شماره ۳۹۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۷ مهر
صفحه را ببند
پرسه در بازار

خریداران حبوبات کم شدند
بنکداران از کاهش چشمگیر خرید حبوب خبر می‌دهند. این در شرایطی است که به گفته بازاریان تا یک دهه قبل مردم اقلام حبوب خود را به صورت کیسه‌ای و عمده خریداری می‌کردند اما افزایش قیمت این اقلام در سال‌های اخیر باعث شده است مردم به سمت خرید بسته‌های
 900 گرمی حبوب گرایش پیدا کنند. بازاریان معتقدند قیمت حبوب با سایر اقلام موادغذایی تناسب ندارد به‌طوری که قیمت یک کیلو و نیم گوشت مرغ با نرخ 900 گرم لوبیا یکسان است.

لبنیات 6‌درصد دیگر گران می‌شود
با تصویب یارانه 450‌میلیاردتومانی دامداران، قیمت هر کیلوگرم شیر خام با 50 تومان افزایش به 1300 تومان رسید. با افزایش قیمت شیر خام حسین چمنی مشاور صنایع شیر ایران از طرح افزایش 6درصدی قیمت لبنیات خبر داد و گفت: افزایش نرخ شیر خام برای کارخانجات هزینه‌بردار است و اگر دولت با افزایش دوباره قیمت لبنیات موافقت نکند کارخانجات لبنی دچار زیان می‌شوند. صنایع لبنی تقاضای افزایش 30درصدی نرخ‌هایشان را با دولت مطرح کرده بودند که تنها توانستند 15‌درصد افزایش نرخ را اعمال کنند.

عرضه 60‌هزار دام زنده در میادین تهران
علی خندان رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت با اشاره به نزدیکی به عید قربان گفت: ۶۰‌هزار رأس گوسفند برای عید قربان‌ سال‌جاری در ۲۸ غرفه در میادین شهرداری تهران پیش‌بینی شده است و درحال حاضر هیچ کمبودی برای عرضه دام زنده وجود ندارد و هر کیلو دام زنده گوسفندی 11‌هزار تا 11‌هزار و 500 تومان و دام سنگین با قیمت 12‌هزار تومان به فروش می‌رسد.


تعداد بازدید :  182