شماره ۹۷۷ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ آبان
صفحه را ببند
ویترین ایران

نرخ دلار باز هم صعودی شد
شهروند| صرافان ارز و سکه در معاملات دیروز (سه‌شنبه) بازار آزاد تهران، هر دلار آمریکا را با 51 ریال افزایش قیمت نسبت به روز گذشته 35‌هزار و 933 ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 104‌هزار ریال افزایش، 11‌میلیون و 92‌هزار ریال دادوستد کردند. در معاملات دیروز، هر قطعه ربع سکه با 30‌هزار ریال افزایش قیمت نسبت به دیروز، دو‌میلیون و 960‌هزار ریال و هر قطعه سکه یک گرمی با 10‌هزار ریال افزایش قیمت یک‌میلیون و 860‌هزار ریال فروخته شد.

رایزنی‌ بانکی سیف با ببر اقتصادی آسیا
روابط‌عمومی بانک مرکزی| ولی‌الله سيف، رئیس‌کل بانک مرکزی در دیدار با راوی منون، همتای سنگاپوری خود گفت: تجار و فعالان اقتصادی ایران و سنگاپور برای استفاده از خدمات بانکی و تسویه معاملات تجاری، نیازمند ارایه خدمات متنوع، گشایش اعتبارات اسنادی و صدور ضمانتنامه‌های بانکی هستند. او فعالیت‌های بانکداری بین‌المللی بانک‌های ایرانی را از حیث رعایت استانداردها و مقررات بین‌المللی، پیشرفته و به روز خواند و گفت: متأسفانه عدم شناخت بانک‌های بین‌المللی از وضع و عملکرد بانک‌های ایرانی همواره نگرانی‌های بسیاری را از احتمال بروز مخاطره در همکاری با شبکه بانکی ایران ایجاد می‌کند؛ البته این نگرانی‌ها می‌تواند به واسطه تعامل سازنده میان دو کشور برطرف شود. او با بیان این‌که این کشور صرفا قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد ایران را لازم‌الاجرا می‌داند، گفت: سایر تحریم‌ها نظیر تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قابل اعتنا نیست.

درخواست روسیه، چین و فرانسه برای حضور در پارس‌جنوبی
معاون وزیر نفت از تعیین تکلیف فاز 11 پارس‌جنوبی در ماه‌های آتی خبر داد و گفت: علاوه بر توتال، شرکت‌هایی از روسیه و چین نیز برای مشارکت در توسعه این فاز درخواست داده‌اند. علی کاردر حضور شرکت توتال را در فاز 11 پارس‌جنوبی قطعی ندانست و گفت: چند شرکت تاکنون تمایل خود را برای حضور در این فاز اعلام کرده‌اند، اما حضور آنها هنوز قطعی و مشخص نشده است.

افزایش تورم تولیدکننده ۸ گروه خدماتی
مهر| مرکز آمار ایران از افزایش نرخ تورم تولیدکننده ۸ گروه خدماتی در فاصله سال‌های ۹۰ تا ۹۴ به میزان ۲.۸ تا ۱۹.۷‌درصد خبر داد. براساس این گزارش شاخص گروه خدمات تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتورسیکلت و کالاهای شخصی با رشد ۱۱.۸‌درصدی و گروه خدمات هتل و رستوران نیز با رشد ۱۰.۷‌درصدی و خدمات حمل‌ونقل با رشد 8.8‌درصدی نسبت به ‌سال 93 مواجه شده است.

بزرگترین موسسه مالی فرانسه به ایران آمد
تسنیم| گروهی فرانسوی به همراه بزرگترین موسسه مالی فرانسه (BPI France) به منظور بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران روز گذشته از پارک فناوری پردیس بازدید کردند. شهاب جوانمردی با بیان این‌که فناپ دومین هلدینگ ICT در ایران است، از برنامه این شرکت برای دستیابی به یک‌درصد GDP کشور طی 10‌سال آینده خبر داد و گفت: برای رسیدن به یک‌درصد تولید ناخالص داخلی که تقریبا معادل هشت‌میلیون دلار برآورد می‌شود، برنامه‌های توسعه‌ای زیادی داریم که یکی از آنها خلق و توسعه استارتاپ‌های جدید است.


تعداد بازدید :  177