شماره ۹۷۷ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ آبان
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

«هیولای خوش قلب» نوشته ماکس فلتویس به تازگی با ترجمه پریسا برازنده وارد بازار کتاب شده است.

فیلم سینمایی «آبجی» نخستین تجربه سینمایی مرجان اشرفی‌زاده جایزه بهترین فیلم داستانی بلند را ازچهارمین جشنواره فیلم زنان هرات به خود اختصاص داد.

محمد رحمانیان نویسنده و کارگردان تئاتر از روز 24 آبان‌ماه اثر «هفت مجلس درعزا و معجزه (نمایشنامه‌خوانی مجموعه مسافران)» را در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر روخوانی می‌کند.

کیانوش عیاری دبیر علمی هفته تصویرگری ۱۳۹۵ از اهدای نشان «آبان» به چهار تصویرگر و اختصاص یک روز در تقویم به این رشته هنری خبر داد.

خانه «حراج ملی» فراخوان چهارمین دوره این حراج را برای تمامی آثار هنری منتشر کرد. براساس اعلام مسئولان این حراج، این دوره از «حراج ملی» با محوریت آثار هنری درتمامی رشته‌ها برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان فرصت دارند تا هفتم آبان تصویر مناسبی از آثار هنری خود به همراه مشخصات آثار شامل تکنیک، ابعاد اثر، قیمت، عنوان اثر، تاریخ تولید و نام و نام خانوادگی خالق اثر را به دبیرخانه این حراج بفرستند.

درحالی‌ که کمپانی «لوکاس فیلم» توسط دیزنی خریداری شده، ساخت فیلم پنجم ازمجموعه «ایندیانا جونز» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و با بازی هریسون فورد اکنون روی میز است، به نظر می‌رسد جرج لوکاس با این مجموعه همکاری نخواهد داشت.

جدیدترین نمایش امیررضا کوهستانی با نام «پرونده مورسو، یک واکنش» این روزها در تئاتر «کمراشپیله» مونیخ روی صحنه است.

نمایش «شکسپیرعشق ۲۰۰۱» نوشته میلاد اکبرنژاد و کارگردانی عباس اقسامی به بخش اصلی فستیوال بین‌المللی تئاتر بلاروس راه یافت.

کمال طباطبایی مدیرعامل انجمن تصویرگران ایران از راه‌اندازی موزه تصویرگری با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ تهران خبر داد.

بابی وی خواننده پاپ سرشناس آمریکایی دهه۶۰ میلادی در ۷۳سالگی درگذشت. وی درطول دوران کاری خود بیش از ۲۵ آلبوم منتشر کرد و ‌سال ۲۰۱۱ پس از ابتلا به آلزایمر ازعرصه موسیقی خداحافظی کرد.

درحالی‌ که همه انتظار داشتند فیلم «جک ریچر: هرگز بازنگرد» به راحتی عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا را از آن خود کند، فیلم کمدی «هالووین مادی» با زمینه‌ای مناسب برای روزهای منتهی به جشن‌ هالووین گوی سبقت را از جک ریچر ربود و با ۲۷‌میلیون و۶۰۰‌هزار دلار فروش دربیش از دو‌هزار سالن سینما پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا شد.
عزیز طویلی نویسنده و مورخ گیلانی صبح امروز در سن 84سالگی در بندرانزلی درگذشت.

نمایش «اتاق فاستوس» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا شیخان تولید جدیدی از گروه تئاتر «آف استودیو» است که از ٩ آبان‌ماه ساعت 20:30 در تماشاخانه موج نو روی صحنه می‌رود.


تعداد بازدید :  155