شماره ۳۹۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۷ مهر
صفحه را ببند
اعتراض گسترده فروشنده‌ها به کارمزد 110تومانی کارتخوان‌ها
مردم: فروشنده‌ها از جیب مصرف‌کننده می‌پردازند!

گروه اقتصادی شهروند| سه ماه پیش اولین فاز دریافت کارمزد از خدمات بانکداری الکترونیک در شبکه بانکی کلید خورد.   براساس این برنامه بنا شد مردم در ازای مانده‌گیری از حساب‌هایشان 110 تومان کارمزد بپردازند. این موضوع به‌راحتی بین مردم پذیرفته شد و اولین فاز کارمزدگیری از شبکه بانکی بدون دردسر به اجرا رسید. حالا در فاز دوم یعنی دریافت کارمزد 110 تومانی از فروشندگان بابت هر تراکنش دستگاه‌های pos جنجالی شده است و اعتراض گسترده اصناف و تشکل‌های صنفی را به دنبال داشته. این در شرایطی است که بانک مرکزی اعلام کرده که گسترش خدمات بانکداری الکترونیک که در جهت تسهیل مبادلات پولی بوده است، برای بانک‌ها زیان‌ده شده و فروشندگان موظفند این کارمزد را بپردازند. نظر مردم در این‌باره را می‌خوانید:  
مومنی:  اگه این خدمات برای بانک‌ها زیان‌ده است چرا بانک‌ها برای تبلیغات تلویزیونی آن میلیون‌ها تومان خرج می‌کنند؟!
ناشناس: مردم اتحادیه صنفی ندارن که از حقشون دفاع کنه ولی فروشنده‌ها دارن.
رضا: فکر کردین فروشنده‌ها این پول‌رو از جیب خودشون می‌دن؟ خیلی راحت می‌کشن روی نرخ کالاها.
سینا: من جایی خوندم بانک مرکزی گفته در تموم دنیا درآمد اصلی بانک‌ها از کارمزد گیریه. این درست ولی آیا بانک‌های دنیا برای تسهیلات، بیشتر از 30‌درصد سود می‌گیرن؟! چرا نمی‌گین سود تسهیلات بانک‌های خارجی 2تا 3‌درصد بیشتر نیست؟
اکرمی: سوپری محله ما از همین امروز روی شیشه چسبونده از اول آبان از تموم کسایی که کارت بکشن 100 تومن کارمزد دریافت میشه.   
عقیلی: منطقی باشین، بانک داره برای انتقال پول شما به حساب فروشنده کار انجام میده، نمیشه کار مفت و مجانی انجام داد.
ناشناس: شما نگران بانک نباش، همین پول‌های فروشنده که به جای ذخیره تو گاوصندوق میره تو حساب بانکی به اندازه کافی برای بانک منفعت داره.


تعداد بازدید :  90