شماره ۳۹۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۷ مهر
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   تحقق بودجه شرکت‌ها در 6 ماهه| محمودرضا خواجه‌نصیری مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس گفت: درحال حاضر سطح عرضه‌های بازار به شدت کاهش یافته و قیمت سهام شرکت‌ها به پایین‌ترین حد خود رسیده است. او با بیان این‌که برخی شرکت‌ها بودجه خود را در 6 ماهه پوشش دادند و بخش زیادی نیز می‌توانند بودجه را پوشش دهند، اظهار کرد: با توجه به رکود سایر بازارها و با توجه به چشم‌انداز کاهش سود در شبکه بانکی، بازار سرمایه می‌تواند در نیمه دوم‌ سال مثبت باشد.

  راه‌اندازی بازار گواهی ظرفیت| محمدحسین عسگری رئیس اداره عملیات بازار بورس انرژی گفت: برای جلب مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه‎گذاری در توسعه ظرفیت تولید برق، ایده خلق اوراق بهاداری تحت عنوان گواهی ظرفیت به‌عنوان جایگزین هزینه عمومی برقراری انشعاب در وزارت نیرو شکل گرفت. او افزود: اوراق گواهی ظرفیت سندی است قابلِ مبادله که با اجازه وزارت نیرو مبتنی بر ایجاد ظرفیتِ نیروگاهیِ قابلِ اتکاءِ جدید یا کاهشِ قدرتِ قراردادیِ مشترکان صادر می‌شود.

   تقویت بازار با فرمول قیمت‌گذاری پتروشیمی‌ها| محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تأکید بر این‌که باید فرمولی برای تعیین خوراک گازی پتروشیمی‌ها که متأثر از قیمت‌های جهانی و منطقه‌ای است، تهیه شود، گفت: تعیین فرمول قیمت‌گذاری خوراک گازی پتروشیمی‌ها بازار بورس را تقویت و زمینه افزایش سرمایه‌گذاری‌ها را در کشور فراهم می‌کند.

   افزایش نقدشوندگی با اوراق آتی سهام| محمد بهشتیان کارگزار بورس تهران گفت: اوراق آتی سهام ابزاریست که علاوه بر نقدشوندگی بازار سرمایه به پوشش ریسک سهامداران نیز کمک می‌کند و این امکان را فراهم می‌کند که حتی سهامداران بدبین از بازار در روزهای منفی نیز سود ببرند. به گفته او این اوراق نه‌تنها به نقدشوندگی بازار کمک می‌کند بلکه به کسانی که نسبت به بازار بدبین هستند فرصتی می‌دهد تا معاملاتی انجام بدهند که در آن سودی بدست آورند.


تعداد بازدید :  136