شماره ۳۹۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
روی خط فوتبال جهان

ستاره، ستاره می‌ماند
فاستینو آسپریلا کلمبیایی را با یک تصویر خاص می‌شناسیم؛ وقتی در هیاهوی قبل از شروع بازی حساس مقدماتی جام‌جهانی 1994 در خانه آرژانتین به طعنه تلفن همراه خود را به سمت طرفداران گرفت تا مادرش صدای سکونشینان را بشنود! حالا حدود 2 دهه بعد از آن اتفاق، یکی از اولین رقم‌زننده‌های هت‌تریک مقابل بارسلونا، داوطلب خدمت به تسریع تولید لوازم پیشگیری و درمان ایدز در آفریقا شده است.  آسپریلا هدف از انجام این اقدام را کمک به کودکان آفریقایی و افراد مستعد ابتلا به ویروس«اچ‌ای وی» عنوان کرد.
فیفا:  دخالت در نقل وانتقالات، ممنوع
فیفا به تبعیت از یوفا، هرگونه مالکیت طرف سوم در جریان نقل و انتقالات را ممنوع کرد. به طورکلی باشگاه‌های خریدار یک بازیکن علاوه بر تماس با باشگاه مالک شخص موردنظر یا فرد حقیقی یا حقوقی سومی هم مذاکره می‌کند اما پس از تهدید یوفا مبنی بر جلوگیری از مالکیت طرف سوم و تهدید فیفا به عملی‌کردن این قانون در اروپا، دستور فوق از سوی بزرگترین نهاد تصمیم‌گیری فوتبال هم لازم‌الاجرا تلقی و به‌زودی قانون مورداشاره عملی می‌شود. بر این اساس حضور مالک سوم(مدیر برنامه) در مسائل مربوط به نقل و انتقالات بازیکنان درحوزه یوفا و فیفا ممنوع است.
بارسا از اتهام نیمار تبرئه شد
سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان، بارسلونا از اتهام پولشویی تبرئه شد. پس از جنجال‌های مربوط به اعلام نکردن مبلغ واقعی قرارداد نیمار و تلاش بارسا برای پولشویی که منجر به استعفای رئیس قبلی تیم شد، آبی‌واناری‌ها روزهای سختی را پشت‌سر گذاشتند و حتی از نقل و انتقال هم محروم شدند اما پابلو رویس، قاضی پرونده با اعلام حکم نهایی بارسا، بارتومئو، رئیس و فائوس، نایب‌رئیس تیم کاتالانی را تبرئه کرد.
موزه روبن افتتاح می‌شود
نوبت به آرین روبن رسید تا موزه شخصی افتتاح کند. ظاهرا این اقدام به اصرار خانواده و نزدیکان روبن صورت گرفته و هدف از بازگشایی موزه به رخ‌کشیدن افتخارات ستاره هلندی در دوران پربار حرفه‌ای‌اش است. بازیکن 30ساله بایرن درباره اقدام اخیر خود گفت: «در این موزه تمام لباس، کفش‌ها، توپ‌ها را در کنار جام‌ها، عکس‌‌ها و یادبود‌هایی که دارم،‌ قرار می‌دهم. مایلم چند‌سال دیگر به دوران حرفه‌ای‌ام ادامه بدهم و بر افتخارات این موزه بیفزایم.»
شکایت زنان فوتبالیست از تبعیض جنسیتی
بیش از ۴۰ تن از برترین فوتبالیست‌های زن جهان برای شکایت از فیفا و اتحادیه فوتبال کانادا در یک دادگاه این کشور آماده می‌شوند. گویا این دو سازمان تا جمعه مهلت داشتند برگزاری جام‌جهانی زنان روی چمن مصنوعی را مورد بازنگری قرار دهند.  مهلت به پایان رسید و زنان فوتبالیست به وعده خود عمل کردند.  در این درخواست شکایت، واداشتن زنان به رقابت روی چمن مصنوعی و نه چمن طبیعی به منزله تبعیض جنسیتی بیان‌شده است. اگر فیفا و اتحادیه فوتبال کانادا تصمیم خود را عوض نکنند، جلسه محاکمه در ماه نوامبر برگزار می‌شود.


تعداد بازدید :  123