شماره ۹۸۰ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان
صفحه را ببند
اقتصاد مجازی

جنجال ایمیل‌های کلینتون باعث کاهش ارزش سهام و دلار آمریکا شد

مهر به نقل از رویترز|  ارزش سهام شرکت‌های ایالات ‌متحده در روز جمعه و با انتشار دور جدیدی از ایمیل‌های جنجالی کلینتون و اعلام اف‌بی‌آی مبنی بر بررسی این ایمیل‌ها با کاهش شدید مواجه شد. پس ‌از این‌که جیمز کامی، مدیر اف‌بی‌آی، در نامه‌ای به جمهوریخواهان کنگره تأکید کرد که ایمیل‌های جدیدی از کلینتون منتشرشده که مورد بازرسی سازمان اف‌بی‌آی قرار می‌گیرد، هر 3 شاخص عمده وال‌استریت در معاملات این بازار سهام به پایین‌ترین میزان خود رسید و شاخص S&P نیز با کاهش یک‌درصدی در یک‌ساعت روبه‌رو شد.

هشدار اتحادیه اروپا به واتس‌اپ  و یاهو

فارس به نقل از وال‌استریت| رگولاتورهای اتحادیه اروپا روز گذشته به مدیران برنامه گپ واتس‌اپ و یاهو در مورد بی‌مبالاتی آنها در زمینه حفاظت از داده‌های شخصی کاربران و احتمال نقض حریم شخصی افراد هشدار دادند. اتحادیه اروپا به نمایندگی از 28 کشوری که در آن عضویت دارند، نگرانی جدی خود را در مورد تغییرات سیاست‌های حریم شخصی واتس‌اپ اعلام کرده است. این تغییرات به اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران واتس‌اپ با شرکت مالک آن یعنی فیس‌بوک را ممکن می‌کند. امری که به شرکت‌های تبلیغاتی امکان می‌دهد به اطلاعات یک‌میلیارد کاربر واتس‌اپ برای مصارف تبلیغاتی، تجارتی، اطلاعاتی و غیره دسترسی پیدا کنند.

پیش‌بینی هوش مصنوعی: ترامپ می‌برد

فارس به نقل از بیزینس اینسایدر| یک سیستم هوش مصنوعی که نتیجه سه انتخابات قبلی ریاست‌جمهوری را در آمریکا به درستی پیش‌بینی کرده بود، این‌بار از پیروزی ترامپ بر هیلاری کلینتون خبر داده است. این درحالی است که نتایج نظرسنجی‌های هفته‌های اخیر همگی از پیشتازی قابل توجه هیلاری کلینتون در رقابت با ترامپ خبر می‌دهد. سیستم یادشده که MogIA نام دارد، از 20‌میلیون داده متنوع که از سایت‌هایی مانند گوگل، یوتیوب، توییتر و غیره به دست آمده  است.


تعداد بازدید :  124