شماره ۳۹۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
خبر

رهبر معظم انقلاب درگذشت والده آیت‌الله ‌هاشمی‌شاهرودی را تسلیت گفتند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت والده مکرمه آیت‌الله ‌هاشمی‌شاهرودی را تسلیت گفتند.  
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام معظم‌له به این شرح است:
  بسم الله الرّحمن الرّحیم
آیت‌الله آقای حاج سیّدمحمود‌ هاشمی‌شاهرودی دامت برکاته، درگذشت والده‌ مکرمه آن جناب را که مادر سه شهید سرافراز بودند، به جنابعالی و دیگر بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و بقاء وجود شریف و دوام توفیقات‌تان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.  پروردگار مهربان رحمت و مغفرت خود را شامل حال آن مرحومه بفرماید و وی را با فرزندان شهیدش محشور نماید. ان‌شاءالله.
سیّدعلی خامنه‌ای
5مهر 1393

پیام تسلیت رئیس‌جمهوری به آیت‌الله ‌هاشمی‌شاهرودی
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در پیامی رحلت والده آیت‌الله‌ هاشمی‌شاهرودی را به ایشان تسلیت گفت.
به گزارش ایسنا، در متن پیام رئیس‌جمهوری آمده است:
رحلت والده ماجده که موجب تاثر فراوان گردید را به جنابعالی، بیت شریف و همه مصیبت‌دیدگان تسلیت می‌گویم. از خداوند متعال برای آن مرحومه رحمت و رضوان الهی و برای جنابعالی اجر و صبر مسالت می‌نمایم.
خداوند آن مادر مومنه و پرهیزگار را در سرای باقی با ارواح مطهر سه فرزند شهیدش محشور فرماید.
همچنین آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله یزدی، رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری نیز رحلت والده آیت‌الله‌ هاشمی‌شاهرودی را به ایشان تسلیت گفتند.

پرونده بورسیه‌ها در سازمان بازرسی تکمیل شد
رئیس سازمان بازرسی کل کشور آخرین وضع پرونده بورسیه‌های غیرقانونی، سقوط هواپیمای آنتونف و بازگرداندن خاوری را تشریح کرد. به گزارش مهر، ناصر سراج درخصوص پرونده بورسیه‌های غیرقانونی گفت: پرونده بورسیه‌های غیرقانونی در سازمان بازرسی تکمیل شده و به‌زودی گزارش آن را به مبادی مربوطه ارسال می‌کنیم.  با توجه به این‌که تحقیقات در سازمان بازرسی روی پرونده‌ها محرمانه است نمی‌توان روی جزییات آن اظهارنظر کرد. سراج درباره پرونده خاوری نیز گفت:  در این زمینه با آمبودزمان آسیایی و بین‌المللی گفت‌وگوهایی داشتیم که امیدواریم آنها به قول‌های مساعدی که در این زمینه داده‌اند عمل کنند.

خبری از بررسی تخلفات مرتضوی در تأمین اجتماعی نیست
وزیر بهداشت دولت اصلاحات از روند پیگیری پرونده سعید مرتضوی در حوزه تخلفات سازمان تأمین اجتماعی اظهار بی‌اطلاعی کرد و عدالت را شامل حال همه افراد جامعه و در هر مقامی دانست. به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان در پاسخ به این سوال که زمان زیادی از قرائت گزارش پرونده تخلفات سازمان تأمین اجتماعی و همچنین مقصر شناخته شدن مرتضوی گذشته اما خبری از پیگیری‌های بعدی نشده است، گفت:  اصولا انتظار می‌رود با همگان طبق عدالت رفتار شود اما این‌که در مورد پرونده آقای مرتضوی این کار را کرده‌اند یا خیر بی اطلاع هستم و خبری از روند بررسی این پرونده ندارم و تاکنون هم چیزی در این مورد نشنیده‌ام.

اسامی وکلای متخلف پس از قطعی شدن احکام اعلام می‌شود
سخنگوی دستگاه قضایی اعلام کرد که اسامی وکلای متخلف پس از قطعی شدن احکام اعلام می‌شود.  به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای درباره نامه نجفی‌توانا رئیس کانون وکلای دادگستری به وی در مورد اعلام اسامی وکلای متخلف جهت رسیدگی به تخلفات آنان در دادسرا و دادگاه انتظامی وکلا گفت: ‌ به محض آن‌که حکم قطعی این افراد صادر شود، اسامی آنها را منتشر خواهیم کرد.
سخنگوی قوه‌ قضائیه همچنین در مورد بازداشت 12 نفر در ارتباط با توهین به امام راحل در شبکه‌های اجتماعی در شیراز توسط سپاه نیز گفت:  این افراد در بازداشت بوده و تحقیقات درحال انجام است.


تعداد بازدید :  176