شماره ۳۹۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
المپیک آسیایی

کشتی نگرانمان کرد، تیروکمان درخشید اولین مدال تاریخ بانوان
 در دوومیدانی
گروه ورزش| در پایان هشتمین روز بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کاروان کشورمان موفق به کسب یک طلا، یک نقره و 2 برنز دیگر شد و درنهایت در همان رده ششم باقی ماند.
طلای ارزشمند عبادی در تیروکمان
اسماعیل عبادی، کماندار ایران در بخش کامپوند که تا مرحله نیمه‌نهایی مقتدرانه پیش رفته بود، روز گذشته نیز موفق به شکست حریفانش از فیلیپین و هند شد و با قاطعیت تمام به مدال طلا رسید. این اولین مدال طلای تیراندازی با کمان ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی محسوب می‌شد.  در ضمن پیش از این رقابت در بخش تیمی کامپوند مردان نیز ایران با شکست حریفش یک برنز هم کسب کرد.  
ادامه موفقیت والیبال و بسکتبال
تیم‌های والیبال و بسکتبال ایران  به روند موفقیت‌آمیز خود ادامه دادند. والیبالیست‌ها در آخرین دیدار مرحله گروهی خود به مصاف مالدیو رفتند و 3 بر صفر به برتری رسیدند تا در مرحله بعدی به دیدار قطر بروند. از سوی دیگر تیم‌ملی بسکتبال با شکست مغولستان توانست صعودش به نیمه نهایی را قطعی کند.
نقره تاریخی رجبی و برنز عسگری
بانوان ایرانی در ادامه روند مدال‌آوری‌شان در این دوره بازی‌های آسیایی روز گذشته نیز صاحب یک مدال تاریخی شدند. لیلا رجبی در بخش پرتاب وزنه در رقابت با حریفان قدر خود از شرق آسیا توانست با رکوردی قابل قبول به مدال نقره برسد. او توانست اولین مدال تاریخ بانوان ایران در رشته دوومیدانی را به دست آورد. همچنین حسین عسگری پرسابقه  در بخش دوچرخه‌سواری جاده درحالی‌که انتظار می‌رفت مدالی خوش‌رنگ‌تر از برنز دوره گذشته‌اش به دست آورد، مقام سومی را از آن خود کرد تا یک برنز  به کارنامه خودش اضافه کند.
سایر نتایج
 حسن رحیمی و مصطفی حسین‌خانی در اوزان 57 و 70 کیلوگرم کشتی آزاد از دستیابی به مدال بازماندند. /   تیم کامپوند بانوان در دیدار رده‌بندی مقابل هند شکست خورد و چهارم شد. /   نمایندگان قایقرانی ایران در مواد کایاک تک‌نفره، 2نفره و 4نفره مردان، کانوی تک‌نفره و 2نفره مردان و کایاک 200 و 500 متر زنان موفق به کسب مجوز حضور در فینال رقابت‌ها شدند. /   مریم طوسی در دوی 100 متر بانوان به فینال راه یافت.  همچنین رضا قاسمی و حسن تفتیان در دوی 100 متر آقایان به نیمه‌نهایی رسیدند. /   کاوه موسوی و رضا مقدم در پرتاب چکش از دور رقابت‌ها کنار رفتند. /   امین قاسمی‌پور، بوکسور وزن 69 کیلوگرم با برتری مقابل حریف عربستانی به دور دوم راه یافت. /   تیم تیراندازی تفنگ 50 متر انفرادی سه وضع مردان هفتم شد.  
برنامه رقابت امروز ایرانی‌ها
کشتی آزاد: 97 کیلوگرم(رضا یزدانی)/ والیبال: مرحله حذفی(ایران – قطر)/ دوومیدانی: هفتگانه زنان(سپیده توکلی)، پرش طول (محمد ارزنده)، نیمه‌نهایی 100 متر مردان(تفتیان و قاسمی)، فینال دوی 100 متر بانوان(مریم طوسی)/ دوچرخه‌سواری جاده:  مسابقات استقامت جاده (سهرابی و گودرزی)/ کبدی: زنان(ایران – ژاپن)، مردان(ایران – مالزی)/ قایقرانی: نیمه‌نهایی کایاک دونفره 200 متر مردان


تعداد بازدید :  171