شماره ۹۸۰ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان
صفحه را ببند
در بازدید رئیس صلیب‌سرخ مالی از سازمان جوانان بیان شد
تمجید از فعالیت دختران ایرانی در برنامه‌های امدادی و بشردوستانه

شهروند| رئیس صلیب‌سرخ مالی ضمن بازدید از سازمان جوانان، با فعالیت‌های حوزه جوانان جمعیت هلال‌احمر آشنا شد.
در این جلسه امیر لـله‌گانی، معاون دانشجویی و جوانان سازمان با تشریح فعالیت‌های سازمان جوانان گفت: کودکان ۵ تا جوانان ۲۹ساله با عضویت در سازمان جوانان در فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه شرکت می‌کنند.
وی افزود: بیش از یک‌میلیون عضو سازمان جوانان در ۳‌هزار و 500 کانون غنچه‌های هلال، ۸‌هزار کانون دانش‌آموزی در مدارس، بیش از ۹۰۰ کانون دانشجویی در دانشگاه‌ها و حدود ۶۰۰ کانون آزاد جوانان در سطح شهرها سازماندهی شده‌اند.
معاون دانشجویی و جوانان تصریح کرد: با توجه به ساختار کانونی در نظر گرفته شده برای اعضای سازمان جوانان، اداره امور کانون‌ها به عهده خود اعضاست و آنها با انتخاب یک نفر به‌عنوان دبیر کانون فعالیت‌ها را پیش می‌برند.
لـله‌گانی ادامه داد: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با مشارکت ۲۰‌هزار جوان از سراسر کشور، مسابقات رفاقت مهر، اردوهای نشاط و امید، طرح ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در شرایط سخت)، کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد و... ازجمله طرح‌های سازمان جوانان است که با مشارکت حداکثری اعضا اجرایی می‌شود.
وی گفت: امیدواریم بتوانیم با توجه به فعالیت‌های متنوع سازمان جوانان، بر اساس تفاهمنامه بین جمعیت هلال‌احمر ایران و صلیب‌سرخ مالی در آینده نزدیک همکاری‌های خوبی داشته باشیم.
در ادامه این جلسه، رئیس صلیب‌سرخ مالی ضمن تمجید از برنامه‌های سازمان جوانان برای اعضای داوطلب، گفت: فعالیت‌های شما در بخش جوانان بسیار قابل توجه و برای جامعه سودمند خواهد بود.
دکتر عبدالرحمان سیسه با اشاره به جمعیت ۱۵‌میلیون نفری کشور مالی افزود: صلیب‌سرخ کشور ما، حدود ۱۵‌هزار عضو دارد که با این اعضا برنامه‌ها را عملیاتی می‌کنیم.
وی ادامه داد: در مالی نیز بخش جوانان و داوطلبان به صورت مجزا فعالیت می‌کنند که هزینه‌های مربوط به این برنامه‌ها صرفا از طریق مالیات تأمین می‌شود و دولت در این خصوص نقشی ندارد. بنابراین باتوجه به مشکلات بودجه‌ای که با آن روبه‌رو هستیم امکان ارایه آموزش‌های رایگان وجود ندارد.
رئیس صلیب‌سرخ مالی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت گسترده دختران ایرانی در برنامه‌های هلال‌احمر، تصریح کرد: متأسفانه در کشور مالی بسیاری از دختران حتی به مدرسه هم نمی‌روند و در فعالیت‌های اجتماعی کمتر حضور دارند.
دکتر سیسه با تشریح ساختار صلیب‌سرخ مالی گفت: کشورهای مختلفی ازجمله اسپانیا، دانمارک، هلند، نروژ و ایران با صلیب‌سرخ مالی همکاری می‌کنند که این برای ما کمک خوبی است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر جنگ داخلی که در بخش‌های شمال مالی وجود دارد، سیل و خشکسالی به‌عنوان بلایای طبیعی صلیب‌سرخ مالی را درگیر کرده است و بسیاری از فعالیت‌ها معطوف به کاهش آسیب‌های ناشی از آنهاست.
رئیس صلیب‌سرخ مالی در پایان ابراز امیدواری کرد تا فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر ایران در مالی و همکاری‌های دوجانبه افزایش یابد.


تعداد بازدید :  107