌هاي تبليغي‌-ترويجي در بالاترين سطح
وحید رحمتی، مدیرکل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر هم در جلسه شورای معاونین با اشاره به این‌که بحث تبليغ و ترويج در کنار اطلاع‌رساني بهينه از وظایف اصلی جمعیت هلال‌احمر است، اظهار کرد: متأسفانه در بیشتر استان‌ها تمامي وظايف وسيع و مهم حوزه روابط عمومي توسط یک نفر انجام می‌شود؛ در صورتی که اگر جمعیت هلال‌احمر بخواهد در زمینه اطلاع‌رسانی و از آن مهم‌تر تبليغ و ترويج موفق عمل کند، باید نگاه ویژه‌تری به روابط‌عمومی داشته باشد و اين مهم به يك عزم جدي در مسئولان ارشد جمعيت نياز دارد.


تعداد بازدید :  96