شماره ۳۹۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۷ مهر
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

فیلم «نقش نگار» تازه‌ترین ساخته علی عطشانی به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم ابردین انگلستان راه یافته و 19 مهرماه‌سال جاری در این رویداد سینمایی روی پرده می‌رود.

پوستر نخستین حضور ادبیات کودک و نوجوان جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب اروگوئه منتشر شد.  در این نمایشگاه، آثاری از مصطفی رحماندوست، سیدمهدی شجاعی، غلامرضا حیدری‌ابهری، سوسن طاقدیس و جمع دیگری از نویسندگان ایرانی عرضه خواهد شد.

بیش از 40‌درصد فیلمبرداری فیلم سینمایی «ایران‌ برگر» به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی به پایان رسید.

بهنام تشکر پدربزرگ مجموعه «اَبله» کمال تبریزی شد.  تست گریم این بازیگر که توسط مجید اسکندری انجام شده، نشان می‌دهد تشکر در این مجموعه ایفاگر نقشی متفاوت خواهد بود.

فیلم تلویزیونی«دوستان خوب» - ساخته‌ فریدون حسن‌پور و محصول مرکز سیمافیلم - جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره پیونگ یانگ را به خود اختصاص داد.

 موزه لندن ماه آینده نمایشگاهی برپا می‌کند که در آن دست‌نوشته‌ آرتور کانن دویل از رمان «ماجراهای موکل مشهور» برای نخستین‌بار در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

«مو یان» نویسنده چینی برنده نوبل ادبیات روز گذشته دکترای افتخاری «کازا» دانشگاه «سوفیا» که عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه بلغارستان را یدک می‌کشد، دریافت کرد.

«گزینه اشعار فروغ فرخزاد»، «عشق من: حامد بهداد»، «ما کو‌ تا اونا شیم؟»، «گزینه اشعار جواد مجابی» و «عشق یک مجسمه فلزی‌ست و نورهای معطر طلایی» عناوین کتاب‌های تازه نشر مروارید هستند.

بخشی از کمدی الهی دانته با ترجمه‌ کاوه میرعباسی مجوز نشر گرفته و دو بخش دیگر نیز در انتظار صدور مجوز هستند.  ترجمه‌ تازه‌ای از شازده کوچولو هم به قلم این مترجم به‌زودی منتشر می‌شود.

معاونت فرهنگی قوه قضائیه حمایت این قوه را از هشتمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی اعلام کرد.

مجموعه سینمایی «کوروش» در حدود یک ماه پس از افتتاح آن به پرفروش‌ترین سینمای کشور تبدیل شد. پیش از این بیشترین فروش در یک روز 42‌میلیون تومان بوده است که به سینما آزادی اختصاص داشته است اما سینما کوروش موفق شده است در یک روز 60‌میلیون تومان فروش داشته باشد.  

بهروز افخمی، ابوالقاسم طالبی،‌ هادی مقدم‌دوست و دیگر هنرمندان ایران در کمپین «شکوفه‌های زیتون» که از روز 5مهرماه آغاز شده و تا 14 همین ماه ادامه دارد، حضور یافته و از ایتام غزه حمایت می‌کنند. گلریزان حمایت از ایتام غزه نیز با حضور هنرمندان، فرهنگیان، دانشگاهیان، ورزشکاران و اصحاب رسانه دوشنبه چهاردهم مهر در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار می‌شود.

ترجمه غلامرضا امامی از کتاب «خرگوش باهوش» اثر عبدالتواب یوسف نویسنده شهیر مصری روز چهارشنبه 10 مهر در حوزه هنری رونمایی می‌شود.

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی از برپایی نمایشگاه «نو سنت‌گرایی» در موزه هنرهای معاصر تهران خبر داد و اعلام کرد که بخشی از آثار این نمایشگاه از مجموعه‌داران خارجی گرفته شده که تاکنون دیده نشده است.


تعداد بازدید :  230