شماره ۳۹۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
خبر

معاون قوه‌قضائیه: موافق فیلترشدن نرم‌افزارهای پیام‌رسانی موبایل‌ها نیستیم
فارس| معاون رئیس قوه‌قضائیه گفت: این قوه موافق فیلتر شدن شبکه‌های پیام‌رسان
 موبایلی نیست.
حجت‌ا‌لاسلام‌والمسلمین حمید شهریاری گفت: ما از ابتدا به دنبال مدیریت بوده‌ایم و یکی از مشکلات جدی عدم‌تشکیل شورایعالی فضای مجازی است که باید این فضا را مدیریت کند. او درباره استمهال سه‌ماهه وزیر ارتباطات برای پالایش هوشمند محتوای مجرمانه که در نامه معاون اول این قوه به آن اشاره شده بود، گفت:  زمانی که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فعال بود بحث محتوای مجرمانه در برخی برنامه‌های پیام‌رسان همراه مطرح و پیشنهاد بسته شدن برخی از آنها داده شد و حتی مصادیقی همچون واتس آپ مورد اشاره قرار گرفت؛ همان زمان دوستان وزارت ارتباطات مطرح کردند که اگر سه‌ماه فرصت به آنها داده شود، می‌توانند صفحاتی که محتوای مجرمانه دارد را ببندند بدون آن‌که دسترسی به اپلیکیشن مسدود شود و حتی مطرح شد در یک‌ماه هم می‌توانند این کار را انجام دهند. او ادامه داد:  بر مبنای اعلام وزارت ارتباطات بود که در نامه اخیر فرصت یک‌ماهه داده شد که صفحات مجرمانه را مسدود کنند. شهریاری در پاسخ به این‌که آیا امکان فنی انجام این کار وجود دارد؟ گفت:  دوستانی که کار فنی کرده بودند، در همان جلسه اعلام کردند که این کار برایشان امکان‌پذیر است. او در پاسخ به این‌که تشخیص مجرمانه بودن صفحات در این روش با چه مرجعی است، گفت:  هم کارگروه تعیین مصادیق و هم قاضی و دادستان می‌توانند این کار را انجام دهند؛ وزارت ارتباطات بعد از شناسایی صفحات با تدبیر فنی می‌تواند بدون فیلتر کردن سایت یا اپلیکیشن صرفا دسترسی به صفحات مجرمانه را محدود کند. معاون رئیس قوه‌قضائیه افزود: ما به‌دنبال بسته شدن پیام‌رسان‌های موبایلی نیستیم و از ماه‌های قبل هم مدام به وزارتخانه بحث مدیریت آنها را گوشزد کرده‌ایم و از ابتدا هم به دنبال مدیریت آن بوده‌ایم و معتقدیم یکی از مشکلات جدی عدم‌تشکیل شورایعالی فضای مجازی است که باید این فضا را مدیریت کند و اکنون سه‌ماه است که جلسات آن تشکیل نشده و معتقدیم دولت در تشکیل آن کندی کرده است.

نظر سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره زنگ خطر گسترش سرطان در کشور
هشدار درباره ادغام آب‌های زیرزمینی با فاضلاب
شهروند| سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از این‌که امروزه کشور با فاجعه زیست‌محیطی مانند پسماندها، زباله‌ها و آب‌های زیرزمینی ناسالم روبه‌رو است، گفت: متاسفانه ترکیب آب‌های زیرزمینی با فاضلاب حوادث ناگواری را در کشور رقم خواهد زد.
محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خانه ملت،‌ با تأیید آمار و ارقام ارایه‌شده درمورد رشد سرطان در کشور افزود:‌ این‌که در گروه‌های سنی مختلف، شاهد شیوع بیماری‌های سرطانی و انواع مختلف این بیماری هستیم جای تامل و تعمق دارد. نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد:  آمار و ارقام منتشرشده نشان‌دهنده فراگیر شدن بیماری سرطان در کشور است که می‌تواند زنگ خطر جدی برای کشور محسوب شود. این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره علت شیوع بیماری‌های سرطانی در کشور، تصریح کرد: متاسفانه امروزه کشور با فاجعه زیست‌محیطی مانند پسماندها، زباله‌ها و آب‌های زیرزمینی ناسالم مانند شیرابه‌ها روبه‌رو است به گونه‌ای که ادغام آب‌های زیرزمینی با فاضلاب حوادث ناگواری را در کشور رقم خواهد زد. قربانی با انتقاد از این‌که اخیرا استفاده از آب فاضلاب در مزارع کشاورزی جنوب تهران فاجعه زیست‌محیطی را رقم زده است، یادآور شد: البته برای بهبود این وضع گام‌های خوبی برداشته شد که لازم است با تلاش‌های پی‌درپی از تکرار این گونه حوادث جلوگیری شود.

رئیس سازمان محیط زیست: بهره‌برداری انسانی از طبیعت 3/5 برابر ظرفیت زیست محیطی کشور
شهروند| رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان این‌که برای هر منطقه در کشور یک ظرفیت زیست محیطی تعیین شده است، گفت: بهره‌برداری‌ها یا همان ردپای انسانی در طبیعت ایران 5/ 3 برابر ظرفیت این کشور است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان یزد، معصومه ابتکار، در جلسه شورای اداری استان یزد با اشاره به این‌که یکی از گرفتاری‌های کشور ما در سال‌های گذشته، بخشی‌نگری و جزئی‌نگری بوده است، اظهار داشت:  امروز در عرصه محیط‌زیست کشور با معضلات کم‌سابقه روبه‌رو هستیم. در افت شاخص‌ها در طول مدت پیروی انقلاب اسلامی هرگز با این همه رکود و رشد منفی مواجه نبوده‌ایم اما خوشبختانه حرکت‌هایی از سوی دولت انجام شده که همه بر آن اذعان دارند. او با اشاره به بی‌قانونی‌ها و بی‌تدبیری‌هایی که در محیط‌زیست رخ داد، تصریح کرد:  شیوه عملکردی گذشته سبب وارد آمدن لطمات بسیاری به طبیعت شد و در شرایطی که برای هر منطقه ظرفیتی تعیین شده، در کشور ما بهره‌برداری از طبیعت 5/3 برابر ظرفیت کشور بود.


تعداد بازدید :  168