شماره ۹۸۰ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان
صفحه را ببند
ویترین خانواده

مرغ بدون بسته‌بندی نخرید

فارس| معاون نظارت بر بهداشت سازمان دامپزشکی گفت: مصرف‌کنندگان از خرید مرغ فله‌ای و بدون بسته‌بندی که روی آن کد بهداشتی درج نشده، بپرهیزند. به گفته عباس عباسی با وجود آن‌که برخی افراد مرغ درشت و با وزن بالا را محصول خوبی می‌دانند، باید این فرهنگ نهادینه شود که هرچه وزن مرغ کمتر باشد، نشانگر کوتاه‌بودن دوره رشد و دریافت کمتر دارو و آنتی‌بیوتیک است، مضاف بر آن‌که طولانی‌شدن دوره رشد مرغ، میزان ‌درصد چربی آن را افزایش می‌دهد. همچنین تمام مراکز عرضه مرغ باید مرغ گرم را به صورت بسته‌بندی شده به مشتری عرضه کنند که روی آن کدی درج شده که با ارسال این کد به سامانه سازمان دامپزشکی، به راحتی می‌توانند از تاریخ کشتار، محل تولید و زمان آن مطلع شوند. به گفته این مسئول، در سازمان دامپزشکی، مردم باید ازخرید مرغ‌های فله‌ای که در داخل یخچال یا یخ بیرون از مغازه یا وانت به فروش می‌رسد، خودداری کنند.

200‌هزار فروشگاه به صندوق‌ مکانیزه مجهز می‌شوند

ایسنا| تا پایان ‌سال‌جاری تعداد ۲۰۰‌هزار واحد صنفی متقاضی، به صندوق‌های مکانیزه فروش تجهیز خواهند شد و درصورتی که متقاضیان بیش از این تعداد باشند، این رقم تا سقف ۵۰۰‌هزار صندوق مکانیزه فروش قابل افزایش است. با اجرای کامل این طرح و اتصال اکثر واحدهای صنفی به صندوق‌های مکانیزه، با امکانات درنظر گرفته شده برای این صندوق‌ها از قبیل اتصال اینترنت، اتصال آنلاین به سازمان امور مالیاتی، اتصال به شبکه خریدوفروش، امکانات حسابداری و انبارداری و... شبکه عظیم از اصناف ایجاد می‌شود تا از این طریق تشکل‌های صنفی بتوانند ضمن مدیریت واحدهای صنفی دارای پروانه کسب و ارایه مشوق‌های مناسب به اعضای عضو شبکه به منظور جذب واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب، امکان مدیریت و کنترل بازار را نیز از طریق اعلام و نظارت بر قیمت‌ها فراهم آورد. گفتنی است از ابتدای اسفند واگذاری صندوق‌های مکانیزه فروش به واحدهای صنفی آغاز می‌شود.

گرانی ۲ تا ۴۵‌درصدی غذا درهفته پایانی مهر

روابط‌عمومی بانک مرکزی| از بین 11 گروه کالایی طی یک‌ماه گذشته قیمت 6 گروه افزایش و 5 گروه کاهش یافته است. بررسی تغییرات قیمت‌ها درهفته منتهی به 30 مهرماه نسبت به هفته مشابه‌ سال قبل نیز نشان می‌دهد در این مدت نرخ کالاهای گروه لبنیات ۳,۵درصد، تخم‌مرغ ۹.۷درصد، برنج ۴۵.۷درصد، حبوب ۲۱.۴درصد،‌ میوه‌های تازه ۱۱درصد، گوشت قرمز ۱۰درصد، گوشت مرغ ۲درصد،‌ قندوشکر ۴۰.۸درصد، چای ۱۷.۸‌درصد و روغن‌نباتی نیز ۷‌درصد افزایش داشته است.


تعداد بازدید :  155