شماره ۹۸۰ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان
صفحه را ببند
روی خط خبر

نوبخت: شب قبل از معرفی وزرا، تغییراتی پیش آمد که به من منعکس نشد
ایلنا| سخنگوی دولت گفت: آخر شب، قبل از معرفی وزرا تغییراتی پیش آمد که آنها هم فرصت نکرده بودند به من منعکس کنند.
محمدباقر نوبخت درپاسخ به سوالی در مورد وزرای پیشنهادی دولت در سه وزارتخانه و توضیح جابه‌جایی وزیر آموزش‌وپرورش در لحظه آخر، تصریح کرد: همواره اعلام می‌کنیم که اجازه بدهید تا موضوعی قطعی نشده، اعلام نکنیم. برای مثال، در یک مورد اعلام شد که رئیس‌جمهوری قرار است به استانی سفر کند اما به دلیل شرایط جوی این سفر صورت نگرفت، همین موضوع کوچک باعث شد تحلیل‌های مختلفی روی این موضوع مطرح شود. معمولا هم تحلیلگران خودشان بلد هستند براساس سلیقه خودشان برداشت کنند، برای همین باید از اتفاق یک موضوع اطمینان پیدا کنیم.
وی افزود: درموضوع معرفی وزرا هم صبحی که به مجلس می‌رفتم، تمام تصور‌‌ همان چیزی بود که دیگران داشتند. گویا آخرشب، قبل از معرفی وزرا تغییراتی پیش آمد که آنها هم فرصت نکرده بودند به من منعکس کنند. برای همین هم هست که در پاسخ به برخی سوال‌ها اعلام می‌کنم اجازه بدهید تا قطعی نشده، مطلبی نگویم. امیدواریم که نتیجه این موفقیت تکمیل کابینه دولت امیدبخش باشد و خبر رأی اعتماد مجلس به هر سه وزیر به ‌زودی روی خروجی رسانه‌ها قرار گیرد.
سخنگوی دولت درپاسخ به این سوال که «آیا درمورد تغییر استاندار اصفهان، آیا دیدارهای آقای نهاوندیان با آقای مظاهری در انصراف دولت در ادامه فعالیت آقای زرگرپور موثر بوده یا خیر، گفت: در این مورد اطلاعی ندارم که چه صحبت‌ها و سفرهایی برای این کار صورت گرفت. به‌طورکلی ما مرتب در سطح کابینه و معاونت‌های وزارتخانه‌ها و استان‌ها درحال رصد هستیم. ممکن است تحول‌هایی دراین میان صورت گیرد که برخی از آنها هم با تغییر همراه است. درمورد هرفردی که درجهت تأمین رضایت مردم کار کند، دولت مضایقه نخواهد کرد. همه ما باید بدانیم که ضمن ثبات کار استمرار فعالیت‌هایمان بستگی به خدماتی دارد که درجهت تأمین رضایت مردم
 عرضه می‌کنیم.

دیدار باهنر و روحانی در آستانه جلسه رأی اعتماد به وزرای سه گانه
آنا|  دبیرکل جبهه پیروان در فضایی خارج از ریاست‌جمهوری با رئیس‌جمهوری دیدار کرد. بنابر اعلام روابط عمومی جبهه پیروان خط امام و رهبری روحانی در این دیدار کوتاه  به‌دنبال جلب حمایت طیف سنتی اصولگرایی در انتخابات آتی بوده است. همچنین برخی اخبار حکایت از آن دارد حالا که روحانی قصد دارد با نزدیک شدن به باهنر که اخیراً به‌عنوان مشاور عالی رئیس مجلس منصوب شده، از کمک و همراهی اصولگرایان نزدیک به رئیس مجلس برای پیشبرد اهداف دولت استفاده کند. این درحالی است که روابط‌عمومی این تشکل سیاسی مدعی است محمدرضا باهنر هیچ پاسخ مثبتی به روحانی نداده و نسبت به عملکرد دولت روحانی و نحوه مواجهه آن با نیروهای مذهبی، سنتی و حزب‌اللهی نقدهای جدی مطرح ساخته و همچنین اعلام کرده است:  عملکرد و تیم‌تان و کارهایی که انجام دادید، هیچ روزنه امیدی نداشته که بشود کمک کرد! با این همه در آستانه برگزاری جلسه رأی‌اعتماد سه وزیر پیشنهادی دولت در مجلس، محتمل‌ترین علت برگزاری این دیدار کوتاه رایزنی برای هموار کردن مسیر عبور وزرا  است.

رئیس دیوانعالی کشور: پرونده بابک زنجانی در دیوانعالی به پایان نرسیده است
تسنیم| رئیس دیوانعالی کشور با اشاره به آخرین وضع پرونده بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی که ازسوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده است، گفت: رسیدگی به این پرونده در دیوانعالی کشور هنوز تمام نشده و ادامه دارد.حجت‌الاسلام محمدکریمی همچنین درپاسخ به این سوال که پرونده بابک زنجانی در کدام شعبه دیوانعالی کشور مطرح رسیدگی است، اظهار کرد: شعبه محرمانه است و نمی‌توانیم اعلام کنیم.رئیس دیوانعالی کشور درپاسخ به سوال دیگری درخصوص پرونده کرسنت نیز، گفت: رسیدگی به این پرونده خیلی وقت پیش تمام شده و در دیوانعالی کشور نیست.


تعداد بازدید :  178