شماره ۹۷۷ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ آبان
صفحه را ببند
روی خط خبر

معاون اول رئیس‌جمهوری: اگر وزارت دفاع می‌توانست در مورد دستاوردهایش اطلاع‌رسانی کند مردم امیدوارتر می‌شدند
معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به این‌که برخی توانمندی‌ها و دستاوردهای دفاعی کشور به دلیل برخی ملاحظات امنیتی قابل انتشار نیست، گفت: اگر وزارت دفاع نیز همانند سایر دستگاه‌های اجرایی می‌توانست همه دستاوردهای خود را اطلاع‌رسانی کند، مردم نسبت به آینده و توان نظامی کشور بسیار امیدوارتر می‌شدند. اسحاق جهانگیری که در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سخن می‌گفت «توان موشکی ایران را شاخص اصلی در بازدارندگی» دانست و گفت: «باید این توان تقویت و از آن حفاظت شود تا تصور تعرض به جمهوری اسلامی ایران از ذهن دشمنان خارج شود». معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به آشوب‌ها و درگیری‌های منطقه گفت: خوشبختانه با تلاش و زحمات نیروهای مسلح و امنیتی کشور، ایران کانون ثبات، آرامش و امنیت منطقه است که یقیناً نیروهای مسلح نقشی کلیدی در این زمینه دارند. جهانگیری با بیان این‌که ایران در منطقه‌ای استراتژیک واقع شده و همه دنیا نسبت به این منطقه حساسیت دارند، اظهار داشت: منطقه خاورمیانه کانون تأمین انرژی بسیاری از کشورهای جهان است و کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا نبض این منطقه که می‌تواند اقتصاد را به حرکت درآورد در اختیار داشته و حضور پررنگی در این منطقه داشته باشند. جهانگیری همچنین با اشاره به این‌که توان موشکی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر توان بومی و ظرفیت‌های داخلی است، گفت: این یعنی توانمندی ایران در بخش فناورانه افزایش پیدا کرده و کشور از نظر تکنولوژی قدرتمند شده است. معاون اول رئیس‌جمهوری تأکید کرد: باید جهت گیری اصلی در وزارت دفاع نیز همین باشد و با این راه به تولید تجهیزات و تولیدات دفاعی بپردازند که از نظر کیفیت قابلیت صادرات را داشته باشند. وی افزود: وزارت دفاع در بخش صنایع غیرنظامی نیز باید همین سیاست را دنبال کند و به این موضوع باور داشته باشد که ادامه حیات صنعت به صادرات آن بستگی دارد. جهانگیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مشکلات و محدودیت‌های دولت در بخش بودجه گفت: با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، دولت همواره تلاش کرده است نیازهای نیروهای مسلح کشور را تأمین کند و این‌که برخی رسانه‌ها دولت را به بی توجهی به نیروهای مسلح متهم می‌کنند به دور از انصاف است. وی افزود: دولت در هیچ مقطعی اجازه نداده است که مأموریت‌های مهم نیروهای مسلح با محدودیت و کمبود مواجه شود و این رویکرد به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های دولت ادامه خواهد یافت.

غفوری‌فرد ادعا كرد: دلیل استعفای آقای جنتی موضوعی فراتر از «کنسرت‌‌‌ها» بود
انتخاب| ‌رئیس هیأت نظارت و بازرسی شورایعالی انقلاب فرهنگی، گفت: عده‌ای خواستند دلیل استعفای وزیر ارشاد را به مسأله کنسرت‌ها ارتباط دهند؛ اما مسأله خیلی مفصل‌تر از این چیزها بود. حسن غفوری‌فرد، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تغییرات در کابینه دولت یازدهم اظهار کرد: شرایط کاری برای سه وزیری که از کابینه دولت عزل شدند یا استعفا كردند بنا به دلایلی به هیچ وجه امکان نداشت. غفوری‌فرد به استعفای وزیر ارشاد اشاره کرد و گفت: ظاهرا وی به این نتیجه رسیده بود که دیگر امکان ادامه کار برایش در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد وجود ندارد؛ حتی فشارهایی از سوی آیت‌الله جنتی هم بر روی وزیر ارشاد وجود داشت.

وزیر کشور: امنیت را برای مردم و همراه با آنان می‌خواهیم
ایسنا| وزیر کشور گفت: امنیت پایدار در کشور بر محوریت مردم صورت می‌گیرد و ما امنیت را برای مردم و همراه با آنان می‌خواهیم. عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر دیروز طی سخنانی در پنجمین همایش پدافند غیرعامل که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، با اشاره به حفظ امنیت مردم توسط پدافند غیرعامل گفت: اقدامات و مجموعه کارهایی که در حوزه پدافند غیرعامل صورت می‌گیرد با برنامه‌ریزی است که مهم‌ترین مسأله ایجاد امنیت پایدار برای توسعه است و در نبود امنیت، توسعه نیز امکان‌پذیر نیست. وزیر کشور تأکید کرد: هر چقدر در حوزه امنیت و ایجاد دفاع از کشور با ثبات و قدرت بیشتری حرکت کنیم، تهدیدات علیه کشور را بیشتر خنثی خواهیم کرد و درواقع تبلیغات، مانور‌ها و تجهیزات مهم‌ترین نشان قدرت ملی کشور است.


تعداد بازدید :  165