شماره ۹۸۰ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان
صفحه را ببند
ویترین ایران

پیش‌نویس قرارداد با بویینگ و ایرباس آماده شد
 مهر|  وزیر راه‌وشهرسازی از واگذاری امتیاز ساخت قطعات هواپیما به ایران ازسوی بویینگ و ایرباس خبر داد و گفت: در متن پیش‌نویس قرارداد به این موارد اشاره شده است. عباس آخوندی درباره امتیازات واگذارشده به ایران در پیش‌نویس قرارداد خرید هواپیما از ایرباس و بویینگ گفت: امتیاز ساخت و نگهداری قطعات هواپیما ازسوی این دو شرکت به ایران داده شده و این موضوع درمتن پیش‌نویس قرارداد با این دوکمپانی مورد اشاره قرار گرفته است. وی اظهار کرد: بنابراین ایران با خرید این هواپیماها می‌تواند درحوزه تعمیر، نگهداری هواپیماهای خریداری شده و به‌ویژه ساخت قطعات آنها فعال شده و در زمینه تأمین بازارهای منطقه نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام دهد.

صادرات 24.7 ‌میلیارد دلاری ۷ماهه ۹۵
 بنابر آمار اعلام‌شده ازسوی گمرک در 7ماهه نخست امسال صادرات غیرنفتی با 4.34‌درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ‌سال گذشته به ۲۴‌میلیارد و۶۵۷‌میلیون دلار رسید. درحالی‌ که این رقم در ‌سال گذشته ۲۳‌میلیارد و۶۳۳‌میلیون دلار بود، اما تحلیل این آمار نشان می‌دهد که میعانات گازی با ۴‌میلیارد و۵۰‌میلیون دلار عمده‌ترین کالای صادراتی کشورمان در این مدت بود که 16.43‌درصد از کل صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است. بنا بر این آمار، هنوز چین، امارات، کره و ترکیه بزرگترین شرکای تجاری ایران هستند.

بانک «رایفایزن اتریش» در ایران شعبه‌ می‌زند
سفیر اتریش در ایران گفت: برخی بانک‌های کوچک اتریشی در سال‌های اخیر قراردادهای شرکت‌های ایرانی را ضمانت کرده‌اند؛ ضمن این‌که بانک رایفایزن اتریش به‌ زودی شعبه‌ای در ایران دایر می‌کند. مجتبی خسروتاج در دیدار با
«کارل‌ هاینس کُپُف» رئیس دوم پارلمان جمهوری اتریش با تأکید بر این‌که باید توازن تجاری دوکشور حفظ شود و صادرات ایران به اتریش هم افزایش یابد، خاطرنشان کرد: اکنون نگاه اصلی کشور ما بر توسعه همکاری‌های فنی و تکنولوژیکی است؛ ما دربخش تولید موفق شده‌ایم سرمایه‌گذاری‌های زیادی را انجام بدهیم اما اکنون نیاز به ارتقای فنی و دانش تکنولوژیکی تولیداتمان داریم.

تابلو‌های آرایشگاه‌های زنانه متحدالشکل می‌شوند
تسنیم|  نایب‌رئیس اتحادیه صنف آرایشگران زنانه تهران از متحدالشکل شدن واحد‌های صنفی این اتحادیه در سطح پایتخت خبر داد. شهربانو عابدی اظهار کرد: متحدالشکل شدن تابلو‌های صنف آرایشگاه‌های زنانه در راستای شناساندن سالن‌های مجاز به عموم بانوان است. وی افزود: ساماندهی تابلوها و عدم درج تصاویر نامتعارف از دیگر مصادیق این حرکت رو به جلو در زمینه ساماندهی به واحد‌های صنفی مجاز بود.

بهای ارز تک‌نرخی پایین‌تر از بازار آزاد نخواهد بود
ایلنا| رئیس شورایعالی نظارت کانون صرافان گفت: هرگونه شفاف‌سازی در بازار ارز و از بین بردن ابهام درقیمت‌ها به سود مصرف‌کننده خواهد بود. ضمن آن‌که سوءاستفاده‌های میلیاردی دلالان از بین رفته و دست واسطه‌ها کوتاه می‌شود. سعید مجتهدی با تأکید براین که مسلما بهای ارز تک‌نرخی پایین‌تر از قیمت ارز در بازار آزاد نخواهد بود، افزود: با ارز تک‌نرخی مشکل صادرکنندگان و واردکنندگان کالا حل شده است.


تعداد بازدید :  174