شماره ۹۸۰ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان
صفحه را ببند
در اربعین حسینی صورت می‌پذیرد
خدمات‌رسانی 2‌هزار نفری نیروهای هلال‌احمر به زائران

شهروند| رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: 2هزار نفر از کارکنان جمعیت هلال‌احمر درمجموع به زائران امام حسین(ع) در اربعین خدمات‌رسانی خواهند کرد.
دکتر سیدامیرمحسن ضیایی درحاشیه مراسم افتتاح فاز نخست و دوم پایگاه پشتیبانی امدادونجات شمال‌غرب کشور، درجمع خبرنگاران با تأکید بر این‌که فقط یک پایگاه با این ابعاد در شمال‌غرب کشور وجود دارد، اظهار کرد: این پایگاه علاوه بر پشتیبانی حوادث درمحدوده استان زنجان، برای استان‌های همجوار و بخشی از استان تهران پشتیبان خواهد بود.
وی همچنین درباره راهپیمایی زائران در اربعین حسینی افزود: جمعیت هلال‌احمر درجریان روز اربعین 3 مأموریت برعهده دارد که امدادونجات و پشتیبانی زائران در داخل کشور و قبل از خروج از مرز، تأمین بهداشت و درمان زائران درخاک عراق و اجرای عملیات درمانی هنگام وقوع بحران احتمالی را شامل می‌شود.
رئیس جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: همه دستگاه‌هایی که درخاک عراق، خدمات بهداشتی و درمانی ارایه می‌دهند؛ با مدیریت جمعیت هلال‌احمر خدمت‌رسانی می‌کنند و این خدمات نیز انواع مختلفی دارد که ازجمله آن می‌توان به راه‌اندازی بیمارستان و درمانگاه، همچنین خدمات دارویی و درمانی به زائران درطول مسیر راهپیمایی را نام برد.
وی همچنین درباره نحوه کمک هلال‌احمر ایران به مردم مظلوم یمن گفت: حضور هلال‌احمر درسایر کشورها باید براساس مقررات فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و درخواست جمعیت ملی میزبان باشد و لذا نمی‌توان بدون هماهنگی و مستقیم وارد عمل شد؛ براین اساس، کمک‌های ما ازجمله کشتی نجات نیز به صورت غیرمستقیم به دست هلال‌احمر یمن رسیده است.
دکتر ضیایی خاطرنشان کرد: درطول چند هفته گذشته اجازه داده شد تا یکی از پروازهای امدادی ایران، مجروحان یمن را جمع‌آوری کند و آنها را تحت پوشش خدمات امدادی خود قرار دهد. ما نیز آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم تا این پرواز با نیرو و امکانات امدادی به سمت یمن هدایت شود.
وی همچنین میزان آمادگی نیروهای امدادی برای مقابله با بحران‌های احتمالی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مانورهای ساعت صفر به‌طور مستمر و درفازهای مختلف انجام می‌شود. البته از نظر امکانات امدادی، بین اتفاقات احتمالی و امکانات موجود فاصله زیادی وجود دارد و هلال‌احمر به تنهایی از عهده همه حوادث برنمی‌آید.
رئیس جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: درصدد هستیم که در قالب هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، اعتبارات لازم را دریافت کنیم و میزان آمادگی را افزایش دهیم، در این زمینه درطول 3هفته آینده نیز، همه پایگاه‌ها و شعب جمعیت به تجهیزات نجات روزآمد مجهز خواهد شد.
وی درباره سهم تخصیص بالگرد به استان‌ها، یادآور شد: هلال‌احمر شخصیتی حقوقی و واحد دارد و تقسیم‌بندی ما نیز به صورت استانی نیست؛ از این‌رو، مجموع امکانات هلال‌احمر خدمت به همه مردم است. البته مقرر شده که هر استان حداقل یک فروند بالگرد داشته باشد و درحال حاضر نیز 23 فروند درسطح کشور وجود دارد و در 6ماه دوم‌ سال، 3 بالگرد دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد و با 26 بالگرد می‌توان بخش زیادی از کشور را پوشش داد.

 


تعداد بازدید :  112