شماره ۳۹۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
گزیده خوانی

    بهره‌برداری از پروژه‌های فیبر نوری تا پایان امسال| محسن باقری چناری مدیرعامل ایرانیان نت با اشاره به این‌که مرحله‌ اول ایجاد شبکه اینترنتی از طریق فیبر نوری در هفت شهر تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، قم، کرج و تبریز به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد:  زیرشاخه‌های شبکه فیبر نوری در این شهرها شکل گرفته و بهره‌برداری از آن در یک برنامه‌ عملیاتی دو ساله از سوی شرکت ایرانیان نت پیش‌بینی شده است.

امیدی به واردات آب از تاجیکستان نداریم | محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی از واردات بی‌رویه 5/2 میلیون تنی برنج در‌سال گذشته انتقاد کرد و گفت: ‌امیدواریم با اجرای درست قانون انتزاع، از واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی جلوگیری شود.  او افزود:  به دنبال وارد شدن ‌آب از کشورهای شرقی و غربی مانند تاجیکستان نباشید چون اگر تاجیکستان آب در اختیار داشت دریاچه‌های خود را که وضعیتی بهتر از دریاچه ارومیه ندارند، تقویت می‌کرد.  

راه‌اندازی بیمه سایبری|‌هادی سجادی معاون سازمان فن‌آوری اطلاعات با اشاره به این‌که این سازمان در زمینه راه‌اندازی بیمه سایبری برنامه‌هایی دارد، گفت:  در این زمینه با بیمه مرکزی نیز مذاکراتی صورت گرفته است. وی با بیان این‌که لازم است در تأمین امنیت فضای مجازی ظرفیت‌سازی شود، افزود:  در زمینه ظرفیت‌سازی تربیت نیروی انسانی مهم‌ترین بحث است که در این رابطه سازمان فن‌آوری اطلاعات از هشت مرکز تخصصی در دانشگاه‌ها کمک خواسته است.

قیمت نان با آزادسازی اوج نمی‌گیرد| محمدجواد کرمی رئیس اتحادیه نان‌های صنعتی درخصوص اصلاح قیمت نان تا پایان ‌سال گفت: روش فعلی خرید گندم و تولید نان مناسب نیست و تغییر آن رضایت مصرف‌کننده و تولید‌کننده را در بر خواهد داشت. او افزود: با آزادسازی قیمت نان، تولید و عرضه نان کاملاً رقابتی شده و کنار افزایش رضایت مردم، نشتی آرد در پی اعطای یارانه آرد کاهش می‌یابد.

کسانی که از اشباع بازار متانول صحبت می‌کنند، سواد ندارند| منصور معظمی معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت گفت:  کسانی که از اشباع بازار متانول صحبت می‌کنند سواد کافی ندارند. او افزود:  براساس فرمول پیشنهادی وزارت نفت، قیمت خوراک گاز پتروشیمی‌ها نسبت به قیمت جهانی هر خانواده از محصولات این پتروشیمی‌ها تعیین خواهد شد البته درباره خوراک مایع چنین فرمولی وجود ندارد و قیمت خوراک 95‌درصد فوب خلیج‌فارس محاسبه خواهد شد.


تعداد بازدید :  147