شماره ۹۷۷ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ آبان
صفحه را ببند
فرمانده انتظامی تهران از پاتک شبانه پلیس پایتخت خبر داد
دستگیری 120 تن از اراذل و اوباش تهران

شهروند| 120 تن از اراذل و اوباش شهر تهران طی چند عملیات ضربتی از سوی پلیس امنیت عمومی پایتخت دستگیر شدند. متهمان سابقه‌داری که خیلی از آنها بارها و بارها توسط پلیس بازداشت شده بودند، دوشنبه شب در پاتوق‌ها و مخفیگاه‌هایشان از سوی پلیس دستگیر شدند. افراد شروری که پلیس برای دستگیری برخی از آنها چند ماه کار پیچیده اطلاعاتی انجام داده است تا این  افراد را به محض ورود به تهران و حضور در پاتوق‌های‌شان بازداشت کند. در میان متهمان بازداشت‌شده افرادی هستند که به‌تازگی دوران محکومیت‌شان به پایان رسیده و از زندان آزاد شده‌اند؛ همان‌ها که مجازات و حبس هم نتوانسته جلوی اقدامات مجرمانه آنها را بگیرد تا برای چندمین‌بار توسط پلیس دستگیر و با تکمیل پرونده به مراجع قضائی فرستاده شوند؛ اینها را سردار حسین ساجدی‌نیا روز گذشته پس از اجرای طرح ضربتی برخورد با اراذل و اوباش شهر تهران  اعلام کرد. طرحی که به گفته او همچنان ادامه دارد تا پلیس برابر قانون با مزاحمان نوامیس و مخلان نظم و امنیت عمومی برخورد کند.
دستگیری متهمان سابقه‌دار
رئیس‌پلیس تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح ضربتی پلیس امنیت عمومی پایتخت برای دستگیری اراذل و اوباش تهران گفت: «پلیس امنیت عمومی پایتخت با اجرای طرح گسترده برخورد با اراذل و اوباش موفق به دستگیری120  تن از اراذل و اوباش شهر تهران شد. این اخلالگران  نظم و امنیت عمومی در یک پاتک شبانه و طی چند عملیات ضربتی بازداشت شدند.» او  با بیان این‌که 80‌درصد از متهمان دستگیر‌شده سابقه‌دار بوده و به کرات توسط پلیس دستگیر شده‌اند، اضافه کرد: «با توجه به این‌که برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی از دغدغه‌های اصلی و مطالبات بحق شهروندان است، تیم‌های عملیاتی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ طی چند روز گذشته با شناسایی مناطق آلوده و پاتوق‌های اراذل و اوباش موفق به دستگیری این افراد شرور شده‌اند.» به‌گفته ساجدی‌نیا، این طرح‌ از سری جدید عملیات‌های پلیس تهران بزرگ در سال‌ جاری است که طی هماهنگی‌های انجام‌شده با مقام قضائی همه متهمان پس از تکمیل پرونده به دادسرا معرفی مي‌شوند و با مساعدت مسئولان دستگاه قضا و با صدور احکام قضائی متناسب به جرایم آنها رسیدگی می‌شود.
دستگیری پس از ورود به تهران
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به رصد لحظه‌به‌لحظه فعالیت‌های این افراد شرور گفت: «برخی از اوباش دستگیرشده از شهر تهران متواری شده بودند و حتی برای این‌که از خود ردی به جا نگذارند، در خارج از کشور به سر می‌بردند؛ اما غافل از این‌که مأموران پلیس پایتخت با اشراف اطلاعاتی تمامی فعالیت آنان را رصد می‌کنند. برخی از این افراد پس از بازگشت به کشور و حضور در پاتوق‌ها و مخفیگاه‌های‌شان درنهایت با اجرای این طرح، دوشنبه شب به دام افتادند.» او اضافه کرد: «در میان افراد دستگیرشده متهمانی هستند که به‌تازگی از زندان آزاد شده و اقدامات مجرمانه خود را از سرگرفته‌اند.»
اراذل و اوباش سطح سه
به گفته ساجدی‌نیا، پلیس دراجرای طرح‌های ضربتی برخورد با اراذل و اوباش به بیش از  80درصد از برنامه‌ها و اهداف از پیش تعیین شده‌اش دست پیدا کرده است: «اجرای طرح‌های برخورد با اراذل و اوباش موجب شده تا دیگر مانند گذشته اراذل سطح یک و دو نداشته باشیم و بیشتر این افراد که تحت عنوان اراذل و اوباش به دام می‌افتند، اراذل سطح سه که تحت عنوان مزاحمان نوامیس و مخلان نظم و امنیت عمومی هستند.»
سردار ساجدی‌نیا در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن تشکر از همکاری مستمر شهروندان در خصوص ارایه اطلاعات به پلیس پایتخت، خطاب به مردم گفت: «مردم عزیز بدانند مأموران خدوم مجموعه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به صورت شبانه‌روزی در تلاشند تا امنیت پایدار و احساس امنیت را در شهر تهران افزایش دهند. اجرای این‌گونه طرح‌ها همچنان ادامه دارد و پلیس با اجرای این طرح‌ها کماکان با مخلان نظم و امنیت عمومی برابر قانون برخورد می‌کند.»


تعداد بازدید :  216