شماره ۳۹۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
اخبار جهان

رهبر شیعیان بحرین انتخابات پارلمان را تحریم کرد
آیت‌الله عیسی‌قاسم مرجع تقلید شیعیان بحرین شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور را تحریم کرد. به گزارش ایرنا، آیت‌الله عیسی‌قاسم در خطبه نمازجمعه مسجدجامع امام صادق (ع) منامه با اعلام این مطلب افزود:  هر کس در این انتخابات شرکت کند در کشتار ملت بحرین و از بین بردن انقلاب مردم و خواسته‌های بر حق آنها سهیم است.  انقلابی که با تظاهرات و اعتراضات چهاردهم فوریه 2011 آغاز شد. وی از تبلیغات انتخاباتی رژیم بحرین و گمراه کردن افکار عمومی توسط سردمداران این کشور و ادعای دروغین آنها مبنی بر مشارکت جریان‌های سیاسی در انتخاب انتقاد کرد و اظهار داشت: این وعده‌ها نمی‌تواند در ملت آگاه بحرین امید کاذب یا ترس و وحشت ایجاد کند. مرجع تقلید شیعیان بحرین این انتخابات را مضر توصیف کرد و آزادسازی زندانیان سیاسی از سوی رژیم را یکی از شرایط مردم برای شرکت در این انتخاباب به‌شمار آورد.

اعتراض تیم عبدالله به انتشار آمار انتخاباتی
عبدالله عبدالله، رئیس شورای اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در اطلاعیه‌ای به انتشار آمار و ارقام ذکر شده در اعتبارنامه اشرف‌غنی احمدزی اعتراض کرد. به گزارش تسنیم، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز جمعه در جریان مراسم اعطای اعتبارنامه به اشرف غنی احمدزی به‌عنوان رئیس‌جمهوری جدید افغانستان، آمار و ارقامی را نیز منتشر کرد که این اقدام با واکنش تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله مواجه شد.  ستاد اصلاحات و همگرایی می‌گوید که انتشار آمار در تضاد با توافق صورت گرفته میان کاندیداهای ریاست‌جمهوری افغانستان بود. تیم اصلاحات و همگرایی این اقدام اخیر کمیسیون مستقل انتخابات را حلقه‌ دیگری از زنجیره بلند تخطی‌ها و تقلب های سازمان‌یافته و عمده‌ این کمیسیون دانسته و آن را شدیدا  نکوهش کرد.  

راه‌اندازی کمپین «دنیا بزرگ‌تر از 5» است در نیویورک
کمپین «دنیا بزرگتر از 5 است» با شعار تغییر ساختار شورای امنیت سازمان ملل متحد و در اعتراض به حق وتوی پنج قدرت بزرگ جهانی در نیوریورک راه‌اندازی شد. به گزارش ایرنا، این کمپین همزمان با برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل راه‌اندازی شده است.  کمپین «دنیا بزرگتر از 5 است» در اعتراض به «حق وتو»ی پنج قدرت بزرگ دنیا در مقابل هتل محل اقامت باراک اوباما  در شهر نیویورک آغاز به کار کرد.  اعضای این کمپین می‌گویند: در حالی که 193 کشور عضو سازمان ملل متحد هستند، اما فقط 5 کشور حق وتو دارند که آن را در جهت تأمین منافع خود استفاده می‌کنند و این امر موجب انسداد سیاسی در جهان شده است. 


تعداد بازدید :  198