شماره ۹۷۷ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ آبان
صفحه را ببند
آژير

مجازات حبس و برخورد قاطع در انتظار ناپدری «ستایش»
ایسنا|  دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان گفت: با مجرم پرونده ستایش کودک سه‌ساله رفسنجانی که طی چند روز گذشته مورد آزار و اذیت قرار گرفته، برخورد قاطع قضائی خواهد شد و مجازات حبس در انتظار آن خواهد بود.
حسین رئیسی‌نژاد درتشریح جزییات پرونده کودک‌آزاری در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به این‌که این پدیده از دیدگاه قانونگذار جرم است، دستگاه قضائی بدون هیچ‌گونه مماشاتی با متهمان بزه‌ کودک‌آزاری برخورد قاطع خواهد کرد.
وی عنوان کرد: طی گزارش اورژانس اجتماعی مبنی بر کودک‌آزاری در یک خانواده، بلافاصله دستورات قضائی لازم جهت پیگیری موضوع صادر شد که توسط مأموران انتظامی و اورژانس، کودک به بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب(ع) شهرستان رفسنجان منتقل شد. رئیسی‌نژاد تصریح کرد: در ابتدای این حادثه مادر طفل به‌عنوان متهم دستگیر شد، اما پس از انجام تحقیقات مشخص شد که کودک‌آزاری توسط ناپدری این کودک که اعتیاد به موادمخدر داشته، صورت گرفته است. وی ادامه داد: درحال حاضر مادر این کودک نیز 8ماهه باردار است که مورد ضرب و جرح توسط ناپدری طفل قرار گفته و پس از تکمیل تحقیقات آزاد شده است. این مقام قضائی بیان کرد: دستورات قضائی لازم جهت دستگیری ناپدری ستایش صادر شده است. وی گفت: وضع عمومی ستایش مطلوب است و پس از سلامتی کامل، با دستور مقام قضائی جهت نگهداری به بهزیستی تحویل داده خواهد شد.

جاعلان 85 ميليارد ريالي در بندرانزلي به دام افتادند
چهار عضو، باند جاعلان حرفه‌اي، به اتهام جعل يک چک 85ميليارد ريال درشهرستان بندرانزلي دستگیر شدند. مأموران آگاهي شهرستان بندرانزلي درپي دريافت گزارش‌هاي مردمي مبني بر فعاليت اعضای يك باند جعل چك، موضوع را در دستور كار خود قرار دادند. با تحقيقات نامحسوس شبانه‌روزي و شناسايي اعضاي باند، موضوع جعل و كلاهبرداري متهمان براي كارآگاهان محرز شد و يكي از اعضاي باند كه فردي 22ساله بود، درحالي كه قصد داشت يك چك جعل‌شده 85ميليارد ريالي را وصول و به حساب جعلي خود واريز كند، دستگير شد. با اقدام به‌موقع مأموران، سه عضو 26، 28 و 35ساله اين باند نيز دستگير شدند و از متهمان هفت فقره چك جعل‌شده نيز كشف شد.
بررسی‌ها نشان می‌داد جاعلان، چك‌هاي افراد متمول را خريداري كرده و سپس با جعل چك، مبلغ آن را افزايش مي‌دادند، تحقيقات پليس به منظور روشن‌شدن زواياي پنهان اين پرونده ادامه دارد.

رشد 4درصدی شوهرآزاری در مازندران
 مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت که در نیمه نخست امسال 29 فقره پرونده شوهرآزاری در این استان تشکیل شد که 21‌درصد بیشتر از مدت مشابه ‌سال گذشته است. علی عباسی آمار پرونده شوهر‌آزاری نیمه نخست‌ سال گذشته را 24 فقره اعلام کرد. وی گفت: درحالی موضوع شوهرآزاری امسال با افزایش مواجه بوده که به‌طور معمول مردان بابت این موضوع به پزشکی قانونی و دستگاه قضائی مراجعه نمی‌کنند. عباسی افزود: همچنین شوهرآزاری بیشتر در قالب پرخاش کلامی بروز می‌کند و به‌طور طبیعی در این حالت پزشکی قانونی نمی‌تواند مرجعی برای تشخیص و تشکیل پرونده باشد. مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از میانسالی به‌عنوان مقطع سنی‌ای یاد کرد که بیشترین میزان همسرآزاری رخ می‌دهد. وی گفت: مشکل همسرآزاری برخلاف بعضی از پدیده‌های اجتماعی مانند طلاق در سال‌های ابتدایی ازدواج کمتر دیده می‌شود.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران همچنین گفت: امسال آمار تشکیل پرونده برای همسرآزاری در استان در مقایسه با مدت مشابه ‌سال قبل چهار‌درصد بیشتر شده است. به گفته عباسی، امسال یک‌هزار و 642 پرونده همسرآزاری اعم از زن‌آزاری و شوهرآزاری در پزشکی قانونی مازندران تشکیل شد.
اردیبهشت آرام‌ترین ماه برای خانواده‌ها
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران کمترین میزان تشکیل پرونده همسرآزاری در این استان را با 254 فقره مربوط به اردیبهشت‌ماه اعلام کرد. وی گفت: مردادماه هم با 287 فقره پرونده همسرآزاری، ناآرام‌ترین ماه در نیمه نخست ‌سال برای خانواده‌های مازندرانی بوده است. به گفته عباسی، ساری و میاندرود در این مدت با 404 فقره پرونده، رکورددار همسرآزاری در میان شهرستان‌های مازندران بودند و رامسر و عباس‌آباد هم به ترتیب با 17 و 24 فقره پرونده، کمترین میزان همسرآزاری را داشتند. مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: مراجعه افراد آزاردیده جهت انجام معاینه و تعیین نوع صدمه به پزشکی قانونی، زمینه مناسبی را برای بررسی‌های علمی و یافتن راهکار مناسب جهت رفع مشکلات ناشی از همسرآزاری فراهم می‌کند. وی بالا بردن سطح فرهنگ، افزایش مهارت‌های زندگی و بهبود شرایط زندگی به‌ویژه در بُعد اقتصادی را از راهکارهای مهم برای کاهش همسرآزاری برشمرد. مازندران سه‌میلیون و 200‌هزار نفر جمعیت دارد که در قالب یک‌میلیون خانوار در شهرها و روستاهای این خطه شمال کشور سکونت دارند.


تعداد بازدید :  230