شماره ۳۹۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۷ مهر
صفحه را ببند
آژير

در سرپل ذهاب کرمانشاه رخ داد
حمله صیادان ماهی به محیط‌بان سد بریموند
گروه حوادث| صیادهای مرموز برای فرار از قانون محیط‌بانان را هدف ضربات خونین قرار دادند. رصد شکارچیان توسط محیط‌بانان کافی بود تا فرار عجیب 5 صیاد ماهی کلید بخورد.
عصر روز چهارشنبه دوم مهرماه بود. محیط‌بانان کرمانشاه درحال گشت در حاشیه رودخانه و سد بریموند بودند که ناگهان 5 مرد مرموز را درحال صید ماهی رصد کردند. رفتار عجیبی داشتند. وقتی محیط‌بانان به آنها نزدیک شدند، متوجه شدند صیادان با استفاده از دستگاه موتور برق پرقدرت دست به صید ماهی زده‌اند. محیط‌بانان بلافاصله عملیات دستگیری آنها را کلید زدند. اما ناگهان یکی از صیادان با سر به صورت یکی از محیط‌بان کوبید و در یک چشم بر هم زدن با 2 خودرو پراید و پاترول متواری شدند. محیط‌بانان که شاهد حمله عجیب صیادان به همکارشان بودند با شلیک تیر هوایی توانستند یکی از خودروهای صیادان را متوقف کنند. اما سرنشینان پراید بدون توجه به فرمان ایست و شلیک‌های پیاپی محیط‌بانان از منطقه گریختند.
علی زمان‌خان، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست سرپل ذهاب در رابطه با این خبر به پایگاه خبری دیده‌بان محیط‌زیست و حیات‌وحش ایران گفت: دو سرنشین پاترول پس از بازداشت به همراه مدارک جرم به مقامات قضایی تحویل داده شدند و محیط‌بان کیومرث مروتی که از ناحیه صورت قسمت بالای ابروی چپ دچار شکاف و خونریزی شده بود روانه بیمارستان شد. براساس نظر پزشکان، کیومرث مروتی به اتاق عمل منتقل شد و صورت وی حدود ۱۰ بخیه خورد. محیط‌بان مروتی پس از یک شبانه‌روز از بیمارستان مرخص شد اما تصاویر را تار می‌بیند و درحال حاضر تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد. از متهمان به جرم صید غیرمجاز ۴۰۰ قطعه ماهی توسط موتور برق و براساس بند ۶۰۷ و ۶۰۵ قانون مجازات اسلامی به جرم نافرمانی و توهین به مامور دولت شکایت شد. هر دو متهم با دستور قاضی پرونده تا زمان رسیدگی به جرم و شناسایی سایر متهمان فراری، روانه زندان دیزل‌آباد کرمانشاه شدند.

در بیرجند رخ داد
7 دانش‌آموز و مادرشان قربانی یک تصادف
یک پیکان با ۷ دانش‌آموز که به همراه والدین خود درحال عبور از خیابان بودند برخورد کرد. یکی از والدین کشته شد و یکی از دانش‌آموزان به کما رفت.
مجتبی خالدی رئیس مرکز کنترل و هماهنگی بحران وزارت بهداشت گفت: ساعت 7:11 صبح دیروز بر اثر بی‌احتیاطی راننده یک پیکان 10 نفر به شدت مجروح شدند. وی ادامه داد: متاسفانه یک نفر از این مجروحان به علت جراحات وارده جان خود را از دست داد و یک نفر دیگر نیز در کماست. خالدی در مورد نحوه وقوع این حادثه گفت: زمانی که 3 مادر قصد عبور دادن 7 دانش‌آموز از خیابان جوادیه و بلوار میلاد در بیرجند را داشتند یک پیکان با آنها برخورد و هر 10 نفر آنها را نقش بر زمین می‌کند. وی خاطرنشان کرد: یکی از والدین به نام زهرا خسروی 40ساله جان باخت و یک دانش‌آموز 7ساله نیز به نام محدثه عدیدی به علت شدت جراحات وارده در کماست.
رئیس مرکز کنترل و هماهنگی بحران اورژانس کشور با بیان این‌که تمام مصدومان این حادثه به بیمارستان امام رضای بیرجند منتقل شدند، گفت: وضع محدثه مساعد نیست و تاکنون دو بار احیای قلبی برای او انجام شده است.
به علت طرح بازگشایی مدارس، اورژانس کشور در آماده‌باش کامل قرار دارد و بعد از 2 دقیقه از وقوع حادثه اولین آمبولانس، خود را به صحنه تصادف رسانده و مجروحان را به بیمارستان منتقل کرده است.


تعداد بازدید :  181