شماره ۳۹۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۶ مهر
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

  مزایای ضوابط جدید اعطای مجوز به کارگزاران | امیر حمزه مالمیر معاون شرکت بورس؛ ایجاد اتاق معاملات توسط کارگزاران، امکان نظارت بیشتر بر معامله‌گران، افزایش رضایت مشتریان، یکپارچه شدن سیستم دریافت سفارش‌های خرید و فروش، افزایش شفافیت و کاهش زمان رسیدگی و ساده‌سازی فرایندها را از مهم‌ترین ویژگی‌های ضوابط جدید اعطای مجوز معاملات به کارگزاران و اشخاص حقوقی غیرکارگزار اعلام کرد.

  نسبت قیمت به درآمد   43. 5 شد| میانگین نسبت قیمت به درآمد ( P/E)، بازار سهام در 31 شهریور ماه امسال به 43/5 مرتبه رسید. این درحالی است که از بین 35 صنعت حاضر در بورس تهران، پنج صنعت متوسط قیمت به درآمدی کمتر از 5 مرتبه دارند درحالی‌که این نسبت برای هشت صنعت، بیش از 10 مرتبه است. بر این اساس، مابقی صنایع دارای P/E بین 5 تا 10 هستند.  

  تأکید دولت بر تجارت در بورس کالا| رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از تأکید دولت بر جذب تجار و بازرگانان داخلی و خارجی برای معامله در تالار نمایندگی کارگزاران این بورس در منطقه آزاد بندر انزلی خبر داد. او با بیان اینکه مکاتباتی با سفارتخانه‌های خارجی برای همکاری بازرگانی از طریق تالار بندر انزلی آغاز شده است، گفت: صادرات و واردات ایران با کشورهای منطقه سی‌ای اس و قفقاز می‌تواند از طریق تالار بورس کالا صورت گیرد.  

  ثبات نسبی ارزش بازار فرابورس | بررسی آمار معاملات شش ماهه نخست‌سال 93 حاکی از آن است که ارزش بازار فرابورس ایران در طول این مدت از ثبات نسبی برخوردار بوده است. بر این اساس در 122 روز معاملاتی 6ماه اول‌سال 93، به‌طور میانگین 225‌میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و 479‌میلیارد ریال داد و ستد شد.


تعداد بازدید :  104