شماره ۹۸۰ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان
صفحه را ببند
افتتاح پایگاه پشتیبانی امداد و نجات شمال‌ غرب کشور
دکتر ضیایی: پايه‌هاي مشاركت مردمي؛ مهم‌تر از خود پايگاه‌ها هستند

شهروند| رئیس جمعیت هلال‌احمر در مراسم افتتاح پایگاه پشتیبانی امداد و نجات شمال غرب کشور با بیان این‌که هلال‌احمر به‌عنوان یک جمعیت ملی مردم‌نهاد، باید به فکر ریشه‌ها و ساختارهای اصلی باشد، تأکید کرد: اگر همه امکانات را هم به صحنه بیاوریم، باز هم کاهش ریسک و خطرپذیری و آمادگی جامعه برای پاسخگویی به حوادث در اولویت نخست قرار می‌گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ پایگاه پشتیبانی امداد و نجات شمال ‌غرب کشور صبح دیروز با حضور آيت‌الله خاتمي، نماينده مقام معظم رهبري و امام جمعه زنجان؛ دکتر سیدامیر محسن ضیایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر؛ دکتر درویش امیری، استاندار زنجان؛ برخي نمايندگان مجلس و مسئولان استاني و علی طاهری، مدیرعامل جمعیت استان؛ روسا و معاونین جمعیت هلال‌احمر و جمعی از امدادگران، جوانان و داوطلبان هلال‌احمر زنجان افتتاح شد.
در مراسم افتتاحیه، دکتر ضیایی افتتاح این پایگاه را خدمتی بزرگ برای همه مردم دانست و خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر، ماموریت و وظیفه خدمت به مردم را برعهده دارد و این افتخار ماست که بتوانیم مجموعه‌ای را افتتاح کنیم که همسو با تسکین آلام بشری و خدمت به نوع بشر باشد. وی با قدردانی از همه کسانی که از ابتدا برای ساخت و تجهیز این مجموعه بزرگ تلاش کرده‌اند، گفت: قطعا قدر و منزلت این کار خیر و بشردوستانه در نزد خداوند محفوظ است. رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این‌که هلال‌احمر ایران تنها جمعیتی است که از سوی حاکمیت، وظیفه ارایه خدمات امداد و نجات را بر عهده دارد، افزود: همه جمعیت‌های ملی، بازوی مکمل دولت و حکومت خود هستند، اما ما به‌عنوان نخستین پاسخگوی رسمی به حوادث کشور از سوی حاکمیت ماموریت داریم.
شگفتی  جمیله محمود  از پشتیبانی و حمایت مردم و حاکمیت ایران از هلال‌احمر
وی با اشاره به بازدید جمیله محمود، معاون دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در بخش مشارکت و همکاری‌ها از جمعیت هلال‌احمر ایران، اظهار کرد: خانم محمود معتقد به این بود که هلال‌احمر ایران، قوی‌ترین جمعیت ملی دنیاست و برایش بسیار شگفت‌انگیز بود که هم از سوی حاکمیت و هم از سوی مردم دارای محبوبیت بسیار بالایی است. دکتر ضیایی با تأکید بر این‌که ساخت این پایگاه آخرین حلقه خدمت به مردم است، گفت: از نظر ما مراحل پیشتر از ساخت پایگاه باید در اولویت نخست قرار گیرد؛ چرا که امروز بسیاری از حوادث و سوانح به دلیل عدم آگاهی مردم از نحوه برخورد با سوانح رخ می‌دهد.

استاندار زنجان: به قدرتمندی هلال‌احمر ایران افتخار می‌کنیم

شهروند|  استاندار زنجان درمراسم افتتاح پایگاه پشتیبانی امدادونجات شمال‌غرب کشور گفت: جمعیت هلال‌احمر ایران به دلیل داشتن روحیه اسلامی با تمام جمعیت‌های ملی فرق دارد و ما به این حضور و قدرتمندی افتخار می‌کنیم. درویش امیری با قدردانی از خدمات ارزنده دکتر وحید دستجردی و آیت‌الله غیوری درجمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: این دو شخصیت دوست‌داشتنی به واقع سال‌های زیادی را درجمعیت هلال‌احمر صرف خدمت به مردم کردند و خدمات ماندگاری از خود به جا گذاشتند. وی تأکید کرد: جمعیت هلال‌احمر ایران به دلیل داشتن روحیه اسلامی با تمام جمعیت‌های ملی فرق دارد و ما به این حضور و قدرتمندی افتخار می‌کنیم. استاندار زنجان با اشاره به سفر خود به کشور نیجر و بازدید از مرکز هلال‌احمر ایران در این کشور گفت: درواقع هلال‌احمر در قلب مردم و دربدترین شرایط درکنار آنهاست و تجربه نیز ثابت کرده درحوادثی بزرگ چون زلزله بم و رودبار و منجیل خدمات هلال‌احمر و حضورش درکنار مردم بسیار ملموس است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان زنجان
پایگاه پشتیبانی امداد و نجات منشأ خدمات به گروه‌های آسیب‌پذیر است

شهروند| نماینده مقام معظم رهبری در استان زنجان درمراسم افتتاح پایگاه پشتیبانی امدادونجات شمال‌غرب کشور گفت: خدمات هلال‌احمر درهنگام بحران و سختی‌ها، منشأ خدمات بی‌شمار به اقشار آسیب‌پذیر است. آیت‌الله خاتمی؛ نماینده مقام معظم رهبری در استان زنجان در این مراسم با اشاره به این‌که وظیفه عرض خداقوت و قدردانی برای ساخت این پایگاه ایجاب می‌کرد به اینجا بیایم، خاطرنشان کرد: آیات و روایات بسیاری وجود دارد که خدمات هلال‌احمر را به صورت ملموس نشان می‌دهد؛ خدمت شما در هنگام بحران و سختی‌ها و ساخت این مرکز با زحماتی که سابق بر این کشیده شده و همچنین زحمات فعلی می‌تواند منشأ خدمت بی‌شمار به اقشار آسیب‌پذیر باشد. طاهری؛ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از تمامی افرادی که از ‌سال 87 تاکنون برای ساخت این پایگاه امدادی تلاش کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد که این پایگاه در خدمت تسکین آلام بشری باشد. وی همچنین با بیان این‌که پایگاه پشتیبانی امدادونجات شمال‌غرب کشور در زمینی به مساحت 6هکتار ساخته شده، دارای 4 سوله، مرکز آنست، مرکز آموزش‌های تخصصی و انبار امدادی است، افزود: فاز یک و دو این پایگاه روزگذشته افتتاح شد و امیدواریم با توجه به این‌که شرایط فراهم است، پد و آشیانه بالگرد نیز در این پایگاه ایجاد شود. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان خاطرنشان کرد: این پایگاه از این جهت دارای اهمیت است که از اتوبان تهران- زنجان قابل دسترسی است و همچنین درمسیر جاده ترانزیتی قرار گرفته و به شکل دومنظوره در زمان حوادث، پشتیبانی امدادی و در زمان غیرحادثه به‌عنوان مرکز آموزش‌های تخصصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 


تعداد بازدید :  160