شماره ۳۳۸ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲ مرداد
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

 22درصد معاملات در اختیار اوراق بدهی| آمار عملکرد یک ماه گذشته بازار سرمایه نشان می‌دهد که اوراق بدهی بعد از سهام بیشترین سهم از کل بازار سرمایه را به خود اختصاص داده و ایران‌خودرو نیز بیشترین ارزش معاملات را در اختیار گرفته است. علاوه بر این سایپا، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، پالایشگاه لاوان، بانک پاسارگاد، ارتباطات سیار و بانک صادرات شرکت‌هایی هستند که بیشترین ارزش معاملات بورس را در یک‌ماه اخیر از آن خود کردند.
 نرخ‌گذاری در بورس کالا هنوز دولتی است| سعید شمس‌زاده، عضو انجمن صنعت نساجی گفت: قرار بود که با واقعی شدن قیمت محصولات پتروشیمی، معاملات به صورت آزادانه و رقابتی انجام شود اما کماکان شاهد نرخ‌گذاری دولتی در بورس هستیم و مشخص نیست که چرا وقتی تقاضا کمتر از عرضه‌هاست، قیمت کالاها کاهش نمی‌یابد. او افزود: با این‌که حجم عرضه‌ها چندبرابر میزان تقاضا شده، مجتمع‌های پتروشیمی تمایلی به کاهش قیمت محصولاتشان نشان نمی‌دهند.
 دلایل نوسان قیمت حق تقدم تسهیلات مسکن| ابراهیم عنایت، مدیرعامل کارگزاری بانک پارسیان درخصوص افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن اظهار داشت: نوسان قیمت مسکن پس از تعطیلات نوروز بسیاری از قشر متوسط جامعه را برای خرید مسکن به‌عنوان پس‌انداز ترغیب کرده است، حال آن‌که این قشر برای افزایش توانایی خود برای خرید روی به وام‌های مسکن آورده‌اند.
  نقش بازار سرمایه در خروج از رکود| علیرضا عسگری‌مارانی کارشناس بازار سرمایه درباره راهکارهای موفقیت دولت در افزایش تولید و رونق اقتصادی و نقش بازار سرمایه در خروج از رکود گفت: بازار سرمایه وصل به تولید است و دولت از طریق مشوق‌ مالیاتی و صادراتی نقشه راه تدوین کند.


تعداد بازدید :  80