شماره ۳۳۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲ مرداد
صفحه را ببند
مشاور رئیس‌جمهوری:
از وضع فرهنگی گزارش‌های واقعی می‌دهیم

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری معتقد است صنعت سینما در اندیشه مقام معظم رهبری از جایگاه والا و ویژه‌ای برخوردار است و این جایگاه تنها جنبه نظارتی ندارد بلکه جنبه‌های حمایتی مهمی نیز در آن دیده می‌شود.
حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری درباره دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری و اشاره ایشان به وجود اشکال در حوزه فرهنگ که در دیدار با شاعران مطرح کردند، به مهر گفت: دغدغه‌های مقام معظم رهبری در دو جلسه متفاوت یکی جلسه شاعران با مقام معظم رهبری و دیگری دیدار اعضای هیأت دولت با ایشان مطرح شد.
بخشی از خبرهای مربوط به جلسه‌ مقام معظم رهبری با اعضای هیأت دولت به شکل رسمی منتشر شد و بخش دیگر هم قرار نبود منتشر شود و البته از سوی دولت هم منتشر نخواهد شد. اما این موضوع در اصل مطلب یعنی دغدغه‌های مقام معظم رهبری که همواره حوزه فرهنگ برای ایشان در اولویت بوده است، تفاوتی
 ایجاد نمی‌کند. مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری تأکید کرد: از سال‌های گذشته و در دولت‌های متفاوت دغدغه‌ها و اولویت‌بندی‌های فرهنگی مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهوری منتقل شده و بالطبع در دولت یازدهم هم این اتفاق افتاده است. اما آنچه در عملکرد دولت‌ها مهم و حیاتی است شیوه عملی کردن رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری است. از همین رو دولت یازدهم خودش را مصمم و موظف می‌داند که رهنمودهای ایشان در همه حوزه‌ها به‌خصوص حوزه فرهنگ و هنر را مدنظر قرار دهد. او با اشاره به این مطلب که در دولت یازدهم گزارش‌های دقیق از وضع واقعی فرهنگی کشور ارایه خواهد شد، گفت: یکی از برنامه‌های مهم دولت یازدهم در حوزه فرهنگ و هنر این است که این دولت گزارش‌های بسیار دقیق‌تر و وسیع‌تری را از وضع واقعی، تهدیدات و فضای رقابتی در عرصه فرهنگ به مقامات ارشد نظام ارایه خواهد کرد تا اگر قرار است تصمیماتی گرفته شود با توجه به وضع واقعی در عرصه فرهنگ باشد.
آشنا در پاسخ به این‌که سینما به‌عنوان پرمخاطب‌ترین هنر تا چه اندازه می‌تواند در مسیر محقق کردن نظرات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری حرکت کند؟ گفت: صنعت سینما در اندیشه مقام معظم رهبری از جایگاه والا و ویژه‌ای برخوردار است و ایشان تنها به جنبه نظارتی بر سینما توجه ندارند بلکه جنبه‌های حمایتی را نیز مدنظر قرار می‌دهند. مطمئن باشید بهترین فیلم در حوزه سینمای دینی یا حتی سینمای اجتماعی بدون حمایت مقام معظم رهبری قابل تولید نبوده و نیست.
مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری در پایان عنوان کرد: ضمن این‌که مقام معظم رهبری موضع خودشان را درباره سینما به کرات گفته‌اند، ایشان معتقدند که سینما کلید پیشرفت کشور است و اگر این نگاه توسعه‌گرانه و پیشرفت‌مدار را نسبت به سینما لحاظ کنیم قطعا بخش عمده‌ای از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ برآورده خواهد شد.

 


تعداد بازدید :  92